امام جمعه بوشهر:

تحمل سرمای زمستان سزاوار مردم نیازمند بوشهر نیست

امام جمعه بوشهر با اظهار گله‌مندی از مسئولان در تامین نکردن نفت سفید مردم به ویژه روستاها در فصل سرما افزود: مردم نیازمند استان بوشهر که هزینه شبکه گذاری گاز در منزل ندارند به این جرم، نباید سرما را تحمل کنند.

هادی نیوز: آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با اشاره به اهمیت محبت و انس در خانواده اظهار داشت: انس و محبت ضمن تحکیم پایه‌های بنیان خانواده، سبب جلوگیری بسیاری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی از جمله طلاق می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر یکی از عوامل مهم در بالا رفتن آمار طلاق را نبود محبت در خانواده دانست و گفت: برخی اوقات از هر 5 ازدواج یک مورد آن منجر به طلاق می‌‌شود که این مهم به سبب نبود مهربانی و محبت رخ می‌دهد چراکه با اندک اختلاف، پیوند زناشویی به هم می‌خورد و به جدایی منجر می‌شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر با تاکید بر نقش مهم مدیران فرهنگی و نخبگان جامعه در ترویج فرهنگ انس و محبت در جامعه افزود: زوج‌ها باید در خانواده فرهنگ انس و محبت بیشتر تقویت کنند تا از بروز مشکلات اجتماعی جلوگیری کند.

آیت‌الله صفایی بوشهری با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر نقش فرهنگ در جامعه و جلوگیری از بحران فرهنگی تصریح کرد: مسئولان فرهنگی نظام اسلامی ایران باید در عرصه سند چشم‌انداز فرهنگی و نقشه جامع فرهنگی که تنظیم ابتدایی شده توجه و مدیریت کنند.

بیشتر بخوانید

ایلام| بهره‌برداری از پروژه‌ها‌ی «نفت‌، گاز و پتروشیمی» اقتصاد «دهلران » را متحول می‌کند

ادامه پیگیری تسنیم؛ عملیات گازرسانی به 16 روستای پلدختر پس از 2 سال توقف آغاز می‌شود

تمامی روستاهای مناطق بالادست شرق مازندران گازدار می‌شود

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه تهاجم فرهنگی دشمن آسیب به جامعه وارد می‌کند گفت: تاکنون تهاجم فرهنگی دشمن با هدایت‌های مقام معظم رهبری، تلاش‌های مسئولان دلسوز انقلابی، جامعه اسلامی را دچار شکست فرهنگی نکرده ولی آسیب‌هایی به جامعه وارد کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر تحقق منویات رهبر معظم انقلاب افزود: باید تمام شاخص‌های فرهنگی ایرانی، اسلامی و انقلابی در جامعه نهادینه شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر بیان کرد: جهان غرب در صدد این است که ضمن تخریب هویت دینی و ملی، مردم جامعه را تسلیم فرهنگ غرب کند.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه آمریکا با طمطراق  وارد جغرافیای خلیج فارس و خاورمیانه شد خاطر نشان کرد: در این عرصه، لبنان، عراق، افغانستان به هم ریخت و سوریه هم به سبب اینکه دارای فرهنگ مقاومت بود نشانه کردند و پس از هزینه‌های هنگفت، اعزام سلاح‌های نظامی نظامی و تفنگداران، ذلیلانه از سوریه اخراج شدند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه عاقبت ظلم، باطل و استکبار، نابودی است افزود: آمریکا اگرچه ممکن است در میان دولت‌ها و سران کشورهای وابسته جایگاهی داشته باشد ولی اکنون جایی در میان مردم خاورمیانه ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر پیروزی مردم سوریه در مقابل آمریکا را مقاومت اسلامی دانست و تاکید کرد: در این عرصه مقام معظم رهبری، نیروهای مسلح به ویژه سپاه پاسداران ایستادگی  و حمایت کردند و این حماسه، شکست آمریکا را در سوریه رقم زد.
آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه فروپاشی آمریکا همانند شوروری نزدیک است تصریح کرد: بر اساس آیات و وعده الهی در قرآن کریم، هر کس ظلم کند نابود می‌شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر با تبریک ولادت حضرت عیسی مسیح(ع) افزود:  حضرت عیسی مسیح(ع) پیام‌آور عدالت و صلح است که در این زمینه در مسیر عدالت صلح فراهم می‌شود.

