آلودگی هوا در پایتخت افزایش یافت

شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد 120 قرار گرفته و هوای پایتخت برای گروه‌های حساس، ناسالم است.

هادی نیوز: شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد 120 قرار گرفته و هوا برای گروه‌های حساس ناسالم است. همچنین این شاخص طی 24 ساعت گذشته به طور متوسط بر روی عدد 106 قرار داشته و هوا ناسالم بود.

تهران از ابتدای سال تاکنون 25 روز هوای پاک، 192 روز هوای ناسالم، 49 روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و 2 روز هوای ناسالم برای همه افراد داشته است.

این درحالی است که در مدت مشابه سال پیش تهران 15 روز هوای پاک، 215 روز هوای سالم و 38 روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس داشته است.

کمترین دما برای روز جاری 3 درجه و بیشترین دما 9 درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی شده است. همچنین تا بعدازظهر امروز به دلیل افزایش غلظت آلاینده‌ها، آلودگی هوا تشدید خواهد شد.

 شهربانو امانی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران هفته پیش در مورد آلودگی هوا در پایتخت اظهارداشت: نفس تهران به شماره افتاده و از این اینکه تهران شهری برای همه باشد فاصله گرفته‌ایم چراکه روزهایی اخیرا برای مردم تهران سپری شد که اکثر مواقع هوای ناسالم داشت.

وی افزود: روزانه 15 نفر در پایتخت به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند و تهران شهر ماشین و پارکینگ خودروها شده است و دیگر نه تنها شهری برای افراد معمولی نیست بلکه برای افراد معلول و سالمند نیز پیش‌بینی‌های درستی انجام نگرفته است.

فارس