کاهش ۵ دلاری قیمت در اطلاعیه سوم عرضه نفت در بورس انرژی

بورس انرژی با انتشار اطلاعیه ای جدید ضمن اعلام رسمی تمدید مهلت تسویه بخش ارزی معامله از 50 روز به 60 روز، قیمت پایه هر بشکه نفت خام سبک ایران را حدود ۵ دلار کاهش داد.

هادي نيوز: بورس انرژی در اطلاعیه سوم خود برای عرضه 700 هزار بشکه نفت خام سبک ایران در روز یکشنبه هفته آینده از کاهش دوباره قیمت پایه به 71.59 دلار به ازای هر بشکه نفت خبر داده است.

بورس انرژی در اطلاعیه قبلی خود اعلام کرده بود شرکت ملی نفت ایران از طریق شرکت کارگزاری خبرگان سهام تعداد 700 هزار بشکه نفت خام سبک به قیمت پایه 76.29 دلار و با نرخ سنا مطابق با پرمیموم دلاری مکانیزم مصوب هیات مدیره بورس انرژی را در ساعت 14 و 30 دقیقه روز یکشنبه 20 آبانماه 1397 در رینگ بین‌الملل بورس انرژی عرضه خواهد کرد.

به گزارش فارس، بر اساس اطلاعیه اول عرضه نفت خام ،قیمت پایه اعلام شده برای هر بشکه نفت خام سبک ایران نیز 79.15 دلار عنوان شده بود که در نهایت به نرخ 74.85 دلار معامله شد.

همچنین مهلت تسویه نیز همانگونه که خبرگزاری فارس خبر داده بود از 50 روز به 60 روز افزایش یافته است.

به گزارش فارس محل تحویل 700 هزار بشکه نفت خام سبک  ایران ، فوب جزیره خارک و یا عملیات کشتی به کشتی (STS) عنوان شده است.

حداقل حجم قابل خرید (LOT )یا واحد پایه تخصیص و همچنین حداقل خرید جهت کشف نرخ، معادل  35 هزار بشکه با نوسان عملیاتی (خطای مجازتحویل) 10 ±درصد در یک محموله تعیین شده است.

خریدار باید حداکثر تا 60 روز تقویمی پس از تاریخ بارگیری محموله (date L/B)تسویه بخش ارزی مبلغ صورت حساب نهایی را بر اساس شرایط و روش اعلامی شرکت ملی نفت ایران از جمله نوع ارز پرداختی را انجام دهد.

متن این اطلاعیه از اینجا در دسترس قرار گرفته است.

 اصلاح سریع اطلاعیه دوم عرضه نفت در بورس انرژی با هدف تسهیل مجدد شرایط برای حضور پررنگ تر بخش غیردولتی در این بورس نشاندهنده وجود همکاری مناسب بین وزارت نفت و بورس انرژی در این زمینه است و انتظار می رود تداوم داشته باشد. 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.