یادداشت رسالت/ محمدکاظم انبارلویی

از تنگه مرصاد تا تنگه هرمز

این روزها رئیس جمهور مفلوک آمریکا و وزیرخارجه سبک ‌مغز این کشور اختیار زبان و قلم خود را داده‌اند به منافقین و در اجتماعاتی که ظاهر می‌شوند و حرف‌هایی که می‌زنند کسی که کمترین اطلاعی از تحلیل محتوای سخنان آنها داشته باشد،می‌فهمد حرف، حرف منافقین است.

این روزها رئیس جمهور مفلوک آمریکا و وزیرخارجه سبک ‌مغز این کشور اختیار زبان و قلم خود را داده‌اند به منافقین و در اجتماعاتی که ظاهر می‌شوند و حرف‌هایی که می‌زنند کسی که کمترین اطلاعی از تحلیل محتوای سخنان آنها داشته باشد، می‌فهمد حرف، حرف منافقین است.

منافقین در عراق، صدام را به خاک سیاه نشاندند و خودشان هم در عملیات مرصاد ضربه‌ای خوردند که اگر قرار بود جمهوری اسلامی 10 سال با آنها مبارزه کند چنین تلفاتی از آنها نمی‌توانست بگیرد. منافقین 17 هزار نفر از مردم کوچه و خیابان را به خاک و خون کشیدند. آنها روسیاه‌ترین گروه تروریستی در جهان هستند، بی‌آبروترین گروه اپوزیسیون خارج از کشور می‌باشند که رهبری فاسد آن حاضر نیست از حرمسرا بیرون بیاید و قدری دور و بر خود را نگاه کند، همسرش را به پاریس فرستاده و کل حرکت سازمان نفاق را به یک زن کنترات داده است.
جنایات منافقین درعراق و ایران چیزی نیست که تاریخ فراموش کند، اکنون صدای آمریکا شده است صدای منافقین و مردم این صدا را خوب می‌شناسند.
جالب است عنوان سخنان پمپئو، وزیر خارجه آمریکا هم "صدای ایرانیان" است. او از ایران جز صدای منافقین، صدای دیگر را نمی‌شنود.
اسپانسر مالی این نشست‌ها، بنیاد دفاع از دموکراسی است. یکی از سرمایه‌گذاران اصلی این بنیاد که به "اف دی دی" معروف است، آقای شلدون ادسون است. او چندی پیش گفته بود:
"رئیس جمهور آمریکا باید به ارتش آمریکا دستور دهد یک بمب  اتمی به کویر ایران بزند، سپس به ایران تلفن کند و بگوید آن بمب را دیدی؟ بمب اتمی بعدی در تهران فرود می‌آید. اگر به مواضع خود پافشاری کنید به کلی محو می‌شوید."
این سطح از خشونت هیچ‌گاه در هیئت  حاکمه آمریکا طی نیم قرن اخیر سابقه ندارد. این ادبیات از همنشینی آنها با منافقین و اخبار و تحلیل‌های دروغ و اغراق‌آمیز از ایران سرچشمه می‌گیرد.
"سی‌ان‌ان" در جمع‌بندی و در تفسیری از سخنان اخیر وزیرخارجه آمریکا می‌گوید :
"سخنان پمپئو را در یک جمله می‌شود خطاب به رهبران ایران خلاصه‌ کرد؛ هر چه ما می‌گوییم انجام دهید وگرنه شما را نابود می‌کنیم."
رمزگشایی از سخنان آقای روحانی در برابر زیاده‌خواهی های آمریکا و برخورد تند با ترامپ در همین نکته نهفته است.
آنها از موضع‌ زورگویی و ستم‌پیشگی یک ذره کوتاه نیامده‌اند. هنوز مرکب امضای توافقات برجام خشک نشده طوری حرف می‌زنند که گویی اصلا پای یک معاهده جهانی را امضاء نکرده‌اند و کسی هم نیست در ایران پاسخ عربده‌کشی‌های آنها را بدهد.
