طرح قرآنی «صراط» در سراسر کشور اجرا می‌شود

طرح قرآنی «صراط» ویژه حفظ و مفاهیم قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه با همت دارالقرآن بسیج در سراسر کشور اجرا می‌شود.

هادی نیوز: دارالقرآن بسیج کشور در دور جدید فعالیت‌های خود طرحی را به منظور ترویج فرهنگ قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در بین عموم مردم با عنوان طرح ملی «صراط» اجرا می‌کند.

در این طرح قرار است ۴۰ موضوع از آیات قرآن کریم به همراه موضوعاتی از نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه که منطبق با موضوعات روز جامعه و دانستن آنها در سبک زندگی مؤثر است طی دوره‌هایی ارائه و علاقه‌مندان به حفظ و یاد‌گیری مفاهیم آن بپردازند. همچنین موضوع صحیح‌خوانی قرآن یکی دیگر از محور‌های طرح است که طی آن سوره‌های قمر و حدید آموزش داده می‌شوند.

این طرح طی ۳ مرحله و در سطح حوزه‌ها و نواحی بسیج و سطح استانی برگزار می‌شود و به برگزیدگان آن جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت نام‌نویسی و کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه‌ و نواحی بسیج سراسر کشور مراجعه کنند.

روایت زندگی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) در قاب«مهر و ماه»
جدیدترین آثار علی بحرینی، هنرمند نقاش بوشهری به همت سازمان بسیج هنرمندان و با حضور جمعی از هنرمندان مطرح در حوزه هنری گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو، نمایشگاه نقاشی «مهر و ماه» شامل تازه‌ترین آثار علی بحرینی، هنرمند نقاش بوشهری عصر امروز، یکشنیه به همت سازمان بسیج هنرمندان و با حضور خالق اثر و جمعی از هنرمندان در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری افتتاح شد.
این آثار شامل ۲۰ اثر با موضوع امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) از تولد تا شهادت است و در اندازه‌های ۱۲۰ در ۸۰ سانتی‌متر است و از تکنیک رنگ و روغن برای تولید آن‌ها استفاده شده است.

علی بحرینی، هنرمند باسابقه استان بوشهر، متولد اول فروردین ۱۳۴۹ بوده و بازنشسته سازمان تبلیغات اسلامی است. این هنرمند از سال ۶۸ هنر نقاشی را به صورت حرفه‌ای آغاز و در سال ۸۵ آموزشگاه هنری چشمه را تاسیس کرده است. این نقاش دشتستانی قریب به سی سال است که به صورت حرفه‌ای نقاشی می‌کشد و تاکنون ۱۸ نمایشگاه انفرادی در استان بوشهر و حدود ۱۱ نمایشگاه انفرادی در سراسر کشور برپا کرده است. وی همچنین در ۲۵ نمایشگاه گروهی نقاشی حضور داشته است.

گفتنی است، این نمایشگاه از ۲۷ آبان تا ۱۷ آذر همه روزه به‌جز روز‌های تعطیل از ساعت ۹ تا ۱۸ برپا خواهد بود.

خبرگزاری دانشجو

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.