دبیر قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه:

سپاه برای محرومیت‌زدایی حدود ۱۱هزار میلیارد تومان هزینه کرده است

سردار حزنی خدمت‌رسانی به مردم را یکی از مأموریت اصلی سپاه برشمرد و گفت: طی فعالیت ۹ ساله قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان در مناطق محروم هزینه کرده‌ایم.

هادی نیوز: سردار «سید ضیاءالدین حزنی» دبیر قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل روابط عمومی سپاه برگزار شد، درباره فعالیت‌های این قرارگاه اظهار داشت: مأموریت اصلی سپاه برقراری امنیت پایدار و دفاع از انقلاب اسلامی است؛ اما در کنار این مأموریت مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی را نیز در مناطق مرزی و صعب‌العبور انجام می‌دهد؛ در حالی که سابق بر این، فعالیت‌های محرومیت‌زدایی سپاه فقط در شعاع ۷۰ کیلومتری پروژه‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) انجام می‌شد؛ بر این اساس، سپاه تصمیم گرفت که برای ایجاد هماهنگی میان همه رده‌های خود در حوزه محرومیت‌زدایی، قرارگاهی را به همین نام ایجاد کند.

وی افزود: ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آمده بودیم که فقر و محرومیت را از بین ببریم؛ به عبارت دیگر، آمده بودیم که سخت کار کنیم، نه اینکه کار‌ها را سخت انجام دهیم؛ لذا سپاه در سه حوزه فعالیت‌های کوچک و زودبازده، متوسط و ملی را انجام می‌دهد.

دبیر قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه اضافه کرد: مهم‌ترین هدف ما از انجام این پروژه‌ها رضایت مردم و رهبری است؛ پس با توجه به این موضوع، وظیفه ما کمک به کاهش محرومیت، کمک به دولت جمهوری اسلامی و حل مشکلات، امنیت پایدار و کارآمدی نظام، جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستاییان به شهرها و ارتقاء بهداشت است.

سردار حزنی با بیان اینکه ۷۵ درصد پروژه‌های ما کوچک و زودبازده است، گفت: به تدریج فعالیت‌های خود را در دهستان‌های محروم آغاز خواهیم کرد؛ بر این اساس، تأمین جهیزیه محرومین، ساخت مسکن محرومین و معسرین، مدرسه و خانه بهداشت، بهسازی قنات‌های آب و امثالهم از جمله حوزه‌های فعالیتی ما است.

وی عنوان کرد: حاشیه شهرهای تهران و اصفهان را در برنامه سال آینده برای محرومیت‌زدایی در اولویت قرار خواهیم داد؛ همچنین احداث بیمارستان‌های سیار در مناطق محروم و توزیع کمک‌های مومنانه، بسته‌های ورزشی، سبد‌های بهداشتی-درمانی و لوازم‌التحریر از جمله حوزه‌های فعالیتی قرارگاه است.

دبیر قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه با بیان اینکه طی فعالیت ۹ ساله این قرارگاه حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان در مناطق محروم هزینه کرده‌ایم، افزود: طی این مدت در همه عرصه‌ها به‌ویژه در بخش آب‌رسانی و اشتغال‌زایی فعالیت‌های خوبی انجام دادیم؛ البته در کشور چند مشکل داریم؛ مثل بیکاری، اعتیاد، طلاق و اقتصاد ناکارآمد که نمی‌گذارد چنین فعالیت‌هایی دیده شوند.

سردار حزنی ادامه داد: هر کاری که در مناطق محروم را با نظرسنجی از مردم منطقه انجام می‌دهیم؛ لذا باید حواسمان به مردم باشد؛ چون دولت‌ها مدتی هستند و بعد از مدتی تغییر می‌کنند، اما مردم همچنان هستند.

وی‌ عنوان کرد: ندیدن مناطق محروم دلیلی بر نبودن محرومیت نیست؛ لذا باید مطالبه‌گری باشد تا در مناطق محروم فعالیت‌های عمرانی و آبادانی صورت گیرد؛ البته اگر هر کس مسئولیتی دارد و اگر وظایف خود به درستی انجام دهد، محرومیتی نخواهیم داشت؛ از سوی دیگر برای خدمتگزاری به مردم در کشورمان نیز هیچ محدودیتی وجود ندارد.

دبیر قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه بیان کرد: در سال آینده بیشترین فعالیت ما در مناطق محروم در حوزه آب و اشتغال خواهد بود؛ همچنین اضافه کردن عبارت جهاد سازندگی در عنوان قرارگاه هم برای یادآوری فعالیت‌های جهاد سازندگی سابق است.

سردار حزنی با تاکید بر اینکه محرومیت‌زدایی از وظایف اصلی دولت است، گفت: اگر مناطق محروم بین دستگاه‌های مختلف تقسیم شود، می‌توانیم مشکلات حاضر در این مناطق را رفع کنیم؛ به‌عنوان مثال، سپاه علاقه‌مند است که در صورت تحقق این تقسیم‌بندی، در مناطق محروم شمال غرب کشور فعالیت کند.

 

 

دفاع پرس