اینکه روحانی خطاب به ترامپ می‌گوید؛ "آقای ترامپ! با دم شیر بازی نکن، پشیمان‌کننده است." اینکه او می‌گوید؛ "فقط بستن تنگه هرمز مطرح نیست بلکه ما فراتر از آن عمل می‌کنیم." این صدای کسی است که در بوق‌های آمریکا و انگلیس از آن به عنوان صدای میانه‌روها یاد می‌شد. اگر ترامپ بخواهد صدای تندروها را در ایران بشنود باید گوش‌های خود را آماده کند. این صدا از دهان خارج نمی‌شود، از دهانه توپ‌ها و تانک‌ها و موشک‌ها و پهپادهای تهاجمی درخواهد آمد. 
از ایران صدای واحد علیه آمریکا شنیده می‌شود، از آمریکا هم صدای کفر و نفاق و شرک به گوش می‌رسد. این دو صدا طی 40 سال گذشته در میادین مختلف رودرروی هم قرار گرفته‌اند. آگاهان می‌دانند صدای واقعی ایرانیان را فقط در ایران می‌شود شنید نه در واشنگتن!
30  سال پیش در چنین روزهایی از بغداد صدای منافقین در کنار صدام به گوش می‌رسید. صدام می‌خواست آن صدا را به اسم صدای ایرانی سند بزند. لذا با عملیات فروغ جاویدان آنها را به سمت تهران فرستاد و خود هم در جنوب علی‌رغم پذیرش قطعنامه‌، حمله نظامی را شروع کرد. آنها فکر می‌کردند برحسب گزارش های منافقین، مقاومتی در کار نیست.
اما با مشت آهنین مردم و نیروهای مسلح، ارتش و سپاه روبه‌رو شدند. عملیات فروغ جاویدان با غروب غم‌انگیزی در تنگه مرصاد به گل نشست و منافقین مجبور شدند برای همیشه سلاح‌های خودرا زمین بگذارند و ادا و اطوار یک گروهک سیاسی را درآورند.
امام (ره) با جنگ، پیشروی ارتش بعث را متوقف کرد و با صلح، صدام و منافقین را به مهلکه‌ای برد که در تاریخ ایران و جهان از آن به عنوان یک معجزه یاد می‌شود و خدا در همه این سال‌های مقاومت، پشتیبان ملت ایران و انقلاب اسلامی بود. اکنون منافقین، قدم به قدم آمریکایی‌ها را به سمت تنگه‌ای هدایت می‌کنند که 30 سال قبل از آن خداوند طعم شکست را در مرصاد به آنها چشاند. توان نظامی ایران و روحیه ملت و رزمندگان مقاومت امروز اصلا قابل مقایسه با 30 سال پیش نیست. همان خدایی که ما را در 8 سال جنگ تحمیلی در فراز و نشیب‌ها یاری رساند، همان خدا امروز پشتیبان ملت فداکار ایران است و قطعا طعم شکست را به دشمن خواهد چشاند. اگر ترامپ دیوانگی کند، زنگ فروپاشی جهان سرمایه‌داری و سپردن لیبرالیسم به موزه‌ها در تنگه هرمز با توقف سوت کشتی‌ها به صدا در خواهد آمد.
فرمانده سپاه قدس پاسخ عربده جویی‌های ترامپ را داد. موضع گیری شجاعانه و جسورانه سردار سرافراز اسلام و ایران، حاج قاسم سلیمانی بازتاب وسیعی در جهان داشت.  سردار سلیمانی با خطاب قرار دادن ترامپ به نمایندگی از همه رزمندگان دلیر اسلام که دست به ماشه منتظر پاسخ آتشین به تهدیدهای آمریکا هستند، نکات مهمی را به او یادآور شد. ترامپ باید بداند ملت ایران از تنگه مرصاد تا تنگه هرمز در تعقیب منافقین و کفار و مشرکین جنایتکار هستند. خدا کند مثل جنگ تحمیلی شروع از دشمن باشد، سرنوشت جنگ و عاقبت جنایتکاران را ملت ایران، خود تعیین می کند.