يادداشت/محسن صابر

عملیات تروریستی زاهدان ادامه سیرک لهستان

هنوز چند روزی از نمایش مقتدرانه 22 بهمن تماشایی مردم ایران نگذشته بود که تروریستهای اجاره‌‌ای در حمله به اتوبوس کارکنان پرسنل شیفت سپاه در محدوده چانعلی جاده خاش_زاهدان اوج حقارت و کینه خود را در واکنش به این حرکت عظیم مردم ایران نشان دادند.

این عملیات تروریستی در حالی انجام شد که از یک ماه گذشته اربابان تروریستی درپی تدارک برگزاری نشست ضدایرانی در لهستان می‌باشند که با واکنش منفی و کم‌توجهی بسیاری از کشورها در عرصه بین‌الملل مواجه شده‌اند و باعث شده حتی موضوع این سیرک و نمایش کم‌رمق که قرار بود حول محور ایران باشد به بررسی مسائل منطقه خاورمیانه تغییر پیدا کند.

 بازنده بزرگ شوی تبلیغاتی لهستان اسرائیل و عربستان است که اسپانسر مالی و مشوق این برنامه می‌باشند و برنده قطعی آن ایران است. چراکه محور عبری- عربی با کمک آمریکا همه توان دیپلماسی و مالی خود را برای به صحنه کشاندن کشورهای بی‌طرف هزینه کرد اما کمتر نتیجه گرفت. همه دستاوردهای نشست لهستان برای مخالفین جمهوری اسلامی حضور مسئولان دست چندم برخی کشورها، اعضاء فرسوده منافقین و سلطنت‌طلبان سالخورده بود.  
لذا ناکامی عربستان و اسرائیل در نشست لهستان و ترس از رویارویی مستقیم با ایران دلیلی بر شکست، ناتوانی و انتقام آنان از جمهوری اسلامی است. به هر تقدیر چند نکته پیرامون این حرکت کور تروریستی وجود دارد.
به شهادت تاریخ چهل سابقه انقلاب اسلامی، ایران قربانی تروریسم است و دشمن هر گاه در مقابل اقتدار مردم و نظام ما کم آورد و شکستی سهمگینی را به جان خرید، مرتکب جنایت کور ‌شد. هرچند که عملیات چندین باره تروریستها در ماه‌های اخیر رابطه مستقیم با پیگیری مستقیم دستگاه دیپلماسی با این حوادث دارد. به نظر می‌رسد عملکرد دستگاه دیپلماسی ما در برخورد با حوادث مشابه تروریستی قاطعانه و کوبنده نمی‌باشد و متولیان امر باید قاطعیت و همیت لازم را برای برچیدن بساط تروریستها و انسداد پشتیبانان منطقه‌ای آنها به خرج دهند.
همچنین تذکر و پیگیری جدی از پاکستان یک الویت است. دستگاه اطلاعاتی- امنیتی و سران ارتش پاکستان جدیتی در برخورد با گروهک‌های تروریستی مستقر در این کشور از خود نشان نمی‌دهند و تعداد مرزبانان این کشور به نسبت وسعت مرزهایش با ایران خیلی اندک است و این باعث شده تا حاشیه امنی برای این گروهک‌ها در مرزهای پاکستان ایجاد شود.
از طرفی قرار گرفتن سرویس‌های امنیتی ایران در موضع حمله ضروری و دفع تروریستها برای جلوگیری از عملیاتهای کور تروریستی بر ضد ایران یک ضرورت است و این نیز در گرو پایان دادن به سیاست ‎تنش‌زدایی و اقدامات محکم و مقتدرانه در قبال آمران این جنایات است.
در فضای رسانه‌ای گروهک تروریستی جیش العدل پس از حمله تروریستی مسئولیت حمله را برعهده گرفت؛ اما از نظر رسانه وامدار و وابسته BBC فارسی این گروهک تروریستی نیست! وقتی این رسانه با کمک عربستان و اسرائیل اسپانسر مشترک باشد پشت تروریست‌ها در رسانه‌ها گرم است! از طرفی هم خبرنگار یکی از روزنامه اصلاح‌طلب برای شهدای حادثه تروریستی از لفظ کشته بجای شهید استفاده کرد و این یعنی همسو و همنوا بودن برخی از محافل سیاسی و رسانه‌ای با تروریستها.
به هر تقدیر ملت ایران از عزم و تلاش انقلابی خود دست برنخواهند داشت، همانطور که در دفاع مقدس وقتی رزمنده‌ای شهید می‌شد، عزم، اراده و شوق به جهاد، مبارزه و شهادت در بین دیگر رزمندگان و مردم بیشتر می‌شد و خون این جوانان قلب هزاران و میلیون‌ها ایرانی را به جوش می‌آورد و تبدیل به خاری در چشم استکبار می‌شدند، همانطور که حضرت امام (ره) فرمودند: ‏بکشید ما را ملت ما بیدارتر می شود و این در حالی است که ‏امسال راهپیمایی مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان ۲۶درصد رشد داشته و این حضور در مناطق اهل سنت و مرزنشینان کشور رشد محسوسی داشته است. 
نگاهی به تاریخ انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که در تحریم‌ها و تهدیدهای چهل‌ساله هر زمانی که دشمنان انقلاب بیشتر رجزخوانی کردند اتحاد، حضور و مبارزه مردم ایران بیشتر شد و اینک از روی ناچاری، استیصال و ناکامی در اهداف، برای براندازی انقلاب، حملات انتحاری انجام می‌دهند.
به هر تقدیر، تا شرک و کفر هست، مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم، آینده از آن امت‌های اسلامی است و در آستانه ورود به دهه پنجم انقلاب اسلامی "گام دوم انقلاب اسلامی" که توسط رهبر معظم انقلاب طراحی و ابلاغ شده، گام شکوفایی ایران و تمدن‌سازی و جهانی شدن انقلاب اسلامی در مقابل افول و اضمحلال استکبار جهانی خواهد بود.

انتهای پیام

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.