حمله و اتهام‌زنی «سعد الحریری» به ایران و حزب‌الله لبنان

«سعد الحریری» نخست‌وزیر اسبق لبنان و وابسته به جریان سعودی، با حمله به جبهه مقاومت در منطقه، مدعی شد که ایران، حزب‌الله را به عدم شرکت در نشست‌های پارلمان فرا می‌خواند...

هادی نیوز: «سعد الحریری» نخست‌وزیر اسبق لبنان و رهبر جریان 14 مارس وابسته به عربستان سعودی در یک ضیافت افطار، دست به اتهام‌زنی به محور مقاومت در منطقه زد.

به نوشته پایگاه خبری المستقبل، «سعد الحریری» در ابتدا گفت: متأسفانه لبنان، هزینه دخالت‌های خارجی و ورود به بحران‌ها و جنگ‌های خارج از مرز خود را می‌دهد.

فرزند «رفیق الحریری» نخست‌وزیر فقید لبنان، ادامه داد: برای کسی پوشیده نیست که حزب‌الله به درخواست ایران وارد جنگ دیوانه‌وار در سوریه برای دفاع از نظام بشار اسد شده است.

او همچنین ادعا کرد که حزب‌الله لبنان در چندین کشور دیگر عربی از جمله یمن، بحرین و عراق دخالت می‌کند و در همین حال 2 سال است که به درخواست ایران از رسیدن حد نصاب پارلمان برای انتخاب رئیس‌جمهور جلوگیری می‌کند.

الحریری در ادامه سخنان خود به طور غیر مستقیم، دلیل بیان چنین سخنانی را افشا کرد و گفت: برای اولین بار از زمان استقلال لبنان، در مقابل دنیای عرب قرار گرفته‌ایم و حمایت کشورهای عربی از ما کاهش یافته است و میزان سفر گردشگر و سرمایه‌گذار به لبنان کاهش یافته است.

این بخش از صحبت‌های سعدالحریری احتمالا به قطع کمک نظامی عربستان به لبنان اشاره دارد که در تاریخ 20 فوریه 2016 انجام گرفت و عربستان اعلام کرد که به دلیل سیاست خارجه نا همسوی لبنان با عربستان، کمک 3 میلیارد دلاری خود برای تسلیح ارتش لبنان را قطع کرده است.

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.