آیت‌الله مکارم شیرازی:

دشمن به دنبال بایکوت و سانسور مراسم پیاده‌روی اربعین است‌

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر مقابله با سم‌پاشی‌های دشمن در مراسم اربعین گفت: دشمن تصمیم دارد حتی‌الامکان این مراسم را بایکوت و سانسور کنند، درنتیجه باید تلاش کرد که این اتفاق نیفتد.

هادي نيوز: آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی  در دیدار ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با تقدیر از زحمات ستاد مرکزی اربعین اظهار داشت: اربعین به یک مسئله مهم اجتماعی و به یک معنا جهانی تبدیل‌شده است، در نتیجه از جهات مختلف آثار و برکات فراوانی دارد.

وی با بیان اینکه مراسم پیاده‌روی اربعین سرمایه بزرگی است که بی‌خون و دل به‌دست‌آمده است، افزود: این ما هستیم که باید از این سرمایه عظیم بهره‌برداری لازم را داشته باشیم، جمعیت جزو برترین مردم، پذیرایی برترین پذیرایی و محبت و دوستی و اتحاد موجود در میان زوار اربعین جزو برترین‌ها بوده و این مسئله نشان می‌دهد که باید متناسب با آن برنامه‌ریزی کرد.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: برنامه اربعین 20 الی 30 برابر مراسم حج بوده و زحمات بسیاری برای آن کشیده می‌شود و باید برای آن 20 برابر مراسم حج نیز برنامه‌ریزی داشت و تا آنجا که ممکن است برنامه‌ریزی دقیق داشت.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تأکید بر بررسی آسیب‌ها و جلوگیری از بروز دوباره آسیب‌ها در مراسم اربعین افزود: به نظر می‌رسد این مراسم سال‌به‌سال گسترش پیدا کند، درنتیجه باید برنامه‌ریزی دقیق برای آن داشت، مخصوصاً اگر وضع زندگی مردم بهتر شود به‌یقین این برنامه گسترش پیدا می‌کند.

وی ابراز کرد: دشمنان ما از این مراسم بسیار ناراضی هستند، درنتیجه سم‌پاشی‌های بسیاری انجام می‌دهند، نباید بهانه دست دشمن برای سم‌پاشی آن‌ها داد، همچنین دشمن تصمیم دارد حتی‌الامکان این مراسم را بایکوت و سانسور کنند، درنتیجه باید تلاش کرد که این اتفاق نیفتد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه ساخت مستندی از این مراسم عظیم باید به‌صورت جدی  پیگیری شود، گفت: در این مراسم صحنه‌های زیبا و جالبی دیده می‌شود، در صورت ساخت این مستند می‌توان این صحنه‌های زیبا را به تصویر کشید، چراکه چنین صحنه‌های زیبایی در هیچ جای دنیا وجود ندارد.

آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه داد: دولت، صداوسیما و سایر ارگان‌ها باید سرمایه‌گذاری خود را به این سمت ببرند و هر چه سرمایه‌گذاری در این راه شود جا دارد.

وی خاطرنشان کرد: باید عراقی‌ها را تشویق کنیم که بلافاصله برنامه‌های را جمع نکنند و بعد از مراسم اربعین نیز تا چند روز خدمات‌رسانی ادامه داشته باشد، همچنین موکبی در داخل مرزها باید باشد تا خدماتی که به زوار داده می‌شود انجام گیرد و این‌گونه نباشد که تمامی موکب‌ها در داخل عراق متمرکز باشند.

تسنيم

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.