حجت‌الاسلام صدیقی: قوه قضائیه با مفسدین اقتصادی بدون اغماض برخورد کند

خطیب این هفته نمازجمعه تهران گفت: باید با مفسدین اقتصادی بدون هیچ اغماضی برخورد کرد.

هادی نیوز:  حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران طی سخنانی با بیان اینکه سخن روز، مباحث اقتصادی و مشکلات اقتصادی است، اظهار داشت: مشکلات اقتصادی در فرهنگ، اخلاق، روحیه و روان، آرامش خانواده و به طور کلی بر همه ابعاد اثر می‌گذارد.

وی با بیان اینکه مسئله اقتصادی قوام، پایه و اساس سعادت جامعه است، افزود: مدیران باید از اشراف، متکبران و خودشیفتگان فاصله داشته و از طبقات ضعیف جوشیده باشند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه آنچه امروز در جامعه شاهد آن هستیم، معلول علت‌ها، سوءمدیریت‌ها، عدم توجه به قوانین شرع انور در مدیریت کشور است، ادامه داد: باید در کشور مدیریت دینی داشته باشیم و به رهنمودهای خداوند متعال در این زمینه توجه کنیم.

**مدیر جامعه اسلامی باید تحفظ نفس داشته و سیاسی‌بازی نکند

حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه مدیر باید حفیظ و علیم باشد، اظهار داشت: مدیر باید کارشناس و کاردان باشد. تحفظ نفس داشته و سیاسی‌بازی نکند. اعتبار ملت، هزینه مملکت را حفظ، پول ملت را ارزش دهد و فضای عمومی جامعه را به آرامش برساند.

وی تصریح کرد: باید مسئولین بین مردم، فقرا، جنوب‌شهری‌ها، حاشیه‌نشین‌ها، جانبازان، از کارافتادگان در تولید، ورشکسته‌شدگان و سرگردانانی که بوروکراسی اداری درها را بر روی آن بسته بیایند و درد آنها را از نزدیک لمس کنند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با اشاره به مسائل‌کشور یادآور شد: در برخورد با حوادث سنگین که آن را لمس می‌کنیم، اسم آن را بحران نگذاشته و غیرقابل حل نمی‌دانیم، باید بگوییم ملتی که جنگ هشت ساله را با دست خالی، سیلوهای خالی و بدون تجهیزات تجربه کرده و با توکل به خدا و کمک گرفتن از حضرت حجت توانست از آن پیچ خطرناک عبور کند از این جنگ اقتصادی و پیچ خطرناک هم می‌تواند عبور کند البته به شرطه‌ها و شروطه‌ها.

**ملت ایران می‌تواند از جنگ اقتصادی عبور کند

حجت الاسلام صدیقی اضافه کرد: دو نوع برخورد می‌توان در این شرایط داشت؛ سختی‌ها را فرصت تلقی کرد. وقتی بر طلا چکش می‌زنیم قیمتش بالا می‌رود اما وقتی به فلز بی‌قیمتی چکش می‌زنیم از بین می‌رود. باید مردان عهده‌دار مدیریت از حالت‌های ثابت عبور کنند و به صورت انسان‌هایی که در معرکه هستند و از هر سمتی تیر، بمب و موشک به سمت‌شان می‌آید، عمل کنند. سرباز و فرماندهی در جنگ با سرباز و فرمانده در رفاه فرق دارد.

وی با تاکید بر اینکه شرایط امروز کشور جنگ اقتصادی است، افزود: برای خودکفایی باید این تهدیدها را فرصت تلقی کنیم و به نیروهای دورنی تکیه کنیم.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه رهبری فرمودند امروز اتاق جنگ آمریکا وزارت خزانه‌داری آمریکاست،گفت: در مسئله خودروسازی با این همه سابقه همچنان وابسته هستیم. تا مسئله تحریم مطرح می‌شود بازار خودرو  متلاطم می‌شود و عده‌ای هم باعث ایجاد مشکلاتی برای مردم و بهم ریختگی بازار می‌شوند. در برخی محصولات پتروشیمی و نفت به واردات متکی هستیم در حالی که الان زمان آن رسیده که دندان طمع را از دشمن بکنیم و خودمان راه بیفتیم.

وی افزود: ما صاحب موشک نبودیم، اما باید ببینیم که چه شد توانستیم در این زمیه خودکفا شویم و امروز به یکی از مولفه‌های قدرت کشور و حمایت از مظلومان جهان شده است. در دیگر زمینه‌ها چون خودرو هم نباید به بیگانگان متکی باشیم.

