سردار فدوی:

آمریکا به‌دنبال ایجاد بازدارندگی در برابر ایران است

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: دشمنان ما قبول کردند به مرحله‌ای رسیده‌اند که می‌خواهند در برابر ایران بازدارندگی ایجاد کنند؛ این یعنی ما به تکالیف خود عمل می‌کنیم و خداوند متعال که تخلفی در وعده‌اش نیست، ما را یاری کرده است.

هادی نیوز:  سردار دریادار «علی فدوی» جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شامگاه جمعه در مراسم گرامی‌داشت سی‌وهفتمین سالروز اسارت حاج احمد متوسلیان که در مسجد جامع نارمک تهران برگزار شد، با اشاره به جنگ ۳۳ روزه لبنان، اظهار داشت: این جنگ را صهیونیست‌ها با فشار آمریکایی‌ها شروع کردند؛ زیرا دشمنان نمی‌توانستند حزب‌الله لبنان را تحمل کنند.

وی با بیان اینکه تکفیری‌ها را هم آمریکایی‌ها ایجاد کردند، افزود: وقتی این فتنه‌ها به‌وجود آمد، رزمندگان اسلام آن‌ها را از بین بردند و در مقابل این فتنه‌ها بود که رزمندگانی از سراسر جهان به صحنه نبرد رفتند و علاوه بر حزب‌الله لبنان، تعداد زیادی حزب‌الله دیگر زیر گوش اسرائیل به‌وجود آمد.

دریادار فدوی به دشمنی جبهه باطل از ابتدای انقلاب اسلامی با جبهه حق اشاره کرد و گفت: این دشمنی از ۲۴ بهمن سال ۵۷ از کردستان آغاز شد و تاکنون ادامه دارد و غیر از صدر اسلام و مقاطعی، هیچ مقطع دیگری را پیدا نمی‌کنیم که مانند امروز، این اتحاد جبهه باطل علیه اسلام صورت گرفته باشد.

وی با بیان این‌که اگر دشمنان را از لحاظ قدرت‌های مادی مانند نظامی، اقتصادی، دیپلماسی و... مقایسه کنیم، ممکن است از ما بالاتر باشند، تأکید کرد: با وجود این، نتیجه برعکس شده است و اگر تمام مستکبران جمع شوند، از پس جبهه حق برنمی‌آیند؛ چراکه جبهه حق اتصال خود را به قدرت لایزال الهی همواره حفظ کرده است و این قدرت، با قدرت مستکبران قابل مقایسه نیست. ما جبهه حقی هستیم که همواره اتصال خود را در این ۴۰ سال با خداوند متعال حفظ کرده و شاهد آن هم ۲۰۰ هزار شهیدی است که در این راه داده‌ایم.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان این‌که وظیفه ما تقوای الهی است و خداوند نمی‌گذارد که ما در بن‌بست قرار بگیریم، تصریح کرد: هجوم جهانی به انقلاب اسلامی می‌توانست ما را به بن‌بست بکشاند؛ اما در این ۴۰ سال خدا نگذاشته است که ما به بن‌بست برسیم و روزیِ ما از جایی رسیده است که هیچ‌کس فکر آن را نمی‌کرد و بعد از این هم باید توکل کرد.

وی افزود: در این ۴۰ سال فرایند کلی کار در جمهوری اسلامی ایران این بوده است که ما به تکالیف خود عمل کردیم تا خداوند نیز ما را یاری کند و حضرت امام خمینی (ره) نیز فرمودند که ما مکلف به انجام وظیفه هستیم و مکلف به نتیجه نیستیم؛ چراکه نتیجه را خدا رقم می‌زند.

دریادار فدوی با اشاره به حضور رزمندگان اسلام به‌خصوص حاج احمد متوسلیان در سوریه و لبنان، خاطرنشان کرد: آن روز اسرائیلی‌ها تا بیروت آمده بودند؛ اما به‌سرعت از دست رزمندگان جبهه حق فرار کردند؛ این در حالی است که امروز قدرت جبهه حق در سوریه و لبنان با آن روز قابل مقایسه نیست.

وی با بیان این‌که آمریکایی‌ها تا مجبور نشوند، به ضعف خود اعتراف نمی‌کنند، گفت: آخرین وزیر دفاع آمریکا در دولت «باراک اوباما» گفته است که ما و همپیمانان خود، به دنبال این هستیم که توانی ایجاد کنیم تا در برابر ایران بازدارنده باشد؛ لذا دشمنان ما قبول کردند که به مرحله‌ای رسیده‌اند که می‌خواهند در برابر بازدارندگی ایجاد کنند؛ این یعنی ما به تکالیف خود عمل می‌کنیم و خداوند متعال که تخلفی در وعده‌اش نیست، ما را یاری کرده است.

دریادار فدوی خاطرنشان کرد: در این ۴۰ سال ما در سخت‌ترین کار‌ها یعنی کار‌هایی که پای جان‌مان در میان است به پیروزی رسیدیم؛ این درحالی است که اگر در کار‌هایی هم که سخت نیستند و پای جان در میان نیست، مانند مسائل اقتصادی بر اساس همان قاعده قرآنی که در شرایط سخت عمل کردیم، عمل کنیم، پیروز خواهیم شد.

وی با تأکید بر این‌که امام مسلمین صریحا مطلبی را عرض می‌کنند؛ اما برخی چیز دیگری می‌گویند، گفت: در این ۴۰ سال بی‌شمار انسان‌هایی بودند و هستند که با انقلاب اسلامی عهد و پیمان بستند و هنوز هم پای عهد و پیمان خود ایستاده‌اند و کسانی که بر سر کار هستند، به‌برکت عهد و پیمان همین افراد است.

دفاع پرس