حاج‌علی‌اکبری در خطبه‌های نمازجمعه تهران:

۲۲ بهمن امسال «سجده شکر ملّی» به درگاه الهی و هشداری جانانه به «کم‌گذاران» بود

امام‌جمعه موقّت تهران حضور نسل جوان در ۲۲ بهمن امسال را شگفتی‌ساز توصیف کرد و گفت: ۲۲ بهمن امسال یک سجده شکر ملّی و دو رکعت سجده شکر به ساحت قدس ربوبی، از سوی ملّتی صبور، خوش‌فکر و با وفا و یک عرض ادب به ساحت مقدس، ولی الله اعظم به عنوان کارگردان انقلاب و صاحب اصلی این انقلاب بود.

هادی نیوز: حجّت‌الاسلام محمّدجواد حاج‌علی‌اکبری، امام‌جمعه موقّت تهران، در خطبه‌های نمازجمعه روز (۲۶ بهمن) تهران، تقوا را برای جامعه مؤمنین دارای جلوه‌های گوناگون دانست و گفت: ملّت ایران در هفته گذشته، یکی از زیباترین جلوه‌های تقوای جمعی را به نمایش گذاشت. از ملتی که از چنگان فرعونیان نجات یافته و طعم آزادی و استقلال را می‌چشد و در پرتو استقرار ولایت الهی به بسیاری از آرزو‌های خود می‌رسد و در مسیر فتح قلّه‌های بزرگ قرار می‌گیرد به مناسبت تقوای جمعی، انتظار یک شکر بزرگ جمعی می‌رود.

وی ادامه داد: خدا در قرآن می‌فرماید: اگر اهالی شهر‌ها تقوا پیشه کنند و ایمان خود را در صحنه زندگی متجلی کنند، ما برکات خود را از آسمان و زمین بر آن‌ها نازل می‌کنیم.

حاج‌علی‌اکبری افزود: جامعه‌ای که یوم‌الله را درک کرد و بزرگترین نعمت خدا؛ یعنی آزادی از چنگال فرعون و قرار گرفتن در سایه‌سار ولایت الهی، قرار گرفت، به او فراخوان داده می‌شود که به تقوایی فراخوان می‌شود که متجلی در شکر است. در این صورت، ظرفیت‌های مادی و معنوی را برکت می‌دهد

وی با بیان اینکه ملتی هستیم که نعمت بزرگ شامل ما شد و ملّت عزیز ما حق تقوا را در شکر نعمت ولایت الهی به‌جا آورد، تصریح کرد: ملّت ایران یک ملّت قدرشناس و شاکر است. با افتخار عرض می‌کنم ملّت عزیز ما یک ملّت شکور است؛ برای کسی که به یوم‌الله یعنی آزادی و ولایت الهی رسید.

امام‌جمعه موقت تهران، صبر و شکر را دو بالی دانست که ملّت را به سوی قله‌های شرف و کرامت حرکت می‌دهد و گفت: دو ستون اصلی شکل‌گیری یک امّت برگزیده و مفتخر به ولایت الهی صبر و شکر است؛ صبر، ملت انقلاب کرده و به ولایت الهی رسیده را در برابر آفت‌ها و چالش‌ها حفظ می‌کند؛ و شکر، ظرفیت‌های یک ملّت را شکوفا می‌کند و آن‌ها را در مسیر تعالی قرار می‌دهد. این دو، بال‌های پرنده خوشبختی ملت را تأمین می‌کند و به سوی قلّه‌های افتخار پرواز می‌دهد.

حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه ملت ما در چلّه گذشته، هم صبور بود و هم شکور، تصریح کرد: نماد شکر ملّی ملّت ایران، هر سال ۲۲ بهمن بوده و ۲۲ بهمن چهلمین سال انقلاب، در بین سال‌های قبل، جلوه بدیعی داشت.

وی ادامه داد: در میان نبرد سنگین رسانه‌ای و در بین چالش‌ها و دشمنی‌ها و تحریم‌ها و شرایط دشوار اقتصادی و شرایط خاص آب و هوای روز ۲۲ بهمن، یک حماسه فاطمی را ملّت عزیز ما آفریدند و همه آمدند. یک ۲۲ بهمن بی‌نظیر بود. همه به این اعتراف کردند.

امام‌جمعه موقّت تهران با بیان اینکه شمارندگان جمعیت‌های ما در داخل و خارج، بر کیفیت و کمیت این حضور سرافرازنه اعتراف کردند، تصریح کرد: همه آمدند؛ از همه اقوام و سلیقه‌ها و نسل‌ها؛ جوی‌هایی بودند که به دریا پیوستند. به نظر می‌رسید شهدا هم در بین ملّت هستند. ۲۲ بهمن امسال حال و هوای عجیبی داشت؛ می‌شد حضور شهدا را درک کرد.

وی، حضور نسل جوان در ۲۲ بهمن امسال را شگفتی‌ساز توصیف کرد و گفت: ۲۲ بهمن امسال یک سجده شکر ملّی و دو رکعت سجده شکر به ساحت قدس ربوبی، از سوی ملّتی صبور، خوش‌فکر و با وفا و یک عرض ادب به ساحت مقدس، ولی الله اعظم به عنوان کارگردان انقلاب و صاحب اصلی این انقلاب بود؛ یک خداقوت عاشفانه به رهبری حکیم بود؛ یک دستمریزاد هوشیارانه به خادمان مردم و یک بوسه عارفانه بر جبین خانواده‌های شهدا و ایثارگران و جانبازان و یک لبخند مهر به مستضعفان عالم؛ و در عین حال، یک طوفان خشم و یک سیلی به‌یادماندنی بر چهره سیاه شیاطین و دشمان ملّت و یک تحقیر تاریخی برای دشمنان و یک هشدار جانانه برای خائنان و «کم‌گذاران» و نفوذی‌ها و ناراضی‌تراش‌ها بود.

