سرپرست استانداری قم مطرح کرد

سهم 70 میلیون دلاری استان قم از صادرات فرش کشور

سرپرست استانداری قم گفت: سال گذشته 420 میلیون دلار فرش از کشور صادر شد که 70 میلیون دلار مربوط به فرش استان قم بود.

هادی نیوز: سید محمد رضا هاشمی بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به قیمت شن و ماسه در استان قم اظهار کرد: با توجه به وضعیت کنونی، افزایش قیمت دوباره شن و ماسه در استان توجیه ندارد، هرگونه قیمت گذاری دوباره شن و ماسه در قم باید براساس آنالیز قیمت باشد.

وی ادامه داد: یک کمیته باید برای آنالیز قیمت شن و ماسه با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان قم و کامیون داران و معدن داران شن و ماسه تشکیل شود تا براساس آن قیمت جدید شن و ماسه در استان مشخص شود.

سرپرست استانداری قم افزود: مردم از ما انتظار تامین میوه شب عید را دارند، باید از ظرفیت شرکت تعاونی روستایی و سازمان صنعت در استان قم برای کمک به بخش خصوصی در این خصوص استفاده و امکانات استان قم در این زمینه بسیج شود.

هاشمی مردم را بهترین ناظر بر حوزه بازار دانست و تصریح کرد: مردم باید در این زمینه به ما کمک کنند؛ به صورت شبانه روزی به دنبال نظارت بر بازار هستیم.

وی ادامه داد: افرادی که اجناس را به قیمت خرید به مردم فروختند را باید تشویق کنیم، تشویق کاسبان منصف در کنار مبارزه با متخلفین و گران فروشان لازم است.

سرپرست استانداری قم افزود: سامانه 124 در استان باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد، بازرسی تنها وظیفه سازمان صنعت نیست و فروشنده موظف به ارائه فاکتور خرید به خریداران است، مردم نباید دغدغه ای برای تامین کالا داشته باشند و در دو هفته اخیر ثبات را در بازار شاهد بودیم.

هاشمی با اشاره به وضعیت صادرات فرش ایران اظهار کرد: سال گذشته 420 میلیون دلار صادرات فرش از کشور صورت گرفت. که 70 میلیون دلار مربوط به فرش استان قم بود. بسیاری از فرش‌های دستباف نفیس در نمایشگاه فرش ایران اثر هنرمندان قمی است و توجه به صنعت فرش قم گامی در راستای اقتصاد مقاومی است.

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.