امام جمعه ارومیه: شب یلدا یادآور ضرورت رسیدگی به فقرا باشد

امام جمعه ارومیه گفت: لازم است مراسمات شب یلدا با دوری کردن از معصیت یادآور ضرورت رسیدگی به فقرا باشد.

هادی نیوز: حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ارومیه که در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: تقوا نجات دهند انسان از آتش دوزخ و معیار ارزیابی انسان‌ها در روز قیامت است بنابراین لازم است پیوسته تقوا پیشه کرده و در جهت کسب رضای خدا بکوشیم.

وی صله‌رحم را از نکات مثبت شب یلدا ذکر کرد و افزود:  لازم است مراسمات شب یلدا با دوری کردن از معصیت یادآور ضرورت رسیدگی به فقرا باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تصریح کرد: باید در چنین مناسبتی بیش از پیش به فکر اوضاع نامناسب اقتصادی و معیشتی خیل زیادی از شهروندان باشیم که دخل و خرجشان درست نیست و با رنج و مشقت زندگی می‌کنند.

وی از برگزاری برخی مراسم‌های مختلط در برخی دانشگاه‌ها و مراکز دیگر انتقاد کرد و خواستار پایان دادن به چنین رویه ای شد و گفت: حفظ ساحت اسلام بر هر چیزی تقدم دارد و باید پیوسته شئونات اسلامی در همه ادارات و دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی رعایت شود.

قریشی روز 26 آذرماه به عنوان روز حمل‌ونقل گرامی داشت و با توصیه فعالان در این عرصه به تلاش برای حل مشکلات مردم در جاده‌ها از نقش مثبت راهداران در ایام زمستان در رسیدگی به در برف ماندگان تقدیر کرد.

امام جمعه ارومیه فرا رسیدن میلاد حضرت عیسی (ع) را به هموطنان مسیحی به ویژه مسیحیان ساکن در شهر ارومیه تبریک گفت.

تسنیم

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.