یادداشت/ سید جعفر قنادباشی

آتش در خرمن صهیونیست‌ها

حماقت صهیونیست‌ها با حمله به باریکه غزه، نتیجه عکس داد و ادامه پرشور راهپیمایی بازگشت، اشغالگران را عمیقاً دچار نگرانی و وحشت کرده و یک‌بار دیگر ثابت کرد که جنگ فلسطین با اسرائیل، نبرد اراده‌هاست و خون بر شمشیر همیشه پیروز است.

روزنامه «حمایت» در یادداشتی از «سید جعفر قنادباشی» نوشت:

رژیم صهیونیستی که بر پایه تحلیل‌های موافقان و مخالفان و بر اساس شواهد و قرائن غیرقابل‌انکار در ضعیف‌ترین شرایط خود در طول 7 دهه گذشته قرار دارد، یک‌بار دیگر دست به آتش‌بازی زد و بدون رعایت نکات ایمنی، 150 نقطه از غزه را که همه آن‌ها با حماس و مقاومت فلسطین مرتبط بودند، هدف حمله قرار داد. حماس و گروه‌های مقاومت در مقابل، با شلیک دستکم220 موشک و راکت به سمت سرزمین‌های اشغالی پاسخ دندان‌شکنی به صهیونیست‌ها دادند که طبق گزارش‌ها کمتر از 30 موشک توسط سامانه گنبد آهنین رهگیری شدند. دراین‌باره گفتنی‌هایی هست:
1. رژیم صهیونیستی همواره یکی از برگ‌های برنده خود علیه مجاهدان مقاومت را مجهز بودن به تجهیزات پیشرفته رصد، نظارت و کشف تسلیحات حماس و جهاد اسلامی می‌داند اما ضرب شست مقاومت در حمله اخیر آن‌چنان جانانه بود که هیچ کاری از عهده پهپادهای شناسایی، ماهواره‌هایی که دوربین‌هایشان روی نوار غزه قفل کرده‌اند، دوربین‌های دید در شب، رادارهای پیشرفته و چندین سامانه پدافندی کادوپیچ شده آمریکا به اسرائیل برنیامد و شهرک‌نشین‌ها عاجز از دفاع و پاسخ، با وحشت به آسمان نگاه می‌کردند و سراسیمه به پناهگاه‌ها هجوم بردند. افزون بر این، اوضاع به‌قدری به هم پیچید که صهیونیست‌ها را به فکر تخلیه بیش از 33 هزار نفر از ساکنان شهرک‌های مجاور نوار غزه انداخت، چراکه گردان‌های «القسام»، شاخه نظامی حماس، پایگاه‌های «رعیم»، «یفتاح»، «زیکیم»، «ناحل عوز» و شهرک‌های «سدیروت» و «ناحل عوز» را هدف آذرخش موشکی خود قرار داده بودند. خزیدن به کنج پناهگاه‌ها فقط نقل‌مکان به یک محل به‌اصطلاح امن نیست، بلکه به این مفهوم است که تمام سیستم‌ها و ساختارهای اشغالگران از توقف بازایستاده و فلج می‌شوند. صهیونیست‌ها این را هم خوب می‌دانند که حمله به چند شهرک و پایگاه، به معنای توانمندی بالقوه مقاومت برای ایجاد خرمنی از آتش در شهرک‌ها و پایگاه‌های دوردست است. 
2. این حمله رعدآسا را اگر در کنار تار و مار شدن تروریست‌ها که حلقه امنی برای صهیونیست‌ها در مرزهای مشترک با سوریه ایجاد کرده بودند، بگذاریم، می‌بینیم که وخامت اوضاع بیش از آن است که در تحرکات اشغالگران دیده می‌شود. ارتش سوریه به بلندی‌های جولان رسیده و در پشت سر آن‌ها نیروهای هم‌ردیف و متحد دمشق، دست به ماشه، آماده برخورد با هرگونه غلط اضافی صهیونیست‌ها هستند. ترامپ در دیدار با همتای روس خود در هلسینکی از سوریه تمنا کرد که به مفاد قطعنامه 242 سازمان ملل پایبند باشد و تلویحاً از روسیه خواست که جلوی پیشروی مقاومت به سمت فلسطین اشغالی را بگیرد. در مرزهای شمالی هم دست پرقدرت حزب‌الله لبنان آماده سیلی زدن به صهیونیست‌هاست و این جنبش با نشانه‌روی هزاران موشک به سمت اهداف راهبردی اسرائیل، برای پیچیدن طومار صهیونیست‌ها آماده است. از سوی دیگر، هشدار سخت مقاومت اسلامی فلسطین به اشغالگران در حالی است که هنوز شرایط جنگی محقق نشده و طبیعتاً اگر صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند و رسماً جنگ را آغاز نمایند، قطعاً پاسخی به‌مراتب تندتر و سنگین‌تر دریافت خواهند کرد. بنا به تجربه‌ای که رزمندگان مقاومت در جنگ‌های 8، 22 و 51 روزه کسب کرده‌اند، مسلماً ذخایر موشکی حماس و جهاد اسلامی افزایش‌یافته و چنانچه دشمن بخواهد عزم آن‌ها را بیازماید، بارانی از موشک‌های غیرقابل‌مهار بر سر اسرائیل فرود خواهند آورد. 