حاج‌علی‌اکبری ادامه داد: حقیقتاً حماسه بزرگی بود و امیدواریم خداوند ملّت عزیز را به خاطر این صبوری و شکر و به خاطر این وفا و صفا در زمره سپاهیان و انصار امام عصر (عج) قرار دهد.

وی به حادثه تروریستی خاش اشاره کرد و گفت: سبزپوشان امنیت و پاسداران رشید و شجاع و دلاوری که تأمین کنندگان امنیت کشور امام عصر (ع) هستند، در ماجرای خاش و زاهدان به شهادت رسیدند. خدا این عزیزان را به لطف الهی را در عالی‌ترین درجات و با امام و شهدا، محشور و دست جنایتکاران را رسوا و آن‌ها را هرچه سریع‌تر به قهر الهی مبتلال کند.

حاج‌علی‌اکبری به بیانیه راهبردی رهبر معظّم انقلاب اشاره کرد و گفت: در آستانه چلّه دوم انقلاب اسلامی، خداوند هدیه‌ای بسیار بزرگ و دوست‌داشتنی به ما داد که امیدوارم خداوند متعال توفیق قدرشناسی از آن را به ما عنایت بفرماید. رهبر حکیم و عالیقدر در پاسخ به این سؤال که در ادامه راه چگونه می‌توانیم شکرگزار انقلاب کبیر اسلامی باشیم، در قالب یک بیانیه به‌عنوان گام دوم انقلاب اسلامی به ملّت شریف و عزیز و باوفای ما هدیه دادند.

وی ادامه داد: صادرکننده این بیانیه یک رهبر الهی، نورانی، عارف، باصفا، شجاع، ولی فقیه زمان، دارای تجربه عالی مدیریت ولایی، حکیم، ژرف‌نگر، مصلح، یک مجاهد کارکشته پیر، با بیش از ۵۵ سال سابقه مجاهدت؛ در اوج فرزانگی و فرهیختگی با اشراف تاریخی، با شناخت از جهان معاصر و تاریخ ملّت‌ها، سرشار از مهربانی و احساس پدری و بهره‌مند از قلم استوار است.

امام‌جمعه موقّت تهران ادامه داد: آرزو‌های بزرگ ملّت عزیز ایران و آرمان‌ها؛ همچنین مسیر طی شده و شرایط کنونی و مسیر پیش رو را رهبر انقلاب در نقشه‌راهی روشن، خلاصه کرده‌اند و در اختیار ملّت عزیز و عالیقدر ایران قرار داده‌اند. در شرایطی که بحمدلله ملّت ما از دستاورد‌های عظیم انقلاب و به تعبیر زیبای ایشان، از خون‌آورد‌ها بهره‌ای وافر دارد؛ چالش‌ها، بحران‌ها و آسیب‌ها و غفلت‌هایی را پشت سر گذاشته؛ پیروزی‌ها و فتوحات فراوانی را هم به‌دست آورده، آماده انتقال میراث عظیم انقلاب اسلامی در نقطه آغاز شکوفایی و درخشش خود در چهل سال اول به نسل جوان جدید با طراوت و از راه رسیده است؛ در آستانه قرن پانزدهم که به اذن الله و به لطف پروردگار متعال، قرن طلوع و استقرار تمدن نوین اسلامی به دست باکفایت ملّت عزیز و شریف ملّت ایران خواهد بود ان‌شاءالله.

وی با بیان اینکه در این بیانیه رهبر عزیزمان، امید واقع‌بینانه و خوش‌بینی مؤمنانه را به‌عنوان رکن و روح اصلی که برخاسته از خودآگاهی، خودباوری و ایمان به خدای متعال و شناخت سنت‌های الهی و تجربه شگرف انقلاب اسلامی است مدنظر قرار داده‌اند، تصریح کرد: شرایطی درست در نقطه مقابل تحقیر تاریخی و ملّی که ملّت ایران بر اثر حاکمیت مستکبران و دستگاه ستم‌شاهی به آن مبتلا شده بود و سال‌ها به او تحمیل کرده بودند مبنی بر اینکه نمی‌شود و نمی‌توانید، این روح خودباوری به ملّت ما برگشت و خلاصه شد در این پیام و بیانیه نورانی که توانستیم و می‌شود و خواهیم توانست.

حاج‌علی‌اکبری ادامه داد: این پیام نورانی، ویژگی‌ها و ابعاد بسیار جالب و قابل توجهی دارد؛ از یک سو، عقلانیت و حکمت و ژرف‌نگری بر این بیانیه حاکم است؛ بسیار پخته، نغز، مستدل، منطقی و مستند؛ هم مستند به سنت‌های الهی هم مستند به تجربه‌های روشن تاریخ مبارک انقلاب اسلامی است و از طرف دیگر، شما با یک بیانیه و منشور جامع روبه‌رو هستید. یک جامعیت کم‌نظیر؛ هم بُعد فقاهتی و الهی دارد، هم بُعد تمدّنی و تاریخی دارد؛ هم بُعد جامعه‌شناختی دارد و هم دارای بُعد تربیتی و هم دارای بُعد آسیب‌شناسانه و هم دارای ویژگی جهادی و حماسی است.

وی با بیان اینکه زیبایی و رَوایی پیام رهبر انقلاب فوق‌العاده است، تصریح کرد: بدون تکلف این بیانیه مملو از آرایه‌های هنری است؛ زیباترین واژه‌ها؛ واژه‌های خوش‌ساخت، ترکیت‌های بدیع، استعاره‌های استادانه، متنی عمیق، آرام، روان و دلنