در دیدار رئیس سازمان بسیج عنوان شد

قدردانی مراجع از خدمات بسیج

مراجع عظام تقلید در دیدار رئیس سازمان بسیج مستضعفین از خدمات بسیج در عرصه‌های فرهنگی، عمرانی و اقتصاد مقاومتی قدردانی کردند.

هادي نيوز: سردار سرتیپ پاسدار غیب پرور و هیئت همراه روز گذشته در سفری یک روزه به قم با حضرات آیات عظام نوری همدانی، مکارم شیرازی، جوادی آملی و آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور دیدار و گفت‌وگو کردند.

باید فضای مجازی از دست دشمنان خارج شود
آیت‌الله نوری همدانی در دیدار سردار غیب‌پرور از بسیج به عنوان شجره طیبه‌ای یاد کرد که با ابداع امام خمینی (ره) زمینه‌ساز ثمرات زیادی بوده است. وی ادامه داد: انقلاب برای حمایت از محرومان و مظلومان به وجود آمد. در واقع فرهنگ بسیجی موجب پیروزی شد و استبداد را کنار زد و بعد از آن نیز در جنگ تحمیلی نیز بسیجیان وارد عرصه شدند و دشمن را شکست دادند. آیت‌الله نوری همدانی افزود: امروز بسیج در همه عرصه‌ها تأثیرگذار است، به خصوص گروه‌های جهادی توانسته در دل محرومان و مستضعفان جا بگیرد و گره‌گشای مشکلات باشد. وی افزود: چشم مستضعفان جهان به بسیج دوخته شده است که نشان از دامنه‌دار بودن کار بسیج و مهم بودن این فرهنگ در جهان است. آیت‌الله نوری همدانی مدافعان حرم را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: این شهدای مدافع حرم ثمره فرهنگ بسیجی است که در کشور رشد پیدا کرده و ثمره آن در محور مقاومت و پیروزی‌های مداوم منطقه شکوفا شد. وی تصریح کرد: یکی از وظایف دیگر بسیج حفظ دستاورد‌های انقلاب است که باید مورد توجه قرار بگیرد. این مرجع تقلید ابراز داشت: دشمن در فضای مجازی میدان گرفته است که باید این فضا از دست دشمن گرفته شود و باید به این فضا تسلط کامل پیدا کنیم.
خدمات بسیج به اطلاع مردم رسانده شود
آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، از مراجع عظام تقلید هم در دیدار رئیس سازمان بسیج، با اشاره به ویژگی‌های بسیج اظهار کرد: بسیج یکی از نعمت‌های بزرگ خداوند است که به خاطر ابداع امام خمینی (ره) نصیب ما شد. وی ادامه داد: آثار نعمت بسیج را در دوران جنگ تحمیلی مشاهده کردیم و نمونه‌های مشابه بسیج در عراق و لبنان شکل گرفت، بسیج آمیخته با معنویت دینی است و همین صفت موجب محبوبیت این نهاد شده است. این مرجع تقلید افزود: بسیج در دوران صلح بیکار نمی‌نشیند، بلکه به سراغ ارائه خدمات به مردم نیازمند و خدمات فرهنگی می‌رود، باید آموزش‌های لازم در این زمینه به بسیجیان داده شده و برنامه‌های بسیج در این دو بخش در کشور به صورت هماهنگ اجرا شود. آیت‌الله مکارم شیرازی وجود اتاق فکر در بسیج را ضروری دانست و تصریح کرد: چنین اتاق فکری می‌تواند هماهنگی را در اجرای برنامه‌های بسیج به وجود آورد، بسیج باید از حوزه علمیه کمک بگیرد، همه می‌توانند که از برکات حوزه بهره‌مند شوند و هم اکنون ۴۰۰ پژوهشکده در حوزه علمیه قم فعال است. وی ادامه داد: خبررسانی در خصوص برنامه‌های بسیج ضروری است و باید مردم از این برنامه‌ها مطلع شوند، چنین اقدامی را در دفترم برای اطلاع‌رسانی در خصوص محل هزینه وجوهات شرعی انجام دادم تا مردم بدانند که چه اقدامات زیادی با این وجوهات در مناطق مختلف کشور صورت گرفته است. استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: بسیجیان در عرصه عمل باید به گونه‌ای باشند که دیگران را به سوی خود جذب کنند، بسیجیانی که ضمن عمل به واجبات از محرمات دوری می‌کنند و روی خوش دارند، بهترین مبلغ برای بسیج هستند.
قدردانی از خدمات صادقانه بسیج
حضور در مؤسسه علوم وحیانی اسرا و دیدار با آیت‌الله جوادی آملی از دیگر برنامه‌های سردار غیب پرور در قم بود. 
آیت‌الله جوادی آملی در دیدار سردار غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به دوران درخشان دفاع مقدس و نقش مؤثر بسیج در آن دوران، اظهار کرد: کشور در واقع ۱۰ سال درگیر جنگ بود؛ دو سال جنگ داخلی و هشت سال جنگ خارجی؛ ما در این ۱۰ سال در شرایطی مشابه شرایط شعب ابیطالب بودیم، معجزه در این ۱۰ سال کم نیست، ما جز معجزه چیزی ندیدم.
وی ادامه داد: دفاع مقدس به نوعی جنگ جهانی سوم بود چرا که همه کشور‌های جهان علیه یک کشور متحد شده بودند که به لطف الهی و مجاهدت‌های بسیج و دیگر نیرو‌ها از این دوران سربلند بیرون آمدیم.
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: آنچه را که نباید فراموش کرد این است که «أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ» برای دشمنان و دوران جنگ است و برای اداره امور داخلی کشور «رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ» لازم است؛ آنجا جای مشت بود و اینجا جای مصافحه است و میدان جامعه و امور داخلی را نباید با میدان جنگ اشتباه گرفت.
وی با اشاره به خدمات بسیج در عرصه‌های مختلف بیان کرد: امیدواریم خدمات صادقانه بسیج مقبول درگاه الهی باشد و توفیق خدمات برتر و بهتر را به بسیجیان مرحمت فرماید.
مقاومت، مدیون فرهنگ بسیجی
آیت‌الله اعرافی هم صبح دیروز در دیدار سردار غیب‌پرور، فرمانده سازمان بسیج ضمن تبریک هفته بسیج شناساندن انقلاب به دنیا را مهم برشمرد و بیان داشت: به طور خاص در منظومه انقلاب بسیج ستاره درخشان است و در زمینه علمی و الگوسازی نیز باید بدرخشد. مدیر حوزه‌های علمیه سراسرکشور تصریح کرد: بسیج در یک قالب تجلی نکند و در جلوه‌های مختلف باید خودش را نشان بدهد و باید به این کار عمق بخشید. وی ادامه داد: در زمینه‌های مختلف مانند اقتصاد مقاومتی این فرهنگ و روح بسیجی است که می‌تواند آن را به حرکت دربیاورد و بارور سازد. اعرافی به جنگ اقتصادی دشمنان اشاره کرد و بیان داشت: در زمینه‌های علمی و پژوهشی بسیج باید ورود جدی‌تری داشته باشد چرا که روحیه بسیجی می‌تواند ظرفیت‌ها را به حرکت در بیاورد. وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تأکید کرد: امروز الگو و مدل بسیج در خارج از کشور تشکیل شده به طوری که فرهنگ بسیج در منطقه شکل گرفته و پیروزی‌های مداومی در جبهه مقاومت با این روحیه به دست آمده است. اعرافی ادامه داد: امروز در دنیا از بسیج الگوگیری می‌شود که نشان‌دهنده درست بودن مسیر و اهمیت توجه به این فرهنگ در کشور است.
مسجد محوری تنها راه حفظ انقلاب
رئیس سازمان بسیج مستضعفین نیز در این دیدار‌ها ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات بسیج در حوزه‌های مختلف، با بیان اینکه نباید در مسیر پیشرفت انقلاب و کشور وقفه ایجاد شود، گفت: تنها راه حفظ انقلاب مسجد محوری است. 
سردار غلامحسین غیب‌پرور اظهار داشت: طرح‌های اعتلایی با رویکرد خدمات اجتماعی در دستور کار قرار دارد و اقشار مختلف بسیج از سازندگی گرفته تا علمی و پژوهشی گام‌های خوبی در این زمینه برداشته‌اند. وی افزود: در فرهنگ با مشکلات زیادی روبه‌رو هستیم از سینما تا حوزه نشر باید ورود جدی داشته باشیم. وی به همایش فعالان فضای مجازی اشاره کرد و بیان داشت: از امروز هزار فعال بسیجی به مدت سه روز در تهران گردهم می‌آیند و برنامه‌های مختلفی را در دستور کار دارند. سردار غیب پرور ابراز داشت: در حوزه برنامه‌های تربیتی امسال توسعه حلقه‌های صالحین نداشتیم، اما به دنبال کیفی کردن بودیم و برای این منظور به پالایش پرداختیم. وی طرح شهید بهنام محمدی را مورد توجه قرار داد و گفت: امسال طرح شهید بهنام محمدی را شروع کردیم و در این طرح به دنبال اتصال خانه، مدرسه و مسجد هستیم، به طوری که در این طرح نوجوانان مؤمن و انقلابی تربیت خواهد شد. وی همچنین با اشاره به فعالیت‌های عمرانی بسیج اظهار داشت: گروه‌های جهادی عرصه‌ای شده است تا جوانان مؤمن و متعهد به مردم خدمت کنند که بسیار اثرگذار است. غیب پرور به برنامه‌های فرهنگی بسیج اشاره کرد و افزود: در زمینه‌های فرهنگی کار‌های خوبی صورت گرفته به طوری که در عرصه فیلم، مستند، تئاتر، شعر و انیمیشن برنامه‌های خوبی در حال انجام است و از توصیه‌های علما و بزرگان در این زمینه بهره گرفته می‌شود. سردار غیب پرور با بیان اینکه در زمینه آسیب‌های اجتماعی برنامه‌های خوبی صورت گرفته، تأکید کرد: در موضوع طلاق ورود جدی داشته‌ایم و هماهنگی خوبی با دستگاه‌های قضایی داشتیم، به طوری که زوج‌های جوان قبل از ازدواج در بسیج مشاوره داده می‌شوند که قطعاً نتیجه‌بخش خواهد بود. وی افزود: در حوزه بین‌الملل هم به دنبال این هستیم که یک الگوسازی صورت گیرد و به عنوان مثال جشنواره باروت خیس را با محوریت مردم مظلوم یمن برگزار کردیم.
 

خبرگزاری بسیج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.