با حضور سردار هاشمی‌دانا؛

«جلوه سَرو» مدافعان حرم گشایش یافت

نمایشگاه پرتره ۳۴ شهید مدافع حرم از مرتضی شهریاری هنرمند نقاش با حضور سردار سید مجید هاشمی‌دانا در «جلوه سَرو» گشایش یافت.

هادی نیوز: نمایشگاه نقاشی «جلوه سَرو» آثار پرتره مرتضی شهریاری از ۳۴ شهید مدافع حرم در موسسه فرهنگی هنری گل‌های داودی افتتاح شد.

سردار سید مجید هاشمی‌دانا معاون روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، مجتبی سالک مسوول بسیج شهرداری تهران و جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم ایرانی و افغانستانی در این مراسم حضور داشتند.

شهریاری: جلوه سَرو نمایش مهربانی و فضای عاطفی مدافعان حرم 

در ابتدا این مراسم مرتضی شهریاری هنرمند نقاش توسل به شهدا را گره‌گشای مشکلات دانست و اظهار داشت: اثرگذاری شهدای مدافع حرم تازه در کشومان شروع شده است.

وی علت انتخاب مکان این نمایشگاه را جذب قشرخاکستری جامعه عنوان کرد و گفت: هدف‌گذاری ما برای انتخاب مکان برای این نمایشگاه، جذب حداکثری مخاطبین بود. در این نمایشگاه تلاش شده مهربانی شهدا و فضای عاطفی آن‌ها که قهرمان شهر هستند را به تصویر بگذاریم.

این هنرمند نقاش در ادامه افزود: این نقاشی‌ها شاید مرهمی باشد به درد خانواده‌های شهدا تا ما نیز بیشتر به وجود قهرمانان کشورمان افتخار کنیم.

معزغلامی: شهریاری رسالت خود درباره شهدا را انجام داد

پدر شهید حسین معزغلامی در این مراسم به شرح روحیات فرزند شهید خود پرداخت و گفت: با اینکه رفاقت و صمیمیت بین بنده و فرزندم وجود داشت اما احترامات متقابل را با هم داشتیم. همه امید اهالی خانواده در «حسین» خلاصه می‌شد. او همراه با دانشگاه سراسری در دانشگاه امام حسین (ع) پذیرفته شد که آرزویش بود.

وی افزود: حسین سه بار در عراق و سه بار در سوریه فعالیت عملیاتی داشت. سه روز قبل از ورود به ۲۳ سالگی، طی عملیاتی که داعش انجام داده بود و سردار سلیمانی تاکید موکدی برحفظ آن منطقه داشت به شهادت رسید.  

پدر شهید معزغلامی به اهمیت پرداختن هنری به شهدا اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب فرمودند «گاهی نمایش یک تئاتر و یک عکس خیلی بیشتر از یک منبر کارکرد دارد». و اینکه جناب هنرمند شهریاری نهایت سعی‌اش را برای یک نقاشی به خرج می‌دهد و رسالت خود را درباره شهدا انجام می‌دهد جای تشکر و تقدیر دارد که بنده از طرف خانواده‌های شهدای مدافع حرم از ایشان تشکر می‌کنم.

سالک: حضرت زینب (س) مدافع انقلاب اسلامی شد

در ادامه مجتبی سالک مسوول بسیج شهرداری تهران حضور در بین خانواده‌های شهدای مدافع حرم را مایه افتخار دانست و اظهار داشت: شهید مطهری می‌فرمایند «تمام کسانی که به نحوی به بشریت خدمتی کرده‌اند، بر بشریت حق دارند اما کسی بیشتر از شهید بر بشریت حق ندارد».

وی گفت: خانواده‌های شهدا به نحوی توسط شهدا مدیریت می‌شوند تا در راه مستقیم شهدا باشند. البته شهدای مدافع حرم به نحوی از شهدای دفاع مقدس برتری‌هایی دارند؛ چراکه در دفاع مقدس بحث از دفاع از مرز و خاک کشورمان بود اما موضوع دفاع از حرم متفاوت است.

مسوول بسیج شهرداری تهران به مظلومیت شهدای مدافع حرم در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: چند سال پیش هیچ رسانه‌ای نامی از شهدای مدافع حرم نمی‌آورد. معتقدم این شخص حضرت زینب (س) بودند که به تعبیری وارد دفاع از انقلاب اسلامی شدند. 

سالک خطاب به خانواده‌های شهدای  مدافع حرم حاضر در این مراسم گفت: مطمئن باشید شهدا در مشکلات همراه با شما خانواده‌ها خواهند بود؛ چراکه من شخصاً به واسطه ارتباط خانوادگی که با خانواده‌های شهدا دارم چنین موضوعاتی را دیده‌ام.

در ادامه خانواده‌های شهیدان مدافع حرم نوید صفری، مهدی نوروزی، عارف حسینی، صداقت حسینی، رضا خرمی، احمد عطایی، علی غلامی، محمد خادم‌محمدی، علی صدیق، حیدر جلیلوند و حسین معزغلامی توسط سردار سید مجید هاشمی‌دانا معاون روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.

شهریاری در این نمایشگاه ۲ نقاشی پرتره از حاج احمد متوسلیان و حاج قاسم سلیمانی و جانباز مدافع حرم حبیب عبداللهی در معرض دید عموم قرار داده است.

تصاویر پرتره نقاشی شده از شهدای مدافع حرم نوید صفری، بابک نوری، مهدی مالامیری، محسن حججی، محمودرضا بیضایی، اکبر شهریاری، هادی ذوالفقاری، محمدرضا دهقان امیری، حیدر جلیلوند، محمد جنتی، احمد اعطایی، هادی نوروزی، احسان میرسیار، مهدی لطفی نیاسر، علی آقا عبداللهی، رضا خرمی، جاویدالاثر رضا حاجی‌زاده، مرتضی عطایی، سید اسماعیل سیرت‌نیا، حسین معزغلامی، مرتضی حسین‌پور قمی، حجت اسدی، علی صدیق، علی عابدینی، عباس کردان، عارف حسینی، سید بهلول صداقت حسینی، علی احمد حسینی، رجب علی غلامی و محمد شالیکار در این نمایشگاه نمایش داده ‌شده است.

همچنین جلوه سَرو به‌مدت یک هفته و تا ۳۰ آذر از ساعت ۱۲ تا ۱۹ میزبان علاقمندان خواهد بود. موسسه فرهنگی هنری گل‌های داودی در خیابان آیت‌الله طالقانی، بین خیابان حافظ و شهید نجات‌‌الهی، پلاک ۲۶۳ واقع است.

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.