شمار مبتلایان در آمریکا از ۱۸ میلیون نفر گذشت

آمارها نشان می‌دهد شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا از ۱۸ میلیون نفر، در هند از ۱۰ میلیون نفر و در ترکیه از ۲ میلیون نفر فراتر رفته است.

هادي نيوز: در بحبوحه منازعات «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «جو بایدن» رئیس‌جمهور منتخب این کشور بر سر نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری، شمار ابتلا و تلفات روزانه ویروس «کووید۱۹» در این کشور به شکل تصاعدی رو به افزایش است. 

برآوردهای وبگاه آماری «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته از تمام ایالت‌های آمریکا به صورت مجموع ۱۸۹۴۱۵ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است.

بر این اساس، طی یک روز گذشته نیز  ۲,۵۵۶ آمریکایی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

بدین ترتیب، شمار کل مبتلایان به ویروس کووید۱۹ در آمریکا به ۱۸,۰۷۷,۷۶۸ نفر و تعداد قربانیان بر اثر این بیماری به ۳۲۳,۴۰۱ تن افزایش یافت.

شبکه «سی‌ان‌ان» چند روز پیش گزارش داده بود رقم دویست‌وپنجاه هزار قربانی کرونا آنهم طی فقط ۱۰ ماه در ایالات متحده، از تعداد فوتی‌های سالانه در این کشور بر اثر موارد مختلف (سوانح رانندگی، بیماری، خودکشی و غیره) بیشتر است.

 

نمودار ابتلا و تلفات ویروس کرونا در حالی شیب صعودی تندی به خود گرفته که روز شنبه تعداد کسانی که در جهان به این بیماری مبتلا شدند از ۷۶ میلیون نفر عبور کرد.

بر اساس آمارهای ورلدامتر، شمار مبتلایان در هند نیز با افزایش ۲۶۸۳۴ نفری در روز گذشته، از مرز ۱۰ میلیون نفر عبور کرده است. تعداد جان باختگان نیز با افزایش ۳۴۲ نفری، از رقم صد و چهل و پنج هزار تن بیشتر شد.

بدین ترتیب، شمار کل مبتلایان به ویروس کووید۱۹ در هند به ۱۰,۰۳۱,۶۵۹ نفر و تعداد قربانیان آن نیز به ۱۴۵,۵۱۳  تن رسید.

از سوی دیگر در ترکیه - که دارای بیشترین میزان ابتلا به این بیماری در منطقه غرب آسیاست - شمار کل مبتلایان از ۲ میلیون گذشت.

آمارها نشان می‌دهد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته در ترکیه، ۲۲,۱۹۵ نفر دیگر به کرونا مبتلا شده و ۲۴۱ نفر نیز جان خود را بر اثر ابتلا به آن از دست دادند.

با این حساب، تعداد کلی مبتلایان به کووید۱۹ در ترکیه به رقم ۲,۰۰۴,۲۸۵ نفر و میزان قربانیان آن نیز به ۱۷,۸۵۱ نفر رسید.