حجت‌الاسلام رئیسی:

نخستین ماموریت آستان قدس رضوی خدمت فرهنگی است

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه نخستین ماموریت آستان قدس رضوی خدمت فرهنگی است گفت: امروز همه داشته‌های نظام اسلامی مورد تهاجم دشمن بوده و دشمن با ابزار رسانه به ما حمله کرده است.

هادی نیوز: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی شامگاه چهارشنبه در نشست فعالان فرهنگی استان کرمان با تولیت آستان قدس رضوی که با حضور زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان در مسجد امام حسین(ع) شهر کرمان برگزار شد با تبریک ولادت پیامبر بزرگوار اسلام(ص) اظهار داشت: کرمان، مردمی بصیر و همیشه در صحنه دارد.

وی با بیان اینکه خدمت به آستان مقدس امام رضا(ع) افتخار همه ما است گفت: برای این افتخار بزرگی که نصیب ما شده است باید سر به سجده فرود بیاوریم.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه در ایام با برکت ولادت پیامبر(ص) و امام صادق(ع) قرار داریم افزود: این همزمانی یک امر تصادفی نیست و بسیار با معنا است.

وی با بیان اینکه این همزمانی به ما می‌آموزد و تفسیرش  این است که خط زندگی آنهایی که دین را از رسول خدا گرفتند باید از مسیر و مکتب امام صادق(ع) باشد گفت: انسان سالک باید معرفت پیدا کرده و بعد در این راه گام بردارد.

رئیسی با اشاره به اینکه ما ایرانی‌ها عاشق اهل‌بیت(ع) هستیم اما اساس آن باید مدال افتخار را از خدا گرفت خاطر نشان کرد: شهدا با استواری و ایستادگی در مقابل دشمن، خم به ابرو نیاوردند و به این واسطه خودشان را به قدرت لایزال الهی متصل کردند.

وی با بیان اینکه بعضی‌ها خدمتشان خدمت منفعت‌گرا است حتی اگر دم از خدمت بزنند افزود: در عالم مدعیان به خدمت زیاد هستند شعار خوب می‌دهند اما هر جا منفعتشان باشد خدمت می‌کنند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه نگاه ما به خدمت به آن خانه‌ای است که هر روز صبح پیامبر(ص) وقتی می‌خواست به نماز برود به اهل آن خانه سلام می‌کرد گفت: در این خانه وجود بانویی همچون صدیقه کبری حضرت زهرا(س) و امیرمونان علی(ع) بود.

وی با بیان اینکه خدمت را اهل این خانه به مردم کردند و تفاوت خدمتگزاری در این خانه با همه عالم فرق می‌کرد افزود: این خاندان هر چه داشتند برای خدا بود و هر کار کردند برای خدا بود.

رئیسی با اشاره به اینکه خدمتگزاران به آستان مقدس رضوی این خدمت را افتخار می‌دانند بیان کرد: اولین ماموریت آستان قدس رضوی خدمت فرهنگی است.

وی با بیان اینکه عالم اگر اهل‌بیت(ع) را بشناسند راه را پیدا می‌کنند تصریح کرد: رافت در ارتباطات اجتماعی و همه شئون و معادلات سیاسی و اقتصادی را باید به مردم شناساند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه فعالان فرهنگی بدانند با هجومی که دشمن به ما آورده باید خود را در پرتو عشق به امامان مصون‌سازی کنند گفت: امروز همه داشته‌های نظام اسلامی مورد تهاجم دشمن است.

وی با بیان اینکه دشمن با ابزار رسانه به ما حمله کرده است افزود: به جوانان بگویید که ما بر کشتی‌ای سوار شدیم که ناخدایش امام حسین(ع) است.

رئیسی با اشاره به اینکه دشمن به‌دنبال ریزش در جبهه حق است اما به یاری خدا هر روز به تعداد انقلابیون در دنیا اضافه می‌شود گفت: امروز مردم یمن با عنایت شهدا هویت اسلامی خود را بازیافتند و رسما دشمن اظهار استیصال می‌کند و در برابر مقاومت مردم کم آورده است.

