گفت و گو با محمد جواد اخوان فرزند یکی از شهدای حادثه منا به بهانه پخش سریال «حوالی پاییز»

فرزند شهيد منا: تولید سریال «حوالی پاییز» با سوژه حادثه منا جای تقدیر دارد

سال ۹۴ تصاویر، فیلم‌ها و اخبار منتشر شده از فاجعه دردناک منا، اشک بر چشمان هر انسان دلپاکی جاری کرد و بغض را در گلوی همگان نشاند. این رویداد تلخ تاریخی یعنی شهید شهدن ۱۴۵۳ نفر از حجاج که ۴۶۱ نفر از آنان ایرانی بودند، یکی از جنایات سعودی‌ها بود و نشات گرفته از بی کفایتی آن‌ها بود.

هادی نیوز- بهنام صدقی: سال ۹۴ تصاویر، فیلم‌ها و اخبار منتشر شده از فاجعه دردناک منا، اشک بر چشمان هر انسان دلپاکی جاری کرد و بغض را در گلوی همگان نشاند. این رویداد تلخ با شهادت ۱۴۵۳ نفر از حجاج که ۴۶۱ نفر از آنان ایرانی بودند، یکی از جنایات آل سعودی‌ و نشانی بر بی‌کفایتی آن‌ها بود. این روز‌ها سریال پر مخاطب «حوالی پاییز» که از شبکه سوم سیما پخش می‌شود، به ماجرای فاجعه منا و رنج خانواده شهدای حج پرداخته است. 

 
به همین منظور با «محمد جواد اخوان» فرزند یکی از شهدا که پدر خود را در این حادثه جانسوز از دست داده است گفت‌وگو کرده‌ایم، که در ادامه از نظر می‌گذرد:
جسارت عوامل «حوالی پاییز» در پرداختن به موضوع منا
 
محمد جواد اخوان در خصوص پخش سریال حوالی پاییز و ارتباط آن با فاجعه منا به خبرنگار «جوان آنلاین» می‌گوید: ابتدا بر خود واجب می‌دانم تا از عوامل تهیه و تولید این سریال ارزشی قدردانی کنم. چرا که فارغ از برخی نقاط ضعف، ورود کارگردان و عوامل فیلم به این موضوع مهم و اساسی، واقعاً جسارت می‌خواهد و از این منظر قابل تقدیر است.
اخوان می‌افزاید: حادثه منا برای ما ایرانی‌ها موضوعی مهم است و ۴۶۱ نفر از شهروندان ایرانی و هموطنان عزیز ما در این حادثه حضور داشته و جزء شهدای گرانقدر این فاجعه بودند و هضم این مسئله و اتفاق بزرگ برای مردم ما سخت و دردناک است، در حالی که با خلایی جدی در رابطه با تولید آثار ارزشمندی در این خصوص رو به رو هستیم. 

وی تصریح می‌کند: من معتقدم در حوزه تولیدات آثار فرهنگی و هنری اعم از فیلم و سریال و... کار‌های زیادی انجام نشده و به نوعی این موضوع مورد غفلت مسئولین ذیربط واقع شده است. ورود سریال «حوالی پاییز» با این سوژه جای تقدیر دارد و باید این مهم را به فال نیک گرفت. البته من تاکنون موفق به دیدن همه‌ی قسمت‌های این سریال ارزشمند نشده‌ام، اما از آنجایی که با عوامل سریال ارتباط داشته و جلسات مختلفی داشتیم، در جریان کم و کیف کار هستم.

مسئولین عزمی برای پیگیری فاجعه منا ندارند

اخوان با انتقاد از عملکرد وزارت امور خارجه ایران در بی توجهی به پیگیری حقوقی حادثه منا، می‌گوید: من به عنوان فرزند یکی از شهدای حادثه دردناک و جانسوز منا که اکنون ۳ سال است از آن گذشته، سخت معتقدم که هیچ عزمی برای پیگیری اساسی این حادثه در مسئولین ما نیست و به جرات می‌توان گفت مسئولین رغبت و اراده‌ای برای پیگیری آن ندارند. تنها شخصی که پیگیر این رویداد تلخ تاریخی هستند و مدام درباره آن توصیه می‌کنند، رهبر معظم انقلاب است. ایشان بار‌ها دغدغه و درد خود از این واقعه را مطرح فرموده‌اند. بنابراین نه تنها من و خانواده‌ام بلکه تمام خانواده‌های شهدای گرانقدر منا از عدم پیگیری حقیقی و حقوقی منا از سوی مسئولان و متولیان امر گله‌مندیم.

هنرمندان حادثه منا را بین المللی کنند

اخوان در پایان تاکید می‌کند: به نظر من، درباره فاجعه منا نه تنها در تولیدات فرهنگی ملی بلکه در عرصه بین المللی نیز می‌توانیم کار‌های زیادی انجام دهیم و نباید در پرداختن به آن فقط به مخاطبین داخلی اکتفا کنیم. هنرمندان می‌‎توانند با ساخت محصولات فرهنگی‌-هنری در تراز مخاطبان بین المللی ابعاد فاجعه آمیز این حادثه تاریخی و همچنین مظلومیت شهدای منا را به حق طلبان و مسلمانان سراسر جهان منتقل کنند.

جوان آنلاین

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.