در تماس با ملک سلمان

ماکرون: در اعمال تحریم‌ها علیه عاملان قتل خاشقجی تردید نمی‌کنیم

رئیس جمهوری فرانسه در گفت‌وگوی تلفنی با پادشاه عربستان به بررسی پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌ نگار عربستانی پرداخت و تاکید کرد: ما هرگز در اعمال تحریم‌های بین‌المللی علیه عاملان قتل این روزنامه‌نگار تردید نخواهیم کرد.

هادی نیوز به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، دفتر ریاست جمهوری فرانسه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد : امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در گفت‌وگوی تلفنی با سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان ناراحتی عمیق خود را از قتل خاشقجی ابراز داشته و خواستار روشن شدن تمامی ابعاد این اتفاق شد.

رئیس جمهوری فرانسه در این تماس تلفنی تاکید کرد: پاریس هرگز در اعمال تحریم‌های بین‌المللی علیه عاملان قتل خاشقجی با هماهنگی با شرکای بین‌المللی‌اش تردید نخواهد کرد.

وی در ادامه بر حمایت پاریس از آزادی بیان، آزادی مطبوعات و تمامی آزادی‌های عمومی به عنوان اولویتی برای این کشور تاکید کرد.

پادشاه عربستان نیز تاکید کرد: دولت عربستان مصمم است کسانی را که در این پرونده محکوم شوند به اشد مجازات برساند.

رئیس جمهوری فرانسه پیشتر از توضیح درباره اینکه آیا پاریس در پی بحران قتل خاشقجی تعلیق فروش سلاح‌هایش به عربستان را بررسی خواهد کرد یا نه، خودداری کرد، اما ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه با تاکید بر محکومیت شدید قتل این روزنامه‌نگار عربستانی، گفت‌: هنوز سوالات بسیاری در این پرونده وجود دارند و باید تحقیقی کافی درباره آن انجام شود.

ایسنا