رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور:

بسیج با شناسایی محتکرین تهدید دشمن را به فرصت تبدیل کرد/ افزایش دو برابری محرومیت زدایی توسط ۷ هزار گروه جهادی درکشور

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: بسیج در کنار دستگاه های نظام محتکرین را شناسایی و در راستای مبارزه با مفاسد اقتصادی به وظیفه خود عمل کرد.

هادي نيوز: رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه بسیج تشکیلات گسترده ای دارد گفت: جوانان و مردم کشور برای دفاع از انقلاب در این شبکه گسترده مردمی سازماندهی شده اند.

سردار نعمان غلامی افزود: بسیج هر جا که انقلاب به آن نیاز داشته است برای دفاع از انقلاب و مردم به وظیفه خود عمل کرده است که از جمله می توان به دفاع مقدس اشاره کرد زیرا جوانان در قالب تشکل بسیج و لشکرها از انقلاب دفاع کردند.

وی اظهار داشت: زمانیکه نا امنی های داخلی را شاهد بودیم مردم با استفاده از ظرفیت بسیج در دفاع از انقلاب نقش آفرینی کردند لذا بسیج سپر دفاع مردم است و آنجا که برای مردم، نیاز به دادن خون و فدا کردن زندگی باشد این تشکل پا به میدان خواهد گذاشت.

سردار غلامی بسیج را جزیی از پیکره گسترده جامعه دانست و تصریح کرد: دهه 70 نیز احتکار و گرانی به عنوان راهکار توسط دشمن دنبال می شد تا به مردم فشار وارد کند و بین آنها و نظام فاصله بیاندازد لذا بسیج در کنار دستگاه های نظام محتکرین را شناسایی کرد و در راستای مبارزه با مفاسد اقتصادی به وظیفه خود عمل کرد.

وی با اشاره به اینکه بسیج کارنامه خوبی در دهه 70 و مبارزه با احتکار دارد گفت: سردار غیب پرور در مقطع کنونی با توجه به اینکه دشمن جنگی تمام عیار به راه انداخته است و تمام توان خود را برای فشار به مردم و تاثیرگذاری بر معیشت آنها از طریق اقتصادی به نظام وارد می کند اعلام کردند بسیج آمادگی همکاری با دستگاه های نظام از جمله تعزیرات حکومتی را دارد تا این تهدید به فرصت تبدیل شود.

سردار غلامی افزود: با توجه به اینکه جنگ اقتصادی به اوج خود رسیده است، بسیج سازندگی کشور برای تبدیل کردن تهدیدها به فرصت خدمت رسانی را دو برابر کرده است لذا اگر در گذشته سالیانه 8 هزار پروژه محرومیت زدایی کار می کردیم امسال درصدد افزایش آن تا دو برابر هستیم.

وی اظهار داشت: درصدد افزایش دو برابری برنامه های اشتغال هستیم تا بر عکس میل دشمن که درصدد تضعیف جریان خدمت رسانی به مردم است، بسیج سازندگی خدمت رسانی خود را در حوزه های مختلف تقویت کند و البته لازمه موفقیت در جنگ اقتصادی پای کار آمدن مردم است.

سردار غلامی تصریح کرد: در تابستان سال جاری بیش از 7 هزار گروه جهادی در قالب یکصد هزار نفر با تمام توان مشغول خدمت شده و با این گروه ها به گونه ای سهم مردم در مقابله با جنگ اقتصادی همانند دفاع مقدس مشخص خواهد شد.

وی گفت: امروز لازمه پیروزی در جنگ اقتصادی حفظ وحدت است تا خروجی آن بر خلاف اهداف دشمن باشد و ایران به استقلال اقتصادی برسد لذا بسیج سازندگی در حوزه های مختلف محرومیت زدایی، اشتغال و گروه های جهادی خدمتی چند برابر خواهد داشت.

سردار غلامی افزود: اجازه رئیس قوه قضائیه از مقام معظم رهبری تسهیل ضوابط و شرایط درون دستگاه قضایی برای تسریع در مبارزه با فساد بود تا فرایندهای زمان بری که در شرایط عادی برای رسیدگی به یک پرونده لازم است متناسب با شرایط جنگ سرعت داده شود لذا این مسئله گام و راهی فوق العاده مهم بود و امیدواریم با ورود مردم به شناسایی مفسدان اقتصادی و کسانی که ناجوانمردانه به مردم رحم نمی کنند اتفاق بزرگی روی دهد.

وی با اشاره به اینکه تسریع در ضوابط طبق جوابیه رهبری قاطعیت قوه قضائیه برای برخورد با مفسدان اقتصادی را افزایش می دهد اظهار داشت: ضعیف عمل کردن دولت در زلزله سرپل ذهاب قضاوت عادلانه ای به نظر نمی رسد چرا که در بحرانی همانند زلزله نگاهی انقلابی و جهادی برای گشودن گره ها لازم است.

سردار غلامی در خاتمه تصریح کرد: عملکرد دستگاه های دولتی به واسطه فریندهایی که وجود دارد زمانبر است، البته خیرین و گروه های جهادی اقدامات قابل توجهی در سرپل ذهاب انجام داده اند اما با توجه به گران شدن مصالح ساختمانی در مقطع کنونی هزینه ها بالا رفته است لذا باید دولت راهکار جدیدی برای افزایش تسهیلات یا اعطای سهمیه امکانات با قیمت مناسب داشته باشد تا اقدامات انجام شده به ثمر برسد.

راه دانا

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.