زارعی در نماز جمعه تهران:

سرمنشاء جنایات بی‌سابقه علیه یمن شورای امنیت است/ فرماندهی جنگ با آمریکاست

کارشناس مسائل بین‌الملل، جنایات صورت گرفته علیه ملت یمن را جنایاتی مهندسی شده‌ عنوان کرد و تصریح کرد: این جنایات، گُتره‌ای، موردی و سرخودی، از سوی یکی دو کشور نیست، بلکه شورای امنیت سازمان ملل پشت گرفتاری‌های یمن است.

هادی نیوز: سعدالله زارعی، کارشناس مسائل غرب آسیا، طی سخنانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه روز(26 مرداد) تهران با اشاره به اوضاع یمن گفت: یمن صحنه‌ای است که در آن می‌شود دو موضوع متضاد را کنار هم به تماشا نشست. یک موضوع، جنایتی است که در یمن علیه مردم در جریان است. ائتلاف جهانی و منطقه‌ای با حضور اشرار و جنگ‌افروزان عالم، علیه ملتی مظلوم که هیچ جرمی در این دنیا مرتکب نشده  است، جز اینکه می‌خواهد مستقل باشد و خودش سرنوشت خودش را تعیین کند، متحد شده است.

وی، جنگ یمن را جنگی جهانی با حضور 17 کشور دانست که آمریکا در رأس آن قرار دارد و افزود: آمریکایی‌ها تاکنون سعی می‌کردند نقش خود را در جنگ یمن، مخفی کنند و طوری وانمود کنند که فقط از نظر جنگ‌افزار پشتیبانی می‌کنند. اما قضایای «حُدَیدِه» پرده را انداخت و معلوم شد فرماندهی جنگ در دست جنایتکاران آمریکایی است.

زارعی در ادامه، ماحصل سه سال و نیم جنگ یمن را بر اساس گزارش سازمان عفو بین‌الملل اینطور بیان کرد: 6300 نفر از مردم مظلوم یمن، در جریان حملات متجاوزان به شهادت رسیده‌اند که 1491 نفر کودکان زیر 15 سال بوده‌اند. یعنی 24 درصد کل کشته‌شدگان. 14 هزار نفر بیمار بر اثر فقدان دارو و محاصره ظالمانه غربی‌ها و وابستگان عرب آنها از بی‌دارویی مرده‌اند که باید به آمار شهدا اضافه کرد.

وی ادامه داد: 2400 نفر از طریق وبا- که این بمیاری در دنیا ریشه کن شده و نیاز به امکانات اولیه بهداشتی مثل صابون دارد- کشته شده‌اند. هزاران نفر هم در معرض ابتلا به این بیماری هستند. هشت و نیم میلیون نفر گرفتار قحطی و گرسنگی هستند که هر دو روز یک بار قوتی برای استفاده دارند.

کارشناس مسائل بین‌المللی خاطرنشان کرد: این در حالی  است که یمن، کشور فقیری نیست و اگر جنگ و محاصره متجاوزان نباشد، می‌تواند خودش را اداره کند.

زارعی، تعداد آوارگان ناشی از جنگ یمن را 4 میلیون نفر عنوان کرد و افزود: این افراد فاقد سرپناه و محل سکونت هستند. در جنگ حدیده نیز 350 هزار نفر آواره شده اند.

وی با بیان اینکه 500 هزار کارمند یمنی، اعم از اعضای ارتش و ادارت، سه سال و نیم است که حقوقی دریافت نکرده‌اند، تصریح کرد: این ملت به واسه سیاست‌های استعماری و جنایات آمریکا و عوامل آنها، در شرایط فقر مطلق قرار گرفته است.

زارعی، جنایات صورت گرفته علیه یمن را جنایاتی مهندسی شده‌ عنوان کرد و تصریح کرد: این جنایات، گُتره‌ای، موردی و سرخودی نیست که یکی دو کشور علیه یک ملت دیگر فراهم کرده باشد، بلکه شورای امنیت سازمان ملل پشت گرفتاری‌های یمن است.

وی ادامه داد: قطع‌نامه شورای امنیت است که اجازه داده متجاوزان، زمین و هوا و دریای یمن را به محاصره در بیاورند و نگذارند از طریق فرودگاه، دارو یا غذایی به دست مردم برسد. سرمنشاء این جنایات و آماری که سابقه ندارد در صدسال گذشته علیه ملتی اعمال شده باشد، سازمان ملل و قدرت‌های بزرگ پشت آن هستند.

