وزارت خارجه آمریکا:

استفاده از ابزارهای یکجانبه برای مقابله با تهدید موشکی ایران را ادامه می‌دهیم

در پی آزمایش‌های موشکی اخیر ایران، وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا می‌گوید که این کشور به استفاده از ابزارهای یک‌جانبه خود برای مقابله با تهدید موشکی ایران ادامه می‌دهد...

هادی نیوز: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه گفته این کشور موضوع آزمایش موشکی اخیر ایران را در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد مطرح خواهد کرد.

روز سه‌شنبه گزاش شد در ادامه مرحله نهایی رزمایش موشکی اقتدار ولایت، موشک‌های میان برد شهاب 1 و 2 و موشکهای دوربرد و نقطه زن قدر Fو H سپاه از منطقه عمومی کویر قم شلیک و به اهداف موردنظر اصابت کردند.

بنا بر این گزارش، مرحله نهایی رزمایش موشکی اقتدار ولایت توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با حضور سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه و سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه از دقایق اولیه بامداد امروز آغاز شده است.

مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «ما از این موضوع که ایران چندین موشک بالیستیک آزمایش کرده آگاه هستیم و آن را دنبال می‌کنیم.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا علی‌رغم بیان اینکه انجام این آزمایش‌ها نقض توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ موسوم به برجام نیست گفت: «در صورتی که این موضوع تأیید شود، قصد داریم آن را در شورای امنیت مطرح کنیم.»

تونر افزود: «ما همچنین خواستار بررسی جدی این موضوع و درخواست پاسخ مناسب به آن خواهیم شد.»

این مقام وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: «ما همچنان فعالانه از ابزارهای یکجانبه خودمان برای مقابله با تهدید موشکی ایران ادامه خواهیم داد.

منظور وزارت امور خارجه آمریکا از ابزارهای یک‌جانبه، تحریم‌های آمریکا علیه ایران است که در بعد موشکی پس از برجام هم ادامه یافته است.

27 دی‌ماه گذشته، وزارت خزانه‌داری آمریکا نام یازده فرد و شرکت را در فهرست تحریم‌ها ضدایرانی خود قرار داد.

انتهای پیام/ *

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.