در ویژه‌نامه اربعین منتشر شد

۱۰ ویژگی سیدالشهدا (ع) از زبان امام زمان (عج)

بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) به مناسبت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی ویژه‌نامه‌ مناسبتی منتشر کرد که در آن مواردی نظیر ۱۰ ویژگی سیدالشهدا (ع) از زبان امام زمان (عج)و ارتباط اربعین و انتظار بیان شده است.

هادی نیوز: در این ویژه‌نامه مواردی نظیر اربعین حسینی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب، دعای حضرت صادق (ع) برای زائران امام حسین (ع)، آداب باطنی زیارت امام حسین (ع)،‌ ۱۰ ویژگی سیدالشهدا (ع) از زبان امام زمان (عج)، ارتباط اربعین و انتظار و اهمیت دعا برای فرج در مراسم پیاده‌روی اربعین مطرح شده است.

در یادداشت «اربعین تجلی انتظار» به قلم حجت‌الاسلام خدامراد سلیمیان می‌خوانیم: اربعین نماد حضور انسان‌های آزادی‌خواه و اعلام آمادگی برای خونخواهی از همه مظلومان  عالم، به ویژه بزرگ این ستم‌دیدگان حسین بن علی (ع) است. این بخشی از قیام جهانی مهدی موعود (عج) است. آنچه امروزه با نام تعظیم شعائر شکل می‌گیرد، مانند برپایی سوگواری برای مصیبت عاشورا در گروه‌های چند میلیونی و نیز راهپیمایی و سوگواری باشکوه اربعین حسینی از زیباترین جلوه‌های اظهار این آمادگی است.

 

 

در بخشی از این ویژه‌نامه می‌خوانیم: امام صادق (ع) فرمود: اگر کسی برای زیارت قبر حسین (ع) از خانه‌اش بیرون برود، با اولین گامی که بر می‌دارد گناهان از او آمرزیده می‌شود. سپس با هر گامی از گناهانش پاک می‌شود تا به کنار قبر برسد. وقتی به قبر رسید، خداوند به راز با او می‌گوید: ای بنده من، از من بخواه تا به تو عطا کنم. مرا بخوان تا تو را اجابت کنم. از من طلب کن تا به تو بدهم. حاجت خود را از من بخواه تا آن را برای تو روا سازم. راوی می‌گوید: امام صادق (ع) فرمود: بر عهده خداست که آنچه وعده داده است، عطا کند.

ویژه‌نامه اربعین ۱۴۴۰ نشریه الکترونیک امان کاری از بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) که در ۱۶ صفحه منتشر شده است.

علاقه‌مندان برای دریافت و دانلود ویژه‌نامه اربعین می‌توانند از لینک زیر اقدام کنند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.