وی با بیان اینکه راه مقابله با دشمن مقاومت است و امروز راه مواجه با دشمن سازش نیست تصریح کرد: هر جا ایستادگی داشتیم دشمن عقبن‌شینی کرد و هر جا عقب رفتیم دشمن طلبکار ما شد پس راه پیروزی بر دشمن عقب‌نشینی نیست.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه ما امروز آنچه داریم به برکت الهی نیروی جوان مبتکر در میدان آماده است گفت: نیروی جوان سرمایه بزرگ انسانی است هر چند سرمایه‌های مادی زیادی در کشور وجود دارد که باید از آنها بهره گرفت.

وی وجود نازنین امام رضا(ع) را یک سرمایه عظیم در کشور دانست و عنوان کرد: به دنبال آن هستیم که کسی در ایران نباشد که به‌دلیل محرومیت از زیارت امام رضا جا بماند.

رئیسی با اشاره به اینکه حرم امام رضا(ع) دانشگاه عظیمی است بیان کرد: خادم یاری رضوی در کشور ایجاد شده و خادمی امام رضا(ع) تنها حضور در حرم نیست.

وی با بیان اینکه هزاران نفر در سراسر کشور در طرح خادمیاری به مردم در نقاط مختلف خدمات می‌دهند گفت: آنچه که امام هشتم(ع) را شاد می‌کند نشاندن تبسم بر لبان یک خانواده مستمند است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه در شرایط اقتصادی سختی هستیم و نیاز است به مردم نیازمند توجه شود افزود: مردم ما مهم‌ترین شان خود را خدمت به آستان مقدس امام رضا(ع) می‌دانند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه امروز مصون‌سازی جامعه در پرتو شناخت به امام رضا(ع) یک ضرورت است بیان کرد: دفتر نمایندگی آستان قدس در استان کرمان باید با همه نهادهای فرهنگی و فعالان فرهنگی تعامل برقرار کند.

وی با بیان اینکه کشوری که مردم آن دلداده به امام رضا(ع) باشند هرگز دچار شکست نمی‌شوند گفت: امام رضا(ع) به تعبیر رهبر معظم انقلاب  مبارزی خستگی‌ناپذیر بود و همه توطئه‌های مامون را خنثی کرد و در نهایت مامون در اثر شکست، امام را به شهادت رساند.

رئیسی با اشاره به اینکه مردان و زنان مصمم باید بدانند که کرامتی که در کنار امام رضا پیدا می‌کنند کرامتی است که تمام وجود خود را در پیشگاه خداوند می‌بیند خاطرنشان کرد: شهدای ما قبل از آنکه مقام شهادت داشته باشند به مقام کرامت دست یافتند و اول کریم و بعد شهید شدند.

وی با بیان اینکه مردم ایران حب به خدا و اهل‌بیت(ع) را دارند که سرمایه بسیار بزرگی است افزود: عالم امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران راه و مسیر خود را پیدا کرده است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه دفاع از ولایت را باید با تمام توان انجام دهیم و از ملامت ملامت‌کنندگان خسته و محزون نشوده و عقبنشینی نکنیم بیان کرد: از خلقت آدم جبهه حق و باطل وجود داشته و باید همواره خود را در جبهه حق بدانیم.

وی با بیان اینکه عزت در انحصار خدا و در گرو دوستی با اهل‌بیت(ع) است گفت: دشمن به‌دنبال آن است امید ما به ارزش‌ها و نظام اسلامی را ناامید کند از این رو به ما القا می‌کند که ما نمی‌توانیم در حالیکه امروز دوران افول آمریکا است و ابهت آمریکا در دنیا شکسته شده است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه راه‌شناسی و راهبرشناسی را همیشه در برنامه داشته باشید افزود: در این راه ممکن است بعضی‌ها خسته شوند اما دلیلی بر آن نیست که انقلاب تمام شده است.

وی با بیان اینکه باید نگاه ما به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب باشد گفت: امروز تنها راه برون‌رفت از مشکلات عمل کردن به فرمایشات رهبری است و رهبر معظم انقلاب فرمود هیچ مشکل حل نشدنی در کشور نداریم و راه خیلی روشن است.

تسنیم

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.