امام جمعه اردبیل:

استیضاح برای مصالح کلان کشور حق نمایندگان است

امام جمعه اردبیل گفت: استیضاح حق نمایندگان است ولی افزایش استیضاحات، مجلس را زیر سؤال می‌برد که به همین دلیل امیدواریم مجلس جز برای مهمات امور و ایرادات بزرگ و لحاظ مصالح کلان امت وارد استیضاح نشود.

هادی نیوز: آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل اظهار داشت: تقوا عامل شناخت حق از باطل است چرا که با تقوا پرده‌های حرص و شهوت از اندیشه انسان زدوده می‌شود.

وی بیان کرد: نیروى عقل براى درک حقایق آماده می‌شود و همه دانایی‌ها از خداوند سرچشمه مى‌گیرد و تقوا سبب تقرب و بهره‌مندی بیشترى از آن خواهد شد و در نتیجه در فتنه‌ها، ظاهر فریبنده باطل را تشخیص خواهد داد و انسان را به سمت سعادت اخروی سوق می‌دهد.

بیشتر بخوانید

متقاضیان استیضاح از توضیحات وزیرکشاورزی قانع نشدند

استیضاح وزیر آموزش و پرورش منتفی شد

وزیر جهاد کشاورزی استیضاح می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به افزایش استیضاح ها توسط مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نمایندگان این دوره از جهت استیضاح وزراء بسیار ساعی هستند به حدی که اعتراض حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی درآمده است و استیضاح حق نمایندگان است ولی افزایش استیضاحات، مجلس را زیر سؤال می‌برد که به همین دلیل امیدواریم مجلس جز برای مهمات امور و ایرادات بزرگ و لحاظ مصالح کلان امت وارد استیضاح نشود.

 عاملی اظهار کرد: ما پیشنهاد می‌کنیم بجای این استیضاحاتی که ثمره عملی برای ملت ندارد نمایندگان مجلس با ارائه طرح‌های اقتصادی کارشناسی شده و موثر در این غوغا و بحران اقتصادی قدمی در حل معضلات معیشتی مردم بردارند که متاسفانه در طول بحران اقتصادی جای طرح‌های علمی و کارگشا از مجلس خالی بود.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری گفت: بوش با حمله به صدام، و اسقاط صدام و صرف هزینه سنگین و با دادن تلفات عمده انسانی عراق را دو دستی به ایران تقدیم کرد و حالا ترامپ با خروج از سوریه آن کشور را دو دستی به ایران تقدیم می‌کند و به همین دلیل وزیر دفاع آمریکا دیروز از عصبانیت استعفاء داد.

وی اظهار کرد: همه سؤال می‌کنند که آمریکا چرا به سوریه آمده بود و حالا چرا اینگونه مفتضحانه سوریه را ترک می کند. چرا هم پیمانان منطقه‌ای و غیر منطقه‌ای را عصبانی کرده و آنها را پا در هوا گذاشته و تمام زحمات آنها را هدر داده است؟

امام جمعه اردبیل در بیان ریشه های این اتفاق گفت: در این چهل سال، آمریکا، توطئه ای نمانده که بر علیه ایران انجام نداده باشد. خطرناک ترین آن، طراحی داعش بود. داعش برای مهار ایران و ایجاد سپر امنیتی برای اسرائیل و تغییر نقشه منطقه طراحی شده بود قرار بود نقشه خاورمیانه  با دست داعش تنظیم شود. برای داعش هیچ دشمنی خطرناک تر از ایران نبود. هرکس داعش را طراحی کرده بود بسیار حساب شده طراحی کرده بود.

عاملی گفت: آمریکا وقتی دید داعش به تنهایی قادر به تامین اهداف نیست به عنوان شیطان بزرگ، شیاطین کوچک را هم جمع کرد و با 70 میلیارد دلار و با کبکبه و تشکیل ائتلاف بزرگ از مرتجعین منطقه و اروپایی ها وارد منطقه شد و از هشتاد کشور تروریست ها را که فقط می گفتند "ایران ایران" در سوریه جمع کرد. ولی سرش به سنگ خورد. هم کشته داد و هم پول صرف کرد و هم آبرو داد و حالا که دید طرح کاملا شکست خورده این هفته اعلام خروج از سوریه کرد. نه آمریکا قرار بود از منطقه برود و نه تروریست های هشتاد کشور.

وی افزود: سرویس های جاسوسی و مغزهای متفکر آمریکا، انگلیس و اسرائیل، سال ها روی داعش فکر کرده و برنامه ریزی کرده بودند و بنا داشتند که خاورمیانه جدید را با داعش اجراء کنند. تمام کسانی که از هشتاد کشور به سوریه سرازیر شده بودند قرار نبود برگردند بلکه قرار بود تمام کشورها حتی عربستان را نیز درنوردند. ایران کاری کارستان کرد و کل امت را نجات داد. فخر بزرگ ایران اسلامی این است که با این تروریست های خطرناک مبارزه می‌کند و آنها از دست ما عصبانی هستند و می خواهند در آینده با داعش های جدید دوباره برگردند.

 نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان کرد: داعش اول برای آنها مخصوصا آمریکا و اسرایل خدمت کمی انجام نداد. اسرائیل در اوج فعالیت داعش گفت که داعش دو خدمت بزرگ به اسرائیل کرده؛ اول ویران شدن زیرساختهای سوریه و عراق است و دوم مرزهای جغرافیایی را در منطقه بهم ریخت و اسرائیل دیگر لزومی برای پایبندی به مرزهای بین المللی نمی‌بیند.

وی گفت: داعش می‌گفت ما باید فقط با دو طائفه جنگ کنیم؛ اول ایران سپس حماس. و این کاملا نشان می دهد که این گروه، ساخته و پرداخته دست استکبار است. 

وی افزود: وقتی داعش به مجلس ایران حمله کرد و عده ای شهید شدند، داعش عکس شهداء را چاپ کرد و زیر آن نوشت "اللهم زد و بارک". سخنرانی فرماندهان داعش فقط بر علیه ایران بود و بغض و عصبانیت در این سخنرانی ها فوران می کرد هرکس سخنرانی زهران علوش را ببیند یقین می کند که با کشتن هشتاد میلیون باز دلش از ایران خنک نمی شود، او توسط مدافعین حرم به جهنم واصل شد.

امام جمعه اردبیل افزود: نفرت دوم داعش به حماس بود بحدیکه هرکس حرف فلسطین را می زد او را عقوبت می کرد و می گفت "ما نسبت به فلسطین وظیفه نداریم. فلسطین را حضرت مهدی آزاد خواهد کرد".

وی اظهار کرد: داعش اطلاعیه داد که اگر ما به اسرائیل وارد شویم اول باید با حماس جنگ بکنیم آنها اسرائیل را دشمن حساب نمی کردند و.

عاملی گفت: با شکست داعش هم آمریکا و هم اروپا درصدد انتقام از ایران هستند آنها معتقدند شکست داعش در منطقه با مدیریت ایران محقق شده و روسیه به تنهایی نمی توانست روی زمین جنگ بکند.

 وی اظهار داشت: هم آمریکا و هم اروپا و هم اسرائیل و هم آل سعود هنگام ورود به جنگ سوریه می گفتند بشار باید برود و حالا عکس شده |آنها می روند و بشار می ماند این نشان می دهد که در منطقه هرچه را ایران اراده کنتد همان محقق می شود و اراده آمریکا دریگر اراده یک ابرقدرت نیست.

تسنیم

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.