بولتون:

همچنان منتظر اقدام کره شمالی برای خلع سلاح هسته‌ای هستیم

جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا گفت، دونالد ترامپ دری را برای مذاکرات به روی کیم جونگ اون باز کرده اما هنوز در انتظار اقدامی از سوی وی برای خلع سلاح هسته‌ای است.

هادی نیوز: به نقل از خبرگزاری فرانسه، جان بولتون گفته است: ما هنوز منتظر (اقدام) آنها هستیم. مشخصا امکان برگزاری یک نشست دیگر میان این دو رئیس جمهور همچنان وجود دارد اما دونالد ترامپ نمی‌تواند کره شمالی را مجبور کند که از دری که برای مذاکرات به روی آنها باز کرده بالاجبار عبور کند. آنها هستند که باید برای خلع سلاح هسته‌ای گام‌هایی را اتخاذ کنند. و این همان چیزی است که ما انتظارش را می‌کشیم.

بولتون در سخنرانی خطاب به سازمان "انجمن فدرالیست" آمریکا تصریح کرد که در نشست ماه ژوئن رهبران آمریکا و کره شمالی، کیم جونگ اون متعهد به نابود کردن سلاح‌های هسته‌ای خود شده و بعدا با مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی توافق کرد که می‌تواند این کار را در عرض یک سال انجام دهد.

این مشاور امنیت ملی دولت آمریکا گفت: اگر آنها همان طور که در سنگاپور متعهد شدند دست به خلع سلاح هسته‌ای بزنند در آن صورت می‌توانند یک زندگی به کلی متفاوت در کره شمالی داشته باشند.

ترامپ روز جمعه اظهار داشت که قرار است یک نامه "مثبت" از سوی رهبر کره شمالی دریافت کند. این نشان می‌دهد که مذاکرات بین دو طرف همچنان بعد از چند هفته به بن بست رسیدن هنوز زنده است.

ایسنا