سردار کارگر:

لزوم تبیین دقیق موضوعات دفاع مقدسی در مجامع علمی/ بنیاد حفظ آثار برای همکاری با دانشگاه آزاد آمادگی دارد

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه باید رهنمود‌ها و مطالبات مقام معظم رهبری به عنوان نقشه راه مورد توجه قرار گیرد، گفت: باید موضوع دفاع مقدس در مجامع علمی به خوبی تبیین شود.

هادی نیوز: سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و رئیس ستاد مرکزی راهیان نور در نخستین جلسه شورای هماهنگی مرکز نشر و ترویج علوم و معارف دفاع مقدس، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی در ترویج ارزش‌های دفاع مقدس و ارائه درس دفاع مقدس پیشتاز بوده و به یک الگو برای دانشگاه‌های دیگر تبدیل شده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به تدوین نظام موضوعات در دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: این امر بسیار مهم است، چرا که یک تابلوی راهنما از موضوعات و مسائل کشور در مقابل دانشجویان قرار داده شده است و با استفاده از آن می‌توانند پایان‌نامه و رساله‌های هدفمند داشته باشند.

وی با اشاره به یکی از فرمایشات مقام معظم رهبری درباره ارزش‌های دفاع مقدس، گفت: معظم له فرمودند که ما جنگ را با آن زحمت انجام دادیم، بهره معنوی جنگ را باید مردم ببرند و این هم برای یک سال، دو سال و 10 سال نیست، بلکه متعلق به یک قرن است، یعنی مردم ما چنان که سرشکستگی قرارداد ترکمانچای را هنوز حس می‌کنند، باید پیروزی دوران دفاع مقدس را تا 200 سال آینده حس کنند.

سردار کارگر ادامه داد: بنابراین باید این رهنمود‌ها و مطالبات مقام معظم رهبری به عنوان نقشه راه قرار گیرد و موضوع دفاع مقدس در مجامع علمی به خوبی تبیین شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به یکی دیگر از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم نشر ارزش‌های دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند «دوران دفاع مقدس را حقیقتاً باید گرامی و عزیز شمرد و پاسداری کرد، چون آن هشت سال تضمین‌کننده حیثیت کشور و هویت ملت و امنیت فعلی و عزت ملت ایران شد. هر چه می‌توانید در این زمینه مطالعه کنید، دقت و پیگیری کنید، مطمئناً به این نتیجه خواهید رسید که اگر این هشت سال دفاع مقدس با آن خصوصیات در این قطعه از تاریخ کشور ما وجود نداشت، امروز کشور و ملت ما مطمئناً نه از عزت، نه از امنیت، نه از سلامت، نه از استقلال و نه از آزادی برخوردار بود.»

وی با بیان اینکه براساس بررسی که در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صورت گرفت، بیش از 85 درصد از فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره به دفاع مقدس دارد، گفت: باید در این زمینه فعالیت و تلاش خود را دو چندان کنیم تا ارزش‌های دفاع مقدس به درستی به نسل‌های بعد منتقل شود.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور با تشکر از دانشگاه آزاد اسلامی برای ترویج ارزش‌های فرهنگ دفاع مقدس، گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تمام امکانات خود برای همکاری و دستیابی به اهداف مدنظر در خدمت دانشگاه آزاد اسلامی است.

سردار کارگر با بیان اینکه راهیان نور به یک برکت و سنت حسنه در کشور تبدیل شده، تصریح کرد: حدود 80 درصد افرادی که به راهیان نور سفر می‌کنند، جوانان بین 15 تا 30 سال هستند که دفاع مقدس را از نزدیک ندیده‌اند، بلکه به دلیل علاقه‌ای که به این دوران دارند در اردو‌های معنوی شرکت می‌کنند تا بتوانند بخشی از حماسه‌های دوران دفاع مقدس را لمس کنند.

ساخت یادمان شهدای گمنام به همت دانشگاه آزاد اسلامی

وی در ادامه سخنان خود تأکید کرد: بهترین یادمان شهدای گمنام در کشور توسط دانشگاه آزاد اسلامی ساخته شده که باعث افتخار است. انتظار ما این است که در دوره مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی، فعالیت‌های این دانشگاه در حوزه‌های مرتبط با دفاع مقدس افزایش یابد.

در ادامه این جلسه، سردار حسن زمانی مسئول برنامه‌ریزی و پیگیری امور مربوط به درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره دفاع مقدس، گفت: ایشان تأکید کرده‌اند میراث و گنج دفاع مقدس را باید به صورت آکادمیک و علمی به نسل پس از جنگ منتقل کنید.

وی ادامه داد: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی با حمایت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ارائه درس دفاع مقدس خط شکن و جلودار بوده و رشد کمی و کیفی خوبی داشته است.

زمانی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی توانسته با تصویب مرکز نشر ارزش‌های دفاع مقدس، شورای راهبردی و کمیته‌های تخصصی، رویکرد علمی و آکادمیک در درس دفاع مقدس را نظام‌مند کند.

دفاع پرس