3. از طرفی، صهیونیست‌ها طی ماه‌ها و هفته‌های گذشته، پالس‌هایی مبنی بر توافق و صلح با حماس ارسال کرده‌اند که با میانجی‌گری قطر و مصر در جریان است. تل‌آویو از یک‌سو در تبلیغات رسانه‌ای وانمود می‌کند که مایل به دستیابی به صلح با حماس است و همزمان از موانع زیردریایی و انواع تحریم‌های غذایی، دارویی و ... رونمایی می‌کند،  لذا به نظر می‌رسد که یکی از اهداف مقاومت در آتشباری سنگین علیه صهیونیست‌ها، جا انداختن این واقعیت است که در توافقی که از آن دم می‌زنند، باید تمام جوانب برابری را رعایت کنند و الا با شلیک موشک، این برابری به آن‌ها تفهیم خواهد شد. ناگفته نماند؛ اینکه حماس انبوه موشک‌های خود را بدون مانعی جدی به اسرائیل شلیک کرد و آنگاه خود نسبت به توقف آن اقدام نمود، نشان از دست برتر حماس در این میدان دارد. 
4. نکته دیگر اینکه گسترش دامنه تهدید به امنیت شهرک‌های غیرقانونی صهیونیستی از ناحیه حماس، گرچه پاسخی متناسب با بمباران‌های رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود اما درعین‌حال، حامل این پیام هم هست که تجهیز اسرائیل به گنبد آهنین نیز تضمین‌کننده امنیت این رژیم غاصب نیست و مقاومت هر زمان که اراده کند، می‌تواند گنبد شیشه‌ای آن‌ها را درهم‌شکسته و در مدت کوتاهی مراکز اقتصادی و نظامی اسرائیل ازجمله پایتخت را فلج کند. از یاد نبریم که صهیونیست هر زمان که جنگی را آغاز کرده‌اند، خود نیز برای پایان دادن به آن به کشورهای واسط و ثالث التماس کرده‌اند. در سایه شرایط جدید نیز ترجیح اسرائیل بر پرهیز از جنگ و عدم مبادرت به نبردی است که توان کنترل نتایج آن را ندارد که این اتفاق در جریان اخیر نیز رخ داد.
5. در شرایطی که اشغالگران درصدد مهار راهپیمایی توفنده و پرخروش بازگشت هستند و هر روز، حلقه محاصره فلسطینی‌ها را تنگ‌تر و اوضاع معیشتی و اقتصادی در باریکه غزه رو به وخامت گذاشته است، راهپیمایی بازگشت در پانزدهمین هفته خود با قدرت هر چه تمام‌تر برگزار شد و سیگنال عدم سازش و تشدید مقاومت را به صهیونیست‌ها ارسال کرد. اشغالگران زخم‌خورده از ناحیه خشم انقلابی مردم غزه در مرزهای سرزمین مادری‌شان، افزون بر رایزنی با کشورهایی همچون مصر برای متوقف کردن این سلسله از راهپیمایی‌های ویرانگر، تبلیغات سنگینی در فضای مجازی آغاز کرده و با انواع ترفندها به دنبال این هستند که معترضین را به فقدان کارایی و هزینه‌‌بر بودن تظاهرات متقاعد کنند که تاکنون بی‌اثر بوده است. فلسطینی‌ها هر هفته صدها کشته و زخمی تقدیم می‌کنند و تلقی صهیونیست‌ها بر این بود که حمله هوایی به غزه، معترضین را به خانه‌نشینی مجبور می‌کند، حال‌آنکه راهپیمایی فلسطینی‌ها بدون وقفه، روز گذشته نیز باانگیزه و پرتعداد ادامه یافت. این در حالی است که راهپیمایی بازگشت، لطمات مالی و امنیتی بسیاری به اشغالگران وارد کرده که فقط یک‌قلم از آن، خسارت 2.5 میلیون دلاری به شهرک‌های صهیونیستی و سوختن 500 هکتار از زمین‌های کشاورزی اسرائیل درنتیجه آتش‌سوزی ناشی از بادبادک‌ها و بالن‌های آتشین است. 
طرفه آنکه حماقت صهیونیست‌ها با حمله به باریکه غزه، نتیجه عکس داد و ادامه پرشور راهپیمایی بازگشت، اشغالگران را عمیقاً دچار نگرانی و وحشت کرده و یک‌بار دیگر ثابت کرد که جنگ فلسطین با اسرائیل، نبرد اراده‌هاست و خون بر شمشیر همیشه پیروز است. 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.