رادیو انقلاب با حضور خانواده‌های شهدا افتتاح شد

شبکه رادیویی انقلاب در آستانه چهل سالگی انقلاب در ردیف FM۹۵,۵ مگاهرتز روز یکشنبه طی مراسمی با حضور مسئولان و خانواده‌های شهدا افتتاح شد.

هادی نیوز:  مراسم افتتاح شبکه رادیویی انقلاب پیش از ظهر امروز یکشنبه، ۲۰ آبان‌ماه، با حضور حمید شاه‌آبادی، معاون صدای رسانه ملی، سردار محمد رضا نقدی، معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از مدیران رسانه ملی و روسای شبکه‌های رادیویی در استودیوی شماره یک ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

رادیو انقلاب که شبکه‌ای نوپاست، برای چهارمین سال در موج ۹۵/۵ قرار گرفت. این شبکه که موقتی است در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب آغاز به کار کرد و پس ۲۲ بهمن‌ماه به کار خود خاتمه می‌دهد.

در ابتدای این مراسم، متن پیام آیت الله نوری همدانی به مناسبت افتتاح رادیو انقلاب قرائت شد.

سپس علیرضا حبیبی، مدیر رادیو انقلاب و دبیر ستاد چهلمین سالگرد انقلاب در رادیو عنوان کرد: رادیو انقلاب با شعار «صدای گفتمان انقلاب اسلامی و اتحاد ملی» با دو محور افتخار به گذشته و امید به آینده کار خود را آغاز کرد.

حبیبی بیان کرد: این رادیو ضمن معرفی تاریخ معاصر انقلاب و بررسی تاثیرات و رویدادها در شکل‌گیری انقلاب و رویدادهای ۴۰ ساله کشور به معرفی دستاوردها و خدمات انقلاب اسلامی در این دوره می‌پردازد.

وی افزود: برنامه‌های این رادیو به صورت ۲۴ ساعته و زنده قابل دریافت خواهد بود. همچنین این شبکه به صورت رادیونما از طریق تلویزیون هم قابل دریافت است.

مدیر رادیو انقلاب با بیان اینکه این شبکه تا پایان سال فعالیت دارد و بسته‌هایی را با محتوای تولیدی و زنده روی آنتن می‌برد اظهار کرد: مخاطبان می‌توانند در تولید برنامه‌های این رادیو سهیم باشند و خاطرات خود را از انقلاب در برنامه‌های این رادیو بیان کنند.

وی اظهار کرد: رادیو انقلاب پلی میان مردم و مسئولان است تا در حوزه‌های مختلف با نگاهی دقیق و مبتنی بر آمار به پیشرفت‌های کشور پرداخته شود.

حبیبی در پایان سخنانش افزود: اگرچه ممکن است هنوز نقاط ضعف در کشور وجود داشته باشد اما رسالت ما در این شبکه معرفی اقداماتی است که تا کنون در کشور رخ داده است.

حمید شاه‌آبادی در این مراسم ضمن تشکر از تلاش مجدانه همکاران خود در تدارک و تهیه محتوا به‌منظور راه‌اندازی رادیو انقلاب گفت: همکاران من در معاونت صدای رسانه ملی مصداق خانواده‌ای هستند که با تلاش پیگیر خود مشوقانه و مسئولیت‌پذیر به کارها و امور محوله می‌پردازند و رادیو انقلاب ثمره این همدلی و وفاق در بخشی از رسانه ملی است.

وی ادامه داد: روند طی شده در زمینه ایجاد رادیو انقلاب براساس گزارش‌های واصله و جلساتی که من با مسئولان این رادیو داشتم و موجب دلگرمی است که توانستیم به پاسداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی چنین دستاوردی را که به تبیین فعالیت‌های انقلاب اسلامی و آرمان‌های بلند بنیان‌گذار آن می‌پردازد دایر کنیم و از انجام این موضوع به خود می‌بالیم.

معاون صدای رسانه ملی تصریح کرد: همه ما در عرصه زندگی فردی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و ... در مقاطعی تصمیماتی اتخاذ کرده‌ایم و اقداماتی انجام داده‌ایم و لازمه موفقیت این است که راه‌های پیموده را مورد ارزیابی و بررسی قرار دهیم تا تمامی فعالیت‌های ما منطبق بر مسیری باشد که به هدف اصلی منتهی شود.

وی افزود: در طول ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی سلسله اقداماتی به انجام رسیده است و پیشرفت‌های صورت گرفته و البته ناکامی‌هایی را نیز شاهد بوده‌ایم که باید آن‌ها را مورد مطالعه قرار داده و در ادامه مسیر با استفاده از اصل آزمون و خطا مسیر خود را اصلاح کنیم.

شاه آبادی اظهار کرد: نکته دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد وضعیت فعلی است که ما در آن قرار داریم اینکه جایگاهی که در آن واقع شده‌ایم تا چه اندازه درخور توجه است و آیا متناسب با توقعات ماست یا خیر و البته نکته دیگر که حائز اهمیت است چشم اندازی است که ما باید برای ادامه این راه مقدس با استفاده از تجربه دیروز و بضاعت امروز آن را ترسیم کنیم.