زارعی با بیان اینکه محل طمع جنایتکاران متجاوز، بیمارستان‌هاست، اظهار داشت: در کجای دنیا به بیمارستان حمله می‌شود؟ به اتوبوس کودکان حمله کردند که 52 نفر از دانش‌آموزان به شهادت رسید. بعد که از‌ آن‌ها سؤال می‌شود، فرمانده متجاوز سعودی به عنوان سخنگوی ائتلاف 17 کشور می‌گوید؛ بله اینها کودک بودند اما کودک‌هایی که در دبستان مشق رزم می‌دیدند و آماده می‌شدند تا در آینده به حوثی‌ها بپیوندند. وقاحت را به کجا رسانده‌اند.

وی با بیان اینکه این جنایت‌ها و خیانت‌ها، روی چنگیز و هیتلر و موسولینی را سفید کرده است، تصریح کرد: آمریکایی‌ها در روز روشن با هزاران عضو بلکواتر آمده‌اند در اینجا و با استخدام جنایتکاران در منطقه، هزاران سودانی، هزاران نفر از اتیوپی و جاهای دیگر و ملتی را در گرسنگی قرار دادند تا از این ملت سرباز بگیرند. یعنی گرسنگی را وسیله‌ای برای سربازگیری قرار داه‌اند.

کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: سعودی‌ها مبالغ زیادی را خرج جذب مزدور کردند. از طرفی گرسنگی را ترویج می‌کنند، از طرفی در جایی پول می‌پاشند تا ملتی را علیه خودش به کار گیرند. یعنی هزینه انسانی را به گردن همان ملت می‌اندازند. اما این سیاست‌های شیطانی و ضدانسانی به کجا رسیده است؟ حمله به بازار ماهی فروشان مظلوم، حمله به کودان،‌ بیمارستان و مردم بی‌پناه به کجا رسیده است؟

زارعی با بیان اینکه این عبرت بزرگ تاریخی است، ادامه داد: امروز بعد از سه سال و نیم قضایای یمن، که قرار بود به تعبیر بن‌سلمان طی سه هفته به سرانجام برسد و به تعبیر محمد بن زاید خبیث که فرمانده جنگ یمن بود قرار بود چهار هفته‌ای به نتیجه برسد، امروز سه سال و نیم است که قوای متجاوز در برابر ملتی مظلوم و فقیر به زانو درآمده و این از آیه‌های روشن قرآنی است که اگر ملتی ولو در سختی زیاد در برابر دشمنان خدا مقاومت کند دست نصرت خدا به سوی آنها خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: حدیده‌ای که قرار بود در یک ماه به تصرف سعودی‌ها و آمریکاهایی در بیاید و آمریکا قبل از جنگ کلیه پایگاه‌های نظامی یمن را در سواحل بمباران کرد و گفت یک‌ماهه کار حدیده تمام می‌شود، امروز 13 هفته از آن موعد می‌گذرد و موفق نشده‌اند.

زارعی تعداد بمباران‌های هوایی متجاوزان به یمن را بیش از 200 هزار بار در سه سال و نیم گذشته عنوان کرد و اضافه کرد: این جدای از حملاتی است که در زمین و از طریق ناوها در دریای سرخ و اقیانوس هند و خلیج عدن انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بعد از 13 هفته جنگ در حدیده، سواحل یمن در سیطره انصارالله قرار دارد، تصریح کرد: یعنی انصارالله، ارتش جهانی را با شکستی سنگین و مفتضحانه روبه‌رو کرده است.

زارعی ادامه داد: با اینکه متجاوزان هنوز در بخش‌هایی از سواحی غربی یمن حضور دارند اما دیگر سیطره ندارد و تسلط رزمی انصارالله طوری است که آنها را میخکوب کرده است. متجاوزین بیش از 5 هزار کشته در این 13 هفته داده‌اند و 10 هزار زخمی داده‌اند و هفت هشت هزار نفر از آن‌ها متواری شده‌اند.

وی با بیان اینکه امروز نیروهای متجاوز در سواحل دریای سرخ در زیر سیطره نیروهای مبارز یمنی هستند، اظهار داشت: انصارالله و ملت یمن در این حد از توانایی است که می‌تواند دریای سرخ را ببندد یا باز کند. امّا انصارالله از این کار گذشت کرده، برای اینکه ثابت شود که اگر انصار در اینجا سیطره داشته باشد دریای سرخ امنیت دارد.

کارشناس مسائل غرب آسیا درباره توانمندی‌های انصارالله در مقابله با دشمن گفت: انصارالله در روزهای گذشته، هفت موشک‌ شلیک کرده است و قبل از آن، پایتخت عربستان را با طی مسافتی بیش از 1000 کیلومتر مورد حمله قرار داد و چندی قبل نیز ابوظبی پایتخت امارات را مورد حمله پهبادی قرار داد.

