سردار شریف:

بی.بی.سی فرماندهی جنگ رسانه‌ای علیه ایران را عهده‌دار است

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ایران در یک جنگ رسانه ای و روانی تمام عیار قرار گرفته که رسانه بی.بی.سی فرماندهی این جنگ رسانه بر علیه ایران را با دارا بودن یک آرشیو ۳۵۰ ساله بر عهده دارد.

هادی نیوز: سردار رمضان شریف عصر امروز در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که در سالن ولایت اردبیل برگزار شد اظهار داشت: یکی از محورهای عملیات روانی دشمن ایجاد تفرقه در جامعه و کشور ایران است که این شرایط جنگ نرم بسیار پیچیده و سخت بوده که خبرنگاران و اصحاب رسانه در خط مقدم مقابله با جنگ نرم قرار دارند.

وی گفت: در طول چهل ساله گذشته آمریکا تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به ایران انجام داده چرا که خود را صاحب این کشور می‌دانستند و به اذعان خوشان 130  هزار مستشار آمریکایی پیش از پیروزی انقلاب در ایران حضور داشته و دنبال منافع آمریکا بودند.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: در زمان آغاز جنگ تحمیلی نیز دشمن فکر می‌کرد که به راحتی ایران را شکست داده و گفتمان انقلاب اسلامی را نابود می‌کند ولی در عمل دیدند که قدرت به زانو درآوردن ملت ایران را ندارند و هدف مچاله‌سازی گفتمان انقلاب اسلامی را مزدوران اسکتبار جهانی با خود به گور بردند.

شریف تصریح کرد: همواره بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، آمریکا در تلاش برای برگرداندن قدرت خود در ایران بوده و جریان رسانه‌ای و جنگ نرم بر علیه ایران در طول 40 سال گذشته هیچ تغییری نکرده و با توجه به اینکه در طول این سالها چندین رئیس جمهور در آمریکا بر روی کارآمدند، ولی این کشور هیچ گاه ایران را به رسمیت نشناخته است.

وی بیان کرد: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا به امروز، انواع تهدیدات و تحریم‌ها را علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برنامه‌ریزی کردند ولی همیشه این تحریم‌ها فرصتی برای پیشرفت و یک سکوی پرتاب برای ملت ایران شده و و اخیرا نیز یکی از برجسته‌ترین تئوریسین‌های آمریکا به این موضوع اذعان داشته است.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه ژنرال‌های ارتش صدام و 83 کشور پشتیبان وی نتوانستند ملت ایران را از پای درآوردند، بیان کرد: امروز شاهد این موضوع هستیم که بعد از گذشت چندین سال از جنگ تحمیلی، مزار شهدای گمنام یک مکان الهام بخش برای جوانان ایرانی است و این نشان از پای‌بندی ملت ایران به ارزش‌ها و آرمانهای انقلاب و امام راحل دارد.

شریف افزود: ملت ایران همیشه به آرمانها و فلسفه انقلاب و امام خمینی(ره) توجه و ایمان دارند که به طور یقین این موضوع را در جنگ هشت ساله و نیز در حضور رزمندگان به عنوان مدافعان حرم دیدیم و برای کشور یک عظمت بزرگ را خلق کردند که قطعا تاریخ گواهی بر قدرت و اراده ملت ایران در برابر متجاوزان است.

وی تصریح کرد: سردار سرافزار اسلام، سردار سلیمانی با سخنان خود در مقابل اظهارات رئیس جمهور آمریکا، به آنها داشته‌های ایران و نداشته‌های آمریکا و نیز پیروزی‌های ایران و شکست‌های آمریکا در منطقه را خاطرنشان کرد که این سخنان سردار سلیمانی نشان از موضع قدرت انقلاب اسلامی در مقابل استکبار جهانی را دارد.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اهمیت عرصه رسانه در شرایط کنونی اظهار داشت: اگر قرار بر این است که صادقانه و واقع‌بینانه در مسیر کار رسانه‌ای فعالیت کنیم، باید اطلاعات دقیقی از گذشته خود و گذشته و حال دشمنان داشته باشیم و باید بتوانیم تشخیص بدهیم که دشمن از کجا به کجا رسیده و چه اهدافی در سر دارد.

شریف با بیان اینکه فعالیت‌های رسانه‌ای دشمنان علیه ایران بعد از مأیوس شدن از جنگ سخت شدت بیشتری گرفته است، گفت: باید قبول کنیم که در حوزه رسانه و مقابله با جنگ نرم در کشور مشکل داریم ولی دشمن بسیار قدرتمند و دارای ابزارهای رسانه‌ای قوی در این حوزه می‌باشد که باید موقعیت خود در دنیای رسانه را مورد سنجش قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه سواد رسانه‌ای به عنوان یکی از 5 مؤلفه سواد توسط یونسکو اعلام شده است، افزود: امروز شاهد هستیم که رسانه‌ای مانند بی‌.‌ّبی.‌سی فرماندهی جنگ رسانه‌ای را علیه ایران عهده‌دار بوده و سایر شبکه‌های و گروه‌های رسانه‌ای زیر مجموعه این رسانه فعالیت می‌کنند و دلیل قدرت این رسانه، داشتن آرشیو 350 ساله به روز شده از اتفاقات گذشته کشور است.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: این رسانه قادر است که تحولات و نابه‌سامانی‌های داخلی را برای خود تبدیل به هدف برای جنگ رسانه‌ای و ایجاد بی‌نظمی و هرج و مرج در داخل کشور قرار دهد و مهم‌ترین هدف آنها، ایجاد تردید در بین مردم نسبت به نظام و مسئولان است.

شریف بیان کرد: سرمایه اجتماعی ایران اعتماد مردم به نظام و انقلاب است و همین اعتماد سبب سرنگونی رژیم پهلوی در ایران شد و امروز نیز بعد از گذشت 40 سال شاهد حضور فعال مردم در رویدادهای اجتماعی از جمله راهپیمایی‌ها و انتخابات هستیم که دشمن به دنبال نابودی این سرمایه اجتماعی در ایران است.

وی گفت: هیچ فردی منکر وجود مشکلات در کشور نیست ولی ملت ایران در صحنه‌های حساس‌تر از این هم از نظام خود ایستادگی کردند و قطعا این مشکلات اقتصادی نیز با تلاش دوچندان مسئولان کشور و نیز همراهی و همکاری مردم برطرف شده و تهدیدات دشمن تبدیل به فرصت بزرگ برای نظام می‌شود.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: یکی از اهداف دشمن ایجاد نا امیدی بین مردم نسبت به مسئولان است و کوچکترین مشکلات اقتصادی در برخی نهادها را به گونه‌ای بزرگ جلوه می‌دهند که گویا تمامی مسئولان در کشور ناکارآمد هستند و این در حالی بوده که 150 هزار نفر در سطح مدیریتی کشور فعال بوده و هرکدام خدمات شایانی به نظام و مردم انجام دادند.

تسنیم