**زمانی موشک نداشتیم اما امروز خودکفائیم در خودرو هم می‌توانیم متکی نباشیم

خطیب این هفته نماز جمعه تهران، با بیان اینکه به بن‌بست نرسیده‌ایم و باید در این شرایط به نیروهای متخصص و جهادی خود روی بیاوریم، افزود: برای مثال می‌توان به پالایشگاه ستاره خلیج فارس اشاره کرد که امسال راه افتاد. زمانی که بحث تحریم‌ها مطرح شد، دو شرکت خارجی که آغازگر فعالیت‌هایی در این پالایشگاه بودند جا زدند، اما برادران ما در قرارگاه خاتم به خوبی این پالایشگاه را راه انداختند. ما باید در همه عرصه‌ها این چنین خودکفا باشیم.

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به حل شدن مشکل آب خوزستان با تلاش‌هایی که نیروهای سپاه پاسداران داشت، گفت: دشمن امنیت این منطقه را هم نشانه گرفته بود، اما نیروهای سپاه در مدت کوتاهی مشکل آب خوزستان را حل کردند.

وی با تأکید بر اینکه باید با متخلفان و فساد برخورد شود، عنوان کرد: برخورد با متخلفان نباید تبعیض آمیز باشد. با این خائنان به اقتصاد کشور در هر جایگاهی که هستند، بدون اغماض برخورد قاطع و قانونی شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه البته رئیس قوه قضائیه و همچنین سخنگوی دستگاه قضا وعده‌های جدی در این زمینه دادند، افزود: با گزارشاتی که سخنگوی قوه قضائیه داده است، مشخص شد در فساد ارزی و فساد سکه‌ای پس پرده افرادی دخیل هستند که در بدنه دولت ریشه دارند.

**در دوران جنگ اقتصادی حکم خائنان مفسد فی‌الارض است

صدیقی تصریح کرد: امروز در جنگ اقتصادی هستیم و کسانی که فساد می‌کنند، ‌مرتکب خیانت جنگی و حکم مفسد فی ‌الارض دارند.مجازاتشان باید متناسب با شرایط جنگی باشد.

وی  تأکید کرد: توقع مردم آن است که با این مفسدان اقتصادی برخورد شود. این توقعاتِ به جای مردم همیشه رزمنده و حامی انقلاب باید هرچه سریع‌تر اجرا شود و نباید خیلی چشم به راه بمانند. باید مجازات‌های بازدارنده و عبرت‌آمیز درباره مفسدان اقتصادی اعمال شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران عنوان کرد: قوه‌قضائیه نیز نباید از اصول خود عدول کند و با قاطعیت با مفسدان اقتصادی برخورد کند.

**منتظر ضربه‌های آخر مقاومت به تروریست‌ها هستیم

صدیقی با اشاره به پیروزی‌های سوریه گفت: پیروزی سوریه، پیروزی اسلام، جبهه مقاومت، آزادگی و منجر به شکست کشورهایی چون آمریکا و رژیم صهیونیستی است.منتظر ضربه‌های آخر نیروهای مقاومت به جریان‌های تروریستی وابسته به عربستان و امارات هستیم.

وی  ادامه داد: خوشبختانه در جبهه یمن هم تاکنون بیش از 4 هزار نفر از مزدوران عربستانی و اماراتی به درک واصل شدند و از سوی دیگر یمن در ساخت پهپاد و بالا بردن سطح موشک‌‌های بالستیکی بسیار پیشرفت کرده است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به در پیش بودن روز حقوق بشر اسلامی، تصریح کرد: اسلام، حق بوده و حقوق آن هم بر اساس کلام وحی است. برای همه انسان‌ها کرامت و حقوقی قائل شده، این مسئله در حالی است که برخی کشورها صرفا مدعی حقوق بشر‌اند و با بمباران‌های شیمیایی و به قتل رساندن مردم بی‌گناه، رسوایی خود را نشان می‌دهند. این افراد گرگ‌هایی در لباس انسان هستند.

**برخی می‌خواهند اشتباهات گذشته را درباره مذاکره با آمریکا تکرار کنند

وی با تأکید بر اینکه نمی‌توان ترامپ را انسان دانست، اظهار کرد: رئیس‌جمهور آمریکا گرگی است که خود را در لباس انسان‌ها ظاهر کرده است.

 صدیقی بیان کرد: متأسفانه برخی می‌خواهند اشتباهات گذشته را تکرار کنند، چرا که ما یک بار برجام را تجربه کردیم و عهدشکنی آمریکایی‌ها را دیدیم. آنان هیچ‌گاه به قراردادها و امضاهایشان اعتنایی ندارند، از این جهت اهل این نیستند که با آنها بتوان مذاکره کرد؛ با این دولت و این رئیس‌جمهور آمریکا به هیچ وجه امکان مذاکره نیست.

تسنیم

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.