زارعی ادامه داد: بنابراین انصارالله این قدرت را داشته است که امنیت دریای سرخ را از همه سلب کند اما این کار را نکرد. البته توان نظامی رو به افزایش آنها نشان می‌دهد اگر اراده کند، می‌تواند تنگه باب‌المندب را ببندد و اقیانوس هند را از حضور ناوهای نظامی تهی کند. امروز دنیا این مسئله را با چشم باز مورد نظاره قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه سرنوشت جنگ بعد از سه سال و نیم این است که امروز انصار الله و ملت یمن به انواع تجهیزات دفاعی نائل شده‌اند، تصریح کرد: انصارالله، تجهیزات بسیار پیشرفته پهبادی به دست آورده است، به شکلی که یک پهباد بتواند پرواز کند و 1500 کیلومتر را طی کند و پایتخت امارات را مورد حمله قرار دهد.

زارعی افزود: انصارالله هم‌اکنون مشغول ساخت سیستم‌های دفاعی هوایی است و به زودی آن‌ را فعال خواهد کرد. انصارالله امروز در موقعی قرار گرفته که می‌گوید سال 2018 سال تمرکز حمله موشکلی به عربستان است و امنیت و آسایش را به طور کامل در عربستان مختل خواهیم کرد.

وی ادامه داد: عربستان، امارات و آمریکا وقتی باور نمی‌کنند که ملتی گرسنه و در محاصره، در شرایطی که توسط 17 ارتش مورد حمله قرار گرفته، چنین پیشرفتی بکند، دهان باز می‌کنند و ایران را متهم می‌کنند و می‌گویند این تسلیهات، مربوط به ایران است.

زارعی گفت: سؤال بزرگی که وجود دارد این است که شما، دریا و هوا و زمین را محاصره کرده‌اید. با این وجود چطور ایران قادر است موشکی را به یمن منتقل کند که در فاصله‌ای بیش از هزار کیلومتر بتواند نقطه ای را هدف قرار دهد؟ چطور موشکی با این عرض و طول  از چشم شما دور مانده است؟ اگر دروغ نمی‌گویید، پس این نشان دهنده ضعف شماست و اینکه سر و صداهای شما مؤثر نیست. ولی دروغ می‌گویید و نمی‌توانید باور کنید همان تجربه‌ای که ملت ایران در مقابل متجاوزان در جنگ تحمیلی داشت، ملت دیگری مثل یمن با نگاه به همان تجربه و انقلاب اسلامی و با نگاه به سپاه پاسداران، همان را در سرزمین خودش تکرار کند. 

«نکته درس‌آموزی که وجود دارد این است که یمنی‌ها با نگاه به ما مقاومت می‌کنند. آن‌ها در شرایطی که یک همسایه کمک کار ندارند مقاومت می‌کنند و پوزه آمریکا و اسرائیل را به خاک مالیده‌اند و به ملتی مؤثر در تحولات منطقه‌ای تبدیل شده‌اند. ملتی مثل ایران با این اهمیت و توانمندی‌های مادی که در دل این سرمزین قرار دارد و با این مرزهای باز سرزمینی و ارتباطات گسترده خارجی و نیروهای توانمند داخلی، آیا این ملت در برابر تهدید آمریکا زانو می‌زند؟»

زارعی افزود: این را باید به ترامپ و افراد بی‌تجربه‌ای که حرف‌های خام می‌زنند گفت که شما از پسِ ملت مظلوم یمن برنیامدید.

وی خاطرنشان کرد: بخش جنوبی یمن در سیطره متجاوزین است که پر از ناامنی و تجاوز به زنان است. هیچ کس در خانه اش امنیت ندارد. امّا در منطقه تحت سیطره انصارالله، امنیت و شرافت و حقوق انسانی حکمفرماست.

زارعی ادامه داد: باید به آمریکا گفت شما که نتوانستید یک جنگ حدیده را مدیریت کنید و یک ماه شما، چهار ماه شد و فرانسه از سرافکندگی از این جنگ برگشت و بین آمریکا و عربسان اختلاف افتاد و شما که شکست‌ها مفتضحانه خوردید، چطور به خود اجازه می‌دهید که ملتی که همه چیز دارد؛ مردان سلحور، سرزمین غنی، نفوذ گسترده منطقه‌ای و استحکام درونی و بیرونی دارد، را تهدید کنید؟

وی افزود: ایران اسلامی، امکانات و موقعیت‌های بسیاری دارد و مسلماً آینده بسیار فاخری خواهد داشت و در برابر ستمگران زانو نخواهد زد.

فارس