امام جمعه بوشهر آموزه حضرت عیسی مسح(ع) را صلح در فضای عدالت دانست و تاکید کرد: این پیامبر الهی بر مبارزه با ظالمان تاکید کرده که باید پیروان این حضرت آن را مورد توجه قرار دهند.

آیت‌الله صفایی بوشهری با قدردانی از تلاش‌های یگان حفاظت هواپیمایی سپاه کشور و استان بوشهر در برقراری امنیت هوایی در پروازها گفت: تاکنون این یگان خدمات ارزشمندی در عرصه حفاظت و حراست از هواپیماها انجام داده و با حماسه آفرینی و تقدیم شهید،  مانع از هواپیما ربایی و تخریب فرودگاه‌ها شده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر  با گرامیداشت هفته حمل و نقل از خدمات  این نهاد قدردانی و تصریح کرد: عرصه حمل و نقل در بدترین شرایط جوی تلاش و کوشش برای فراهم کردن فضا در عرصه‌های گوناگون می‌کنند.

خطیب نماز جمعه با اشاره به اینکه حمل و نقل در همه عرصه‌ها قابل تقدیر است خاطر نشان کرد: حمل و نقل زمینی، دریایی، ریلی، هوایی نقش تاثیرگذاری در جامعه دارد که در توسعه زیرساخت‌ها، مدیریت و نظارت نقش مهمی ایفا می‌کنند.

امام جمعه بوشهر با تسلیت جان باختن دانش آموزان در حادثه آتش سوزی در یکی از کلاس‌های درس زاهدان گفت: حادثه دلخراش آتش سوزی در یکی از کلاس‌های درس زاهدان مایه تاسف و تاثر همگان شد که باید ایمن سازی قبل از وقوع حادثه مورد توجه قرار بگیرد.

آیت‌الله صفایی بوشهری با تاکید بر توجه به ایمن سازی وسائل گرمایشی مدارس استان بوشهر تصریح کرد: برای جلوگیری از این حوادث باید تدبیر و ایمن سازی شود بگونه‌ای که اکنون بسیاری از مدارس استان بوشهر دارای امکانات گرمایشی ایمن نیست.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر خیران، مسئولان، قشرهای مختلف مردم برای تامین وسائل گرمایشی مدارس استان افزود: در این عرصه ضمن همکاری مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید ستاد زکات هم  اعتبارات ایمن سازی مدارس در عرصه وسائل گرمایشی کلاس‌ها تامین و پرداخت کند تا دانش آموزان دچار مشکل نشوند.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش نیازمند کمک همگان برای  ایمن سازی مدارس است خاطر نشان کرد: باید در این زمینه کارگروهی با مشارکت مسئولان، خیران و قشرهای مختلف جامعه تشکیل شود تا بودجه مورد نیاز کلاس‌های درس استان بوشهر در عرصه وسائل گرمایشی تامین شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اظهار گله‌مندی از مسئولان در تامین نکردن نفت سفید مردم به ویژه روستاها در فصل سرما افزود: مردم نیازمند و مددجو  استان بوشهر که هزینه شبکه گذاری گاز در منزل ندارند به این جرم، نباید سرما را تحمل کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود:  مسئولانی که در فضای مطلوب و گرم نشسته‌اند این موضوع از ابتداء  چرا برای مردم استان بوشهر  به ویژه نیازمندان تصمیم‌گیری اشتباه می‌کنند.

امام جمعه بوشهر افزود: مسئولان که این موضوع را تصویب می‌کنند آیا  مردم و خواسته‌های آنان را درک کرده‌اند؟  چرا یک فقیر، یک پیرزن یا پیرمرد به سبب نداشتن  نفت سفید باید از شب تا صبح از سرما به خود برلرزد، چون گاز کشی نکرده است.

خطیب نماز جمعه بوشهر، با بیان اینکه گاز کشی منازل اجباری نیست افزود: برخی از مردم توان گازکشی و حتی خرید انشعاب گاز را ندارند این قشر از مردم نباید به سبب تنگدستی در سرمای زمستان با مشکل تامین سوخت روبه رو باشند.

آیت‌الله صفایی بوشهری، مردم داری را اساس سیاست اسلامی دانست و افزود: برهمین اساس مسئولان به فکر حل مشکلات و تامین نیازهای مردم باشند و در این زمینه باید مشکل تامین نفت سفید همه مردم  استان بوشهر تا نماز جمعه هفته آینده برطرف شود.

انتهای پیام/ ع

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.