یادداشت/ عباس حاجی نجار

فردا نیز در تاریخ انقلاب ماندگار خواهد شد

حضور بیش از ۷۰۰ هزار نفر در همایش فردا که تنها بخشی از میلیون‌ها بسیجی و نیرو‌های مؤمن به انقلاب هستند، باطل‌السحر جنگ روانی طراحی‌شده دشمن است.

روزنامه «جوان» در یادداشتی از «عباس حاجی نجار» نوشت:

 در آستانه ورود انقلاب به ۴۰ سالگی دوم و در شرایطی که دستاورد‌ها و توفیقات نظام اسلامی دشمنان نظام را به تکاپو انداخته که در قالب یک جنگ همه‌جانبه اقتصادی، امنیتی، روانی و... نظام اسلامی را وادار به تسلیم و از آن طریق حرکت انقلاب اسلامی را مهار کنند، توفیقی دیگر برای حضور فرزندان انقلاب فراهم گردیده تا بار دیگر شکوفایی و پایداری انقلاب و ارزش‌های آن را این‌بار در نسل‌های جدید فرزندان انقلاب نزد جهانیان به اثبات برسانند.
۱۲ آذرماه سال ۱۳۶۵ زمانی که قدرت‌های سلطه تمام توان خود را برای نجات صدام در جنگ علیه ایران به کار گرفته بودند، نیرو‌های جان بر کف بسیجی با حضور خود در یکی از تاریخی‌ترین اعزام‌ها در قالب سپاه یکصدهزار نفری محمدرسول‌الله بار دیگر قدرت الهی ملت ایران را به نمایش گذاشته و به رغم بیش از شش‌سال ایستادگی و دفع تهدیدات دشمن بعثی، با این حضور منشأ تحولی مهم در تاریخ عملیات‌های دفاع مقدس و کسب دستاورد‌های ارزشمندی در عرصه نبرد نظامی شدند، حضوری که نشان از پایمردی و ایستادگی مردم ایران داشت و نهایتاً نهاد‌های بین‌المللی و دشمنان نظام را به تسلیم در برابر ملت ایران واداشت و تصویب قطعنامه ۵۹۸ را در شورای امنیت سازمان ملل در تابستان ۱۳۶۶ به دنبال داشت.
اکنون، اما در آستانه ورود انقلاب به ۴۰ سالگی دوم و در شرایطی که دستاورد‌ها و توفیقات نظام اسلامی دشمنان نظام را به تکاپو انداخته که در قالب یک جنگ همه‌جانبه اقتصادی، امنیتی، روانی و... نظام اسلامی را وادار به تسلیم و از آن طریق حرکت انقلاب اسلامی را مهار کنند، توفیقی دیگر برای حضور فرزندان انقلاب فراهم گردیده تا بار دیگر شکوفایی و پایداری انقلاب و ارزش‌های آن را این‌بار در نسل‌های جدید فرزندان انقلاب نزد جهانیان به اثبات برسانند.
بدیهی است که حضور خیل عظیم جوانان در همایش فردا با حضور‌های گذشته متفاوت است. بسیاری از این جوانان متولد سال‌های پس از انقلاب و پس از جنگ تحمیلی هستند که توفیق آن را نداشتند آن فراز‌ها و ویژگی‌های برجسته دوران انقلاب و دفاع مقدس را از نزدیک درک و لمس کنند، اما به همین دلیل حضور آن‌ها از اهمیت بیشتری نسبت به گذشته برخوردار است و این نشانگر انتقال ارزش‌های انقلاب به نسل‌های جدید است. نسل‌هایی که به دلیل قرار گرفتن در مسیر امواج گسترده تهاجم فرهنگی و رسانه‌ای دشمن در مقایسه با نسل اول، حضورشان گرانقدرتر و ارزشمندتر است که البته مصادق عینی آن را در سال‌های اخیر در ردای والای مدافعان حرم نظیر شهید حججی‌ها می‌توان دید که به ستاره‌هایی در تاریخ انقلاب تبدیل شدند.
حضور بیش از ۷۰۰ هزار نفر در همایش فردا که تنها بخشی از میلیون‌ها بسیجی و نیرو‌های مؤمن به انقلاب هستند، باطل‌السحر جنگ روانی طراحی‌شده دشمن است و در شرایطی که جنگ اقتصادی و رسانه‌ای دشمن با هدف القای ناکارآمدی نظام و ایجاد حس بدبینی به نظام و در نهایت القای فروپاشی به اوج خود رسیده، معنا و مفهوم دیگری دارد، زیرا فرآیند یک عملیات روانی طراحی شده که نقش منافقین و صهیونیست‌ها در آن کاملاً آشکار است، حتی رئیس‌جمهور امریکا را هم به این توهم رسانده که ادعا می‌کند ایران دارد از هم می‌پاشد و بدیهی است این جریان‌سازی برای دوستان انقلاب که چندان در جریان مسائل داخلی کشور نیستند محل نگرانی باشد، اما به‌رغم آن حضور فردا در عین اثبات پوچی این ادعاها، پیام روشنی برای دوستان انقلاب و البته دشمنان انقلاب خواهد بود و باید آن‌ها نظام محاسباتی خود را در مواجهه با ایران تغییر دهند.
اتکای حضور فردا به یک عقبه تلاش جهادی که در قالب هزاران گروه جهادی در ماه‌های اخیر منشأ خدمات ارزشمندی در روستا‌ها و نقاط محروم بوده‌اند، بیانگر پیام ویژه‌ای در دوران تشدید تحریم‌های اقتصادی و اعلام آمادگی برای کمک به دولت و دستگاه‌های مسئول برای ایستادگی در مقابل فشار‌ها و تحریم‌ها و حل مشکلات کشور است. تجربه ارزشمند دوران دفاع مقدس و نقش حضور و کمک نیرو‌های مردمی در دفاع و پشتیبانی در این دوران نیز قابل بهره‌برداری است و طبعاً اعتماد و اتکای دولتمردان به ذخیره ارزشمند نیرو‌های متخصص و انقلابی می‌تواند تأثیر مهمی در عبور از شرایط تهدید و فشار داشته باشد.
میثاق مجدد با امام (ره) و رهبری پیام دیگر حضور فرداست. انقلاب اسلامی با پیروزی خود ریل تاریخ را عوض کرد. در نقطه کانونی این تحول نقش ولایت فقیه و امامت است که به عنوان منشأ اصلی آغاز و تداوم این حرکت انقلابی همچون خاری در چشم دشمنان انقلاب بوده و به همین دلیل است که در سال‌های اخیر دشمن در هجمه‌های خود این کانون را هدف گرفته و تلاش دارد میان امت و امام فاصله بیندازد. این میثاق نقطه آغازی برای تحکیم و تداوم حرکت در ۴۰ سال دوم انقلاب و پشتوانه‌ای برای تمامی دوستداران انقلاب و اسلام در اقصی نقاط جهان خواهد بود.
 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.