یوسفیان ملا:

دیگر اسامی مفسدان اقتصادی به صورت اختصار در رسانه ها منتشر نمی شود/ شفافیت، یعنی اعلام اسامی متهمین

یوسفیان ملا خاطرنشان کرد: دیگر قرار نیست اسامی مفسدان اقتصادی به صورت اختصار در رسانه ها منتشر شود و با دستوری که قوه قضائیه از رهبری گرفته است می تواند اسامی متخلفین را به صورت کامل به مردم اعلام کند.

هادي نيوز: عزت الله یوسفیان ملا، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی؛ در خصوص برخورد با مفسدان اقتصادی و اخلالگران بازار اقتصادی کشور و نحوه برخورد با آنان گفت: برخی از مشکلات و قوانین در برخورد با مفسدان اقتصادی سد راه قوه قضائیه شده بود که با نامه رئیس قوه قضائیه به رهبری این موانع و مشکلات رفع گردیده است.

 

وی بر همین اساس اضافه کرد: به هر حال در بخش مقابله با مفاسد اقتصادی آنچه که مشکل بود، بعضی از قوانین و مقرراتی بود که برای قوه قضائیه مشکل آفرین بود از جمله شفافیت، یعنی اعلام اسامی متهمین؛ چون در قانون به قوه قضائیه اجازه داده نشده است رای اولیه دادگاه را علنی اعلام عمومی کند و اسامی متهمین را اعلام کند.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: قوه قضائیه بعد از قطعی شدن رای فقط می توانست اسامی متهمین را اعلام کند و در نهایت این پروسه زمانبر بود و نیاز به زمان زیادی بود تا اسامی را اعلام کنند؛ بعد از تفویض اختیارات از سوی رهبری به قوه قضائیه، قوه قضائیه این اختیار را پیدا کرده است که از همان ابتدا و در اولین جلسه اسامی را اعلام کند و جلسات از طریق دوربین رسانه ها به سمع و نظر مردم برسد.

 

یوسفیان ملا در پایان خاطرنشان کرد: دیگر قرار نیست اسامی مفسدان اقتصادی به صورت اختصار در رسانه ها منتشر شود و با دستوری که قوه قضائیه از رهبری گرفته است می تواند اسامی متخلفین را به صورت کامل به مردم اعلام کند.

راه دانا