یادواره شهدای مدافع حرم دانشگاه امام حسین(ع) برگزار شد

مراسم یادواره شهدای مدافع حرم دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) برگزار شد.

هادی نیوز: یادواره شهدای مدافع حرم اهل بیت (علیهم السلام) شب گذشته سه شنبه نهم مرداد 97 با حضور فرماندهان و اساتید دانشگاه  افسری و تربیت پاسداری امام حسین (علیه السلام) و جمعی از خانواده شهدای و ایثارگران در مسجد امام حسن (علیه السلام) این دانشگاه برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس،گفت : شهدای مدافع حرم حقیقت عبودیت را در نفس خود جستجو و درک کرده اند و سیره زندگی این شهدای والا مقام منطبق بر سیره شهدای دفاع مقدس بوده است.

وی با بیان  اهمیت درک حقیقت عبودیت ، خاطرنشان کرد: اگر انسان در آن چیزی که از طرف خداوند به او داده شده احساس مالکیت نداشته باشد،  از خودش برای خودش تدبیر نکند، در انجام اوامر الهی تلاش کند و از آن چیزی که از طرف خداوند نهی شده دوری کند، مصائب دنیا برای او گوارا خواهد شد.

حجت الاسلام مومنی خاطر نشان کرد: انسانی که در مسیر بندگی قرار گرفته دچار غرور نمی شود و بر سر مردم منت نمی گذارد.

سردار مهدی صباغی دبیر اجرایی این یادواره نیز در سخنانی گفت که برگزاری یادواره شهدا یکی از تاثیرگذارترین برنامه های فرهنگی و تربیتی برای دانشجویان تمام دانشگاه های کشور است و از این اهم مهم نباید غافل شد. برای پیروزی در جنگ نرم بر دشمنان اسلام ، یاد و خاطره شهدا و الگو گیری از سیره و سبک زندگی این امامزادگان عشق است که پرچم فتح فرهنگی را به دست ما می دهد.

وی با بیان این که یادواره شهدا امتداد راه عاشورا است گفت: خادمان شهدایی که در زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان در تلاش اند، همچون شهیدان زنده ای هستند که با امام زمان ( عج) خود عهد بسته اند که تا آخرین نفس حسینی بمانند ، حسینی کار کنند و حسینی شهید شوند.

در پایان این مراسم از خانواده شهدای مدافع حرم عشریه, طباطبایی نژاد, اورنگ, دانشگر از شهدای این دانشگاه و شهید تختی نژاد و شهید فریدونی با اهدای لوح یادبودی تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.