۸۰۰میلیارد تومان تسهیلات برای طرح‌های اشتغال روستایی لرستان لحاظ شد

معاون امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: برای اشتغال روستایی، فراگیر و طرح رونق تولید پرداخت ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پیش بینی شده است.

هادی نیوز:  گودرز امیری  در  حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی علمی که در دانشگاه لرستان برگزار شد با اشاره به برگزاری نمایشگاه پژوهشی علمی به مناسبت هفته پژوهش اظهار داشت: در این نمایشگاه 54غرفه از طرح‌های پژوهشی و کاربردی موثر سطوح استانی و ملی توسط دستگاه‌های اجرایی، پژوهشگران و مخترعان برپا شده است.

وی افزود: امسال به منظور حمایت از پژوهشگران اعتبارات پژوهشی متمرکز شد و در اختیار دانشگاه لرستان به عنوان دبیرخانه قرار گرفت در همین راستا اولویت‌های استان از محققان و دستگاه‌های اجرایی جمع آوری و دسته بندی شده است.

بیشتر بخوانید

30 درصد از تسهیلات رونق تولید در قم پرداخت شد

بسیج سازندگی تسهیلات کم‌بهره برای رونق مشاغل خانگی در اردبیل پرداخت می‌کند

کردستان در ردیف آخر پرداخت تسهیلات قرار دارد

معاون اموراقتصادی استانداری لرستان عنوان کرد: در استان 17طرح متقاضی محور و کاربردی که اجرای آنها برای استان ضرورت دارد شناسایی شده و این طرح‌ها در کارگروه پژوهش به تصویب رسید که قرارداد آنها منعقد و درحال اجرا است.

وی بیان کرد: پژوهش و تحقیقات وقتی به نتیجه رسید، تجاری سازی و کاربردی شد باید به تولید انبوه برسد که مستلزم سرمایه گذار است در همین راستا اعلام می‌کنیم هر سرمایه گذاری تمایل داشته باشد در تولیدات دانش بنیان سرمایه گذاری کندحمایت ‌های لازم اعم از زمین توسط شهرک‌های صنعتی و یا اراضی منابع ملی که امکان واگذاری داشته باشند در اختیار سرمایه گذار خواهیم گذاشت.

امیری با اشاره به پرداخت تسهیلات در بخش اشتغال روستایی، فراگیر و طرح رونق گفت: بالغ بر 800میلیارد تومان تسهیلات از طریق بانکها امکان پرداخت به سرمایه گذاران در بخش‌های مختلف وجود دارد و همچنین از طریق استان و دستور استاندار کمک‌های فنی اعتباری پیش بینی شده که طرح‌هایی که اولویت دارند سود تسهیلات از طریق کمک‌های فنی و اعتباری به سرمایه گذاران پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: بسیاری از طرح‌هایی که در نمایشگاه بودن  کاربردی، علمی، اجرایی و دانش بنیان هستند و می‌توانند در بخش‌های مختلف  چنانچه پژوهشگران آمادگی سرمایه گذاری دارند همکاری لازم را داشته باشیم در غیر این صورت سرمایه گذارانی باید شناسایی شوند.

معاون امور اقتصادی استانداری لرستان خاطرنشان کرد: در استان لرستان  کسی که متقاضی سرمایه گذاری باشد در اسرع وقت و کمتر از یک هفته برای وی مجوزهای سرمایه گذاری را مشروط به ارائه اسناد، مدارک و مستندات مجوز سرمایه گذاری صادر می‌شود و چنانچه با مشکلی روبرو شود در کمیته سرمایه گذاری با حضور کلیه مدیران دستگاه‌های ذی ربط  اگر قابل رفع باشد رفع می‌کنیم.

وی اظهار داشت: بانک‌های استان لرستان جهت پرداخت تسهیلات به سرمایه گذار هیچ گونه مشکلی ندارند ولی گاها سرمایه گذار وثیقه لازم یا آورده اولیه را ندارند.

تسنیم

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.