شاه آبادی تاکید کرد: ۴۰ سال پیش تصمیم مهمی از سوی ملت بزرگ ایران گرفته شد و آن سرنگونی یک نظام دژخیم بود که به جرأت می‌توانم بگویم آرزوی دیرینه انبیاء و اولیاء بوده است. امروز بعد از گذشت ۴۰ سال براساس همان نکاتی که به آن اشاره کردم باید توفیقی داشته باشیم سر به عقب بگردانیم و نقاط قوت که موجب سرافرازی ما در طی این چهار دهه شده است را بشناسیم و از نواقصی که در برخی امور داشته‌ایم درس عبرت بگیریم تا مسیر روشنی برای تداوم انقلاب اسلامی پیش روی ما قرار گیرد، رادیو انقلاب سعی دارد در جریان چهار ماه فعالیت شبانه روزی خود با پرداختن به مسائل گوناگون در مقاطع مختلف پس از انقلاب اسلامی راه درست را که البته به انتخاب خود ملت بستگی دارد ترسیم کرده و به مخاطبان خود عرضه کند.

شاه آبادی در ادامه گفت: به طور قطع یکی از سرمایه‌های بزرگ حرکت پرشور و ارزشمند مردم در جریان انقلاب اسلامی سرمایه اجتماعی آن بوده است به این معنی که اقشار مختلف مردم از هر طبقه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در برهه‌های گوناگون پس از انقلاب اسلامی همدل و همزبان در تمامی عرصه‌ها حضور چشمگیر داشتند که اتفاقاً این سرمایه امروز به‌عنوان برگه برنده‌ای است که تداوم انقلاب مرهون آن است مورد دستخوش قرار گرفته و دشمن برای ایجاد خلل و از هم گسستگی ملت ایران با استفاده از ابزار رسانه سعی در تبلیغ منفی این سرمایه بزرگ داشته و دارد که باید ما با استفاده از ابزار رسانه مؤثری همچون رادیو در مقابل این توطئه و دسیسه به مقابله برخیزیم.

وی در پایان سخنان خود گفت: رسالت اصلی در تبیین اهداف و دستاوردهای انقلاب اسلامی در استانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به عهده رادیو انقلاب خواهد بود اما ما طرح‌ها و برنامه‌های دیگری نیز در این راستا در نظر گرفته و تدارک دیده‌ایم که در بازده زمانی چهار ماهه پیش روی از سایر شبکه‌های رادیوی به روی آنتن خواهد رفت.

در ادامه سردار محمد رضا نقدی، معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از این مراسم به ایراد سخن پرداخت و گفت: ابتدا باید قدردان و خرسند باشم از اینکه به همت معاونت صدای رسانه ملی قدم بلندی برای معرفی انقلاب و دستاوردهای آن برداشته شده است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی حادثه‌ای بس عظیم و نقطه عطف تاریخ بشر است که ان را تنها می‌توان با نهضت‌های انبیاء الهی مقایسه کرد که توانست همه مناسبات داخلی و خارجی را متحول و دگرگون سازد.

وی ادامه داد: چهل سالگی انقلاب همچون پیروزی انقلاب اسلامی حادثه‌ای استثنائی است چرا که وقتی این انقلاب را با بسیاری از انقلاب‌های جهان همچون انقلاب روسیه، چین و فرانسه مقایسه می‌کنیم به روشنی شاهد خواهیم بود که عمر این انقلاب‌ها دیری نپایید و در خوشی‌بینانه‌ترین شکل به کمتر از یک دهه یا دچار استحاله شد و یا به طور کلی از بین رفت اما انقلاب اسلامی ایران پس از چهل سال همچنان بر همان مبانی و آرمان‌های ارزشی روز نخست خود برپاست.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: دشمن به دنبال آن است که شیرینی و حلاوت این انقلاب را به کام مردم ایران تلخ کند و لذا با استفاده از حربه‌های همچون اعمال شرایط طاقت‌فرسای اقتصادی، ناامیدی‌های فرهنگی و اجتماعی سعی در دلسرد کردن مردم دارد در حالی که انقلاب اسلامی ایران آنچنان بزرگ و نیرومند است که قادر به آن نخواهند بود این پدیده بزرگ تاریخ معاصر را با استفاده از مقولات کوچکی همچون بحران‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از پای درآورد.

سردار نقدی در ادامه افزود: امروز انقلاب اسلامی پس از چهل سال پس از پیروزی آن درتمام مولفه‌های قدرت به بالندگی و قوام لازم رسیده است و توانسته هیمنه‌ بسیاری از قدرت‌های بزرگ که روزگاری برای کوچکترین امور و مناسبات جاری در کشور تصمیم می‌گرفتند را از بین ببرد.

وی در پایان سخنان خود گفت: نجات از خفقان چند هزار ساله حکومت شاهنشاهی آزادی ملت ایران از زیر یوغ دولت‌های استکباری و بسیاری از دستاوردهای ارزشمند از جمله نقاط طلایی انقلاب اسلامی ملت ایران است که در روزگار کنونی دشمن با استفاده از جنگ رسانه‌ای تصمیم به خنثی ساختن همه دستاوردها دارد و بر این اساس امروز جنگ اصلی ما جنگ تسلیحاتی نیست و باید با استفاده از رسانه به مقابله با دشمن برخیزیم.

یاد‌آور می‌شود؛ رادیو انقلاب با شعار صدای گفتمان انقلاب اسلامی و اتحاد ملی از امروز بر روز موج اف ام ردیف ۹۵,۵ مگا هرتز به شکل ۲۴ ساعته برنامه‌های خود برای مخاطبان علاقه‌مندان پخش خواهد کرد.

گزارش از امیر سجاد دبیریان

ایکنا

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.