در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه مطرح شد؛

اعلام برنامه‌های هفته ولادت حضرت عبدالعظیم (ع)

معاون فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم (ع): هفته فرهنگی ری از ۱۷ آذر با بزرگداشت حضرت عبدالعظیم (ع) آغاز می‌شود.

هادی نیوز: عباس سلیمی معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)، در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه تهران گفت: از روز یکشنبه ۱۸ آذر، هفته بزرگداشت ولادت محدث والامقام حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با برنامه‌های متنوعی در آستان این حضرت آغاز شده و تا روز شنبه ۲۴ آذر، مصادف با شب ولادت امام حسن عسکری (ع) ادامه خواهد داشت. 

وی ضمن دعوت از مردم به منظور حضور در این برنامه‌ها گفت: سه‌شنبه ۲۰ آذر، شب میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) است و ویژه برنامه‌ای برای آن شب برنامه‌ریزی شده است.
معاون فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم (ع) با بیان اینکه حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) مورد علاقه مردم ری، تهران و شیعیان جهان اسلام است، گفت: امام هادی (ع) زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) را به مثابه زیارت حضرت سیدالشهدا دانسته و مقام معظم رهبری هم به برکت وجود این سید جلیل القدر، ​ شهرری را قبله تهران نامیده اند.

سلیمی افزود: از سال ۱۳۶۹ که تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به حجت الاسلام والمسلمین محمدی ری شهری سپرده شد، شاهد اقدامات خوبی در آن آستان هستیم.
وی همچنین گفت: از مردم استان تهران و شهر‌های اطراف به خاطر حضور در راهپیمایی عظیم اربعین در آستانه مقدس عبدالعظیم حسنی (ع) تشکر می‌کنم.
معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) تصریح کرد: به برکت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) هم اکنون مراکز علمی و فرهنگی متعددی در این آستان فعالیت می‌کنند که می‌توان به مهد کودک، دبستان، راهنمایی، دبیرستان، دانشگاه علوم و حدیث و حوزه علمیه و همچنین مرکز قرآنی، کتابخانه، موزه، تالار علم، آسمان‌نما و مرکز نجوم اشاره کرد.
سلیمی گفت: در مرکز آموزش قرآن آستان، سالیانه بیش از ۴ هزار نوجوان و جوان تحت آموزش قرآن قرار می‌گیرند و آستان علاوه بر پذیرش سالیانه بیش از ۱۰ میلیون نفر از زائران با حضور روحانیون و بانوان حوزوی در مراکز پاسخگویی به سوالات شرعی و مشاوره در امور خانواده در خدمت مردم به ویژه جوانان عزیز است، همچنین مرکز درمانی دارالشفای آستان سالیانه به بیش از ۷۵۰ هزار نفر از مراجعه کنندگان، خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌دهد.
معاون فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) ادامه داد: هفته فرهنگی ری طبق نظر امام جمعه این شهرستان برای اولین بار منطبق با هفته ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) بوده و قرار است برنامه‌های ویژه‌ای به صورت مشترک اجرا شود.
سلیمی اظهار داشت: در روز سه‌شنبه بیستم آذر و همزمان با روز ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) زائران محترم می‌توانند از کارگاه ساخت ضریح جدید حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و همچنین موزه این آستان بازدید کرده و با خدمت افتخاری به این آستان و مشارکت در امور خیر و نذورات با ابعاد مختلف فعالیت‌های این آستان آشنا شوند.

خبرگزاری صداوسیما

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.