قاسم حبيب زاده

قدرت بی نظیر اربعین

امسال توفیق دست داد تا قطره ای باشم در دریای عاشورائیان اربعین، سیل خروشانی که نظیری برای آن د. هیچ کجای عالم پیدا نمی شود، قد ت خداوند این است که با گذشت ۱۴۰۰ سال واقعه عاشورا را زندهتر از قبل مقابل چشم جهانیان قرار می دهد و شاخصی برای تشخیص حق از باطل برای بشر عرضه می کند.

اربعین باطل السحر ریاکاران، دروغگویان و منافقان است و چراغ آن چنان نور افشانی می کند که کسی را توان انکار آن نیست.اربعین نمایش اقتدار جهان اسلام بود، اربعین نمایش وحدت امت اسلامی بود، اربعین نماد جلوه گری اشتراکات امت اسلام بود. اربعین کور کننده دشمنان امت اسلام بود. حماسه اربعین نشان داد مکر خناسان قلم به مزد که در پی اختلاف، افکنی میان ملت ایران و عراق بود اما راه به جایی نبردند و عدو سبب خیر شد چرا که مکر خدا بالاتر از آنان است و جلوه گری قیام حسین(ع) را خداوند تضمین کرده است.
در مقابل این نعمت بزرگ الهی چه می توانیم بگوییم جز شکر نعمت و قدردانی عملی از آن.
اربعین نشان داد می توان در عین وجود مشکلات بر اختلافها غلبه کرد و با همدلی به کمک هم شتافت و با اتکا به خداوند از مکتب حسین (ع) مدد جست و مقابل دشمنی های کوچک و بزرگ خارجی و داخلی ایستادگی کرد و مطمئنا ظفر نهایی از آن ملت ایران است.
به فضل خداوند نکاتی از این رویداد عظیم را عرضه خواهو کرد و تصویرگر مکتوب گوشه هایی از این حماسه بی نظیر خواهم بود. البته با نگاه نقادانه برخی وظایف بر زمین مانده اقشار تاثیر گذار جامعه را یادآور خواهم شد.

habib49@

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.