دکتر حسن روحانی کیست؟!

1-آقای دکتر حسن روحانی رئیس جمهور قانونی و منتخب جمهوری اسلامی ایران است که در سفرها و دیدار با مسئولان خارجی نماینده ملت بزرگ ایران است و آبرو و قدرت و اعتبار ملت مسلمان ایران را نمایندگی می کنند، همچنین ایشان بخشی از حاکمیت و مجری قانون اساسی و سایر قوانین کشور هستند و طبعاً برای اجرای آنها باید اعتبار داشته و از حمایت ملت، جریان های سیاسی و سایر دستگاه ها برخوردار باشند.
2- آقای روحانی اختیارات زیادی در کشور دارد و بعد از مقام معظم رهبری بیشترین اختیارات را قانون به ایشان به عنوان رئیس جمهور واگذار کرده است. در قوه مجریه که اختیارات کامل دارند و تمام مدیران بلند پایه این قوه با نظر ایشان منصوب می شوند و همچنین تمام پول و اعتبارات کشور در دو مرحله از زیر تیغ نظارت ایشان گذر می کند؛ اول در مرحله پیشنهاد بودجه سال کشور به مجلس و دوم زمان تخصیص اعتبارات به دستگاه های مختلف؛ و کم نیستند دستگاه هایی که حتی با وجود تصویب اعتبار آنها در مجلس، در مرحله تخصیص اعتبار زیر 50 درصد پول به آنها واگذار می شود.
3- جناب دکتر روحانی به موازات اختیارات وسیع، مسئولیت های وسیعی هم دارند، ایشان مسئول امنیت، اشتغال، بهداشت، مسکن و در کل مسؤل معیشت مردم ایران هستند و به هیچ وجه نمی توانند از زیر بار مسئولیت های گفته شده شانه خالی کنند. البته ایشان این مسئولیت‌ها را به کمک اعضای هیات دولت که منتخب خود او هستند به انجام می رساند ولی نظارت بر آنها و طبعاً مسئولیت اصلی و پاسخگویی در امور فوق، به عهده ایشان است و اگر همکاران ایشان در موضوعی مانند قیمت ارز، طلا و خودرو و ... ضعف تدبیر داشته یا مشکل آفرینی کنند، باید آقای روحانی پاسخگو باشد.
4- دکتر روحانی فردی است که از اول انقلاب در مناصب مختلف حکومتی حضور داشته اند و چارچوب و ساختار کشور را به خوبی می شناسند، ایشان متکی به مطالعات حوزوی، آموزه های اسلامی در خصوص حکومت داری را می دانند، ولی برخی مواقع به خاطر فشار مشکلات از عصبانی شده و برخی منتقدان خود را با ادبیات آتشین( مانند احاله به جهنم) می نوازند. اما چندی است که محترمانه از منتقدان و جریان های سیاسی می خواهند که اختلافات را کنار گذاشته و برای برون رفت از وضعیت خطیر کنونی تشریک مساعی نمایند، که البته این درخواست با برخورد نجیبانه جریان انقلابی مواجه شده و آنان به این خواست ایشان لبیک گفته اند، هرچند برخی اطرافیان و حامیان رئیس جمهور محترم از نجابت جریان انقلابی سوء استفاده می نمایند.
5- آقای روحانی نیک می دانند که در جامعه اسلامی مردم حق دارند از حاکمان خود مطالبه گری نمایند و ایشان نیز باید پاسخگو باشند. اگر شخص ایشان به عنوان رئیس جمهور با سعه صدر و با احترام پاسخگوی مطالبات مردم و منتقدان باشند، مدیران زیر مجموعه ایشان نیز مطالبات مردم را پاسخ خواهند داد و متقابلاً می توانند انتظار کمک و حمایت از مردم و جریانات سیاسی را در برون رفت از وضعیتی که بخش زیادی از آن محصول ضعف تدبیر مدیران ایشان در دولت هست را داشته باشند.
6- در آخر این مکتوبه باید بند اول را تکرار کنیم که رئیس جمهور محترم در عین آنکه مطالب گفته شده را مد نظر قرار می‌دهند، اما به عنوان رئیس دولت باید از حمایت کافی برای حل مشکلات برخوردار باشند؛ این حمایت از طرف رهبری کاملاً عیان است جریان انقلابی هم برای حل مشکلات جامعه از دولت حمایت می کند و اگر نقدی هم دارد در حوزه روش ها و عملکرد برخی مدیران ناکارآمد است، می ماند مردم که آنها با صبر و تحمل خود بالاترین حمایت را از دولت تا کنون نموده اند، امید آنکه جناب رئیس جمهور و هیات دولت قدر این حمایت ها را بدانند و با تدبیر بهتر و پرهیز از اشتباهات و آزمون خطاهای مکرر، مشکلات اقتصادی مردم را هرچه زودتر برطرف نمایند و یا حداقل آنها را کاهش دهند.
برگرفته از کانال معیار در سروش

meyar.pb@

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.