کریمی خبر داد؛

طنین‌انداز شدن نوای دعای عرفه در یادمان شهدای هویزه

دبیر شورای فرهنگی یادمان شهدای هویزه گفت: مراسم قرائت دعای پر فیض عرفه با حضور خانواده‌های معظم شهدا، اهالی مومن و عشایر غیور دشت آزادگان و زائران شهدا در جوار مزار شهدای مظلوم هویزه برگزار خواهد شد.

هادي نيوز: «میلاد کریمی» دبیر شورای فرهنگی یادمان شهدای هویزه ، از برگزاری مراسم قرائت دعای عرفه در یادمان شهدای هویزه خبر داد و اظهار‌ داشت: دعای پر فیض عرفه همانند سال‌های قبل، امروز با حضور خانواده‌های معظم شهدا، اهالی مومن و عشایر غیور دشت آزادگان و زائران شهدا در جوار مزار شهدای مظلوم هویزه برگزار خواهد شد.

وی افزود: همراه شدن با طنین ترنم عرفه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به میزبانی شهدای مظلوم کربلای ایران برای آنها که پای رفتن‌شان تا کربلای حسینی و صحرای عرفات نمی‌رسد، حلاوتی وصف‌ناشدنی دارد و صحن و سرای این شهدای مظلوم در روز عرفه جلوه گاه راز و نیاز زائران با باری‌تعالی خواهد بود.

دبیر شورای فرهنگی یادمان شهدای هویزه در تشریح جزئیات این مراسم گفت: برنامه‌های این روز از ساعت 18 آغاز می‌شود و پس از تلاوت مجلسی قرآن کریم توسط قاری ممتاز، علی بوعذار و سخنرانی توسط حجه الاسلام سید محسن شفیعی، مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان، قرائت دعای عرفه و مداحی توسط مداحان، احمد حسن راهی مالکی و  حجه الاسلام حیادر برگزار می‌شود.

کریمی خاطرنشان کرد: با توجه به گرمای شدید هوا تلاش مجموعه دست‌اندرکاران خدماتی و پشتیبانی یادمان بر این بوده است تا با افزایش امکانات سرمایشی مناسب و ایستگاه‌های صلواتی، پذیرای زائران شهدا باشند. همچنین وسایل ایاب و ذهاب جهت انتقال زائران از شهرستان هویزه به یادمان نیز تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه دعای پر فیض عرفه امسال در یادمان شهدای طلائیه برگزار نمی‌شود، گفت: دست اندرکاران یادمان طلائیه نیز در کنار سپاه ولی عصر (عج) خوزستان و مجموعه دستگاه های اجرایی شهرستان هویزه در برگزاری و پشتیبانی هر چه باشکوه تر این مراسم یاریگرمان بوده اند.

تعویض پرچم های قبور مطهر شهدای هویزه، برپایی نمایشگاه غدیر با ساخت ماکت بنای کعبه و محل غدیر در جوار قبور شهدای مظلوم هویزه از دیگر برنامه های جانبی این مراسم معنوی خواهد بود که امسال برای اولین بار اجرا می‌شود.

بر اساس این گزارش، یادمان شهدای هویزه در 25 کیلومتری جنوب‌غربی شهر هویزه و محل رشادت شهید علم‌الهدی و یارانش از یادمان‌هایی است که زائران راهیان نور و بویژه دانشجویان جوان بیش از سایر یادمان‌ها علاقه‌مند به بازدید آن هستند.

انتهای پیام/ 131

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.