واکاوی مبانی معرفتی نظام انقلابی امت و امامت در چارچوب اندیشه حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)

کتاب «مبانی معرفتی نظام انقلابی امت و امامت» منتشر شد

به مناسبت فرارسیدن 9 دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت و همزمان با برگزاری نشست «امنیّت پایدار در نظام امام و امّت»، کتاب مبانی معرفتی نظام انقلابی امت و امامت با موضوع واکاوی مبانی معرفتی نظام انقلابی امت و امامت در چارچوب اندیشه حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) به همت اندیشکده برهان منتشر و روانه بازار نشر گردید.

هادي نيوز: این کتاب که از مجموعه کتاب های اندیشنامه نظام اسلامی و حاصل تلاش جمعی از پژوهشگران اندیشکده برهان است در 88 صفحه و در 6 گفتار، از سوی انتشارات دیدمان به زیور طبع آراسته گردیده است.
«کلیات»، «مفهوم ریشه‌ای ولایت ولی خدا»، «پیوندهای امّت اسلامی»، «بهشت ولایت» و «در پیرامون ولایت» و «ولایت طاغوت» عناوین گفتارهای 6 گانه این کتاب هستند.
 
در بخشی از مقدمه این کتاب می خوانیم: «رهبر معظم انقلاب‌اسلامی در دیدار با مردم آذربایجان شرقی نظام جمهوری اسلامی را به‌عنوان «نظام انقلابی امت و امامت» معرفی کرده و فرمودند: «یک آگاهی انقلابی، یک کمال سیاسی، در ملّت ایران به توفیق الهی به‌وجودآمده است که می‌توانند تفکیک کنند بین نظام انقلابیِ «امّت و امامت» و بین تشکیلات دیوان‌سالاری؛ ... انقلاب یعنی نظام انقلابی؛ این نظام اسلامی، همین نظام امّت و امامت»
 
به نظر می‌رسد برای فهم دقیق‌تر از نظام انقلابی امت و امامت باید به اندیشه و بیان شخص معظم‌له مراجعه نمود. مجموعه سخنرانی‌های حضرت امام خامنه‌ای در تابستان سال 1353 که مقارن با ماه مبارک رمضان بوده است در مسجد امام حسن مجتبی (ع) مشهد مقدس به موضوع زوایای گوناگون اندیشه اسلامی مبتنی بر آیات قرآن کریم می‌پردازد و در این میان چند سخنرانی پایانی این سلسله جلسات به موضوع امامت و امت اختصاص‌یافته است. به این منظور متن این چند سخنرانی به‌عنوان مبنای بحث برگزیده‌شده و پس از اندک تلخیص با دیگر بیانات معظم‌له در سایر سخنرانی‌ها و گفتارها تکمیل یافته است. به‌منظور حفظ توالی بحث و روشن بودن آن برای مخاطبان متن سخنرانی‌های سال 1353 در متن اصلی آورده شده و سایر بیانات معظم‌له در پاورقی ارائه گردیده است.»
برهان

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.