سنایی راد:

درخواست مذاکره مجدد با آمریکا یا از سر وابستگی است یا از سر وادادگی/ چگونه می توان به آمریکا اعتماد کرد؟

معاون سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به خروج یک جانبه آمریکا از برجام گفت: اگر روند و سیاست آمریکایی همین باشد، آینده برجام با ابهامات جدی مواجه می شود، زیرا برجام برای جمهوری اسلامی ایران تا جایی اعتبار دارد که برای ما هم نفعی داشته باشد.

سردار رسول سنایی راد مسئول بازرسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا  با اشاره به خروج یک جانبه آمریکا از توافق برجام، اظهار داشت: آنچه مسلم است سرنوشت برجام با اقداماتی که ترامپ انجام داده، نقض عملی برجام توسط یک طرف از گروه 1+5 است.

 

وی تصریح کرد: واقعیت این است که جمهوری اسلامی ایران تمام تعهداتش را در معاهده برجام انجام داده است و در ادامه هم اگر نفعی در باقی ماندن برجام وجود داشته باشد، ادامه خواهد داد.

 

مسئول بازرسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا خاطر نشان کرد: در معاهده برجام اتفاقاتی افتاده است که جمهوری اسلامی ایران در عرصه عمل روند مناسبی برای احیای برجام نمی بیند، چون اروپایی ها بازی بدی را با ایران پیش می برند و بیش تر در مقابل کار انجام شده ایران، وعده و وعید می دهند، در صورتی که منافع برجام باید متقابل و دو طرفه باشد.

 

سنایی راد بیان داشت: اگر روند و سیاست آمریکایی همین باشد، آینده برجام با ابهامات جدی مواجه می شود،  زیرا برجام برای جمهوری اسلامی ایران تا جایی اعتبار دارد که برای ما هم نفعی داشته باشد.

 

وی عنوان کرد: قرار نیست که فقط جمهوری اسلامی ایران هزینه پرداخت کند؛ این بدان معناست که اگر اروپایی ها می خواهند برجام را حفظ کنند باید هزینه مناسب با این درخواست را پرداخت کنند و در این خصوص عدم همکاری با آمریکا گزینه مناسبی است.

 

مسئول بازرسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا در پاسخ به این سوال که "چرا عده ای به دنبال مذاکره مجدد با آمریکا هستند؟" گفت: این تفکر اوج وقاحت و هم نوعی فاصله از اصول دیپلماسی است؛ طرفی که نقض آشکار تعهدی را انجام داده است چگونه می توان به او اعتماد کرد؟

 

سنایی راد ادامه داد: ترامپ برای برآورده کردن خواسته هایش و همچنین کمک به انتخابات پیش روی آمریکایی ها، به مذاکره نیازمند است و این به مثابه کسی است که اسلحه به سمت ایران گرفته و تقاضای صلح می کند؛ در واقع هیچ عقل سلیمی نمی پذیرد در مقابل کسی که تهدید عملی و جدی می کند پاسخ نرم و مثبت داد و این دعوت را پذیرفت.

 

وی در پایان گفت: تفکر و خواست مذاکره مجدد با آمریکا یا از سر وابستگی است یا از سر وادادگی که در هر دو صورت فقط قابلیت تقبیح دارد و نه هیچ چیز دیگری.

راه دانا

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.