تذکر امام به عضو دفترشان درباره اهالی نوفل‌لوشاتو

خاطره زیر از مرحوم مرضیه حدیدچی درباره تذکر امام به وی درخصوص رعایت حال اهالی نوفل‌لوشاتو نقل شده است.

هادي نيوز: خاطره زیر از مرحوم مرضیه حدیدچی (دباغ)، از مبارزان انقلابی و عضو دفتر امام (ره) در نوفل‌لوشاتو در صفحه 386 کتاب «امام‌خمینی و رفتار سیاسی» نقل شده است که نشان از توجه امام به عملکرد اعضای دفتر خود دارد.

خاطره نقل‌شده به‌شرح زیر است:

«روزی من در نوفل‌لوشاتو به‌علت ارزانی، حدود 2 کیلو پرتقال خریدم. فکر کردم که هوا خنک است و برای سه الی چهار روز پرتقال خواهیم داشت.

امام با دیدن پرتقال‌ها فرمودند: «این همه پرتقال برای چیست؟» من هم برای اینکه کار خودم را توجیه کرده باشم، عرض کردم: «پرتقال ارزان بود، برای چند روز این قدر خریدم».

ایشان فرمودند: «شما مرتکب 2 گناه شدید؛ یک گناه برای اینکه ما نیاز به این همه پرتقال نداشتیم و دیگر اینکه شاید امروز در نوفل‌لوشاتو کسانی باشد که تا به حال به‌علت گران بودن پرتقال نتوانسته‌اند آن را تهیه کنند و شاید با ارزان شدن آن، می‌توانستند مقداری از آن را تهیه کنند؛ در حالی که این مقدار پرتقال را برای سه یا چهار روز آن هم به‌جهت ارزان بودن آن خریده‌اید. ببرید مقداری از آن را پس بدهید».

گفتم: «پس دادن آن ممکن نیست؟»، ایشان فرمودند: «باید راهی پیدا کرد... پرتقال‌ها را پوست بکنید و به افرادی بدهید که تا حالا پرتقال نخورده‌اند. شاید از این طریق خداوند از سر گناه شما بگذرد».

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.