سرلشکر باقری در دومین جلسه قرارگاه بهداشتی و‌درمانی نیرو‌های مسلح:

فعالیت پزشکان در مقابله با کرونا، تداعی‌کننده دوران دفاع مقدس است

جلسه قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا علیه‌السلام برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با حضور سردار باقری در ستادکل نیرو‌های مسلح برگزار شد.

هادی نیوز: دومین نشست قرارگاه بهداشتی، درمانی و پیشگیری امام رضا (ع) نیرو‌های مسلح و‌ مقابله با ویروس کرونا به ریاست سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح و با شرکت سردار «علی عبداللهی» معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیرو‌های مسلح، سردار «ابوالفضل شکارچی» سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح، امیر سرتیپ «سلیمان کامیابی» جانشین معاونت نیروی انسانی ستاد کل نیرو‌های مسلح، سردار «حسن عراقی‌زاده» رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیرو‌های مسلح عصر امروز (چهارشنبه) در محل این ستاد برگزار شد.

در این‌جلسه گزارشی از فعالیت کمیته‌های دهگانه قرارگاه و نیز آخرین اقدامات و فعالیت‌های قرارگاه و‌ همچنین نحوه تعامل و همکاری با قرارگاه ملی مقابله با کرونا بیان شد.

همچنین در جلسه مورد اشاره درباره راه‌اندازی و تجهیز بیمارستان‌ها با ظرفیت چهار هزار تخت و نیز مجتمع‌های نقاهتگاهی با ظرفیت پنج هزار تخت با قابلیت گسترش تا ۱۰ هزار تخت، تهیه، تامین و واگذاری محصولات مراقبتی، تامین تجهیزات واحد‌های رفع آلودگی و پاکسازی معابر و نقاط پر تردد شهری و ارتقاء سطح خدمات بیمارستانی بیمارستان‌های نیرو‌های مسلح در سراسر کشور، از جمله مهم‌ترین مسایلی بود که مطرح شد.

در ادامه این جلسه سرلشکر محمد باقری از طریق ویدئوکنفرانس با فرماندهان کل ارتش، سپاه، ناجا و وزیر دفاع و همچنین روسای بیمارستان‌های بعثت آجا، شهید چمران وزارت دفاع، ولیعصر ناجا و بقیه‌الله سپاه ارتباط برقرار کرد و‌ در جریان آخرین وضعیت روند رسیدگی به بیماران بستری و‌ درمان آن‌ها و نیز کمبود‌ها و کاستی‌ها قرار گرفت و ضمن اخذ تصمیم برای رفع مشکلات مطرح شده، تدابیر لازم را به مراجع مربوطه ابلاغ کرد.

سرلشکر باقری در این جلسه با مهم توصیف کردن فعالیت پزشکان در مقابله با ویروس کرونا، این اقدام آن‌ها را تداعی‌کننده حضور پزشکان در دفاع مقدس دانست.

 

 

دفاع پرس