يادداشت/ محسن صابر

مواهب تحریم سپاه پاسداران

خدا را شکر که دشمنان ما را از احمق‌ها آفرید. در روزهایی که در اقصی نقاط کشور، هموطنان عزیزمان با سختی سیل دست و پنجه نرم می‌کنند و جهادگران سپاه و بسیج در کنار مردم برای رتق و فتق امورات‌شان تلاش می‌کنند، ترامپ با خبط و خطای راهبردی سپاه پاسداران را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داد.

خدا را شکر که دشمنان ما را از احمق‌ها آفرید. در روزهایی که در اقصی نقاط کشور، هموطنان عزیزمان با سختی سیل دست و پنجه نرم می‌کنند و جهادگران سپاه و بسیج در کنار مردم برای رتق و فتق امورات‌شان تلاش می‌کنند، ترامپ با خبط و خطای راهبردی سپاه پاسداران را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داد. 

در چنین وضعیتی که خانه و کاشانه‌ مردم را سیل برده و نقطه امید و دلگرمی آنان صرفاً کمکهای نیروهای مسلح است و مردم با راه‌اندازی کمپین‌هایی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی حمایت همه‌جانبه خود را از سپاه اعلام می‌دارند، دشمن سبک‌مغز با غفلت از این صحنه‌‌های همدلانه، سپاه را وارد لیست گروه‌های تروریستی می‌کند.

در واقع این اقدام دشمن سبب الطاف خفیه الهی و موهبتی برای سپاه شد. بسیاری از گروه‌های سیاسی کشور بالإجماع روی این نهاد انقلابی اشتراک نظر دارند که سپاه یعنی تمام ملت ایران، اعم از شیعه، سنی، ترک، لر و عرب و همه خودشان را پاسدار می‌دانند. حتی اکثر نمایندگان مجلس و ائمه جمعه و جماعات با پوشیدن لباس سپاه، از این جهادگران انقلابی حمایت‌شان را اعلام کردند. به نظر می‌رسد تحریم سپاه پاسداران مواهبی را برای این نیروی انقلابی درپی داشته است.

این اقدام آمریکا باعث وحدت و حمایت ملی همه‌جانبه مردم از این نهاد شد، چراکه سپاه پاسداران صرف نیروی نظامی نیست، بلکه یک نهاد چندوجهی و همه‌جانبه است که از ابتدای انقلاب در زمینه‌های مختلف نظامی، اقتصادی و... گام‌های موثری برای مردم عزیزمان برداشته و این تحریم‌ و اعلام محدودیت دشمنان، نه تنها هیچ خللی در عزم پاسداران ایجاد نکرده بلکه باعث همبستگی بیشتر مردم با سپاه شده است.

از طرفی این اقدام ترامپ، پیوند عمیق و ناگسستنی سپاه با نهضت‌های اسلامی رهایی‌بخش، گروه‌های مقاومت و شبه‌نظامیان جهادی را در منطقه مستحکم‌تر و قوی‌تر نمود. حزب‌الله، جنبش جهاد اسلامی، حشدالشعبی، انصارالله، جنبش یاران جوانان انقلاب مردم بحرین و... درج نام سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی را به شدت محکوم و حمایت خود را اعلام نمودند تا این نهاد انقلابی به عنوان نماد جبهه مقاومت اسلامی در برابر محور و جبهه شرارت آمریکایی، صهیونیستی و ارتجاع منطقه‌ای مقاوم‌تر و با روحیه‌‌تر شود.

همچنین اقدام آمریکا باعث احیاء و زنده شدن حس مردمی سپاه شد. جهادگران سپاهی بعد از یک دوره نسبتاً طولانی کارنامه خدمت‌رسانی، مورد آماج حمله بدترین تهاجمات و نقدهای دشمنان قرار داشتند؛ هرچندکه یک‌تنه مقابل طعنه و هجمه دشمنان ایستادند و سرخم نکردند و اکنون این اقدام نسنجیده دشمن به پادزهری علیه خودش تبدیل شده و محبوبیت سپاه پاسداران در اوج قرار دارد.

از همه مهتر این که امام خمینی(ره) به ما درس بزرگی دادند و فرمودند؛ اگر دیدید دشمن برای شما کف می‌زند، نگاه کنید اشکال کارتان کجاست و اکنون که دشمن برای محدود کردن سپاه، بدترین هجمه‌ها را وارد می‌کنند تفسیرش این می‌باشد که سپاه در صراط مستقیم اسلام، انقلاب و ولایت فقیه قرار دارد و مسیرش برحق و باحق است و هجمه‌ها نوعی موهبت الهی قلمداد می‌شود.

به هر تقدیر، خداوند متعال به مؤمنان وعده نصر و پیروزی داده و خلاف وعده عمل نخواهد کرد و حماقت آمریکایی باعث افزایش محبوبیت، اقتدار و اعتبار جهانی و منطقه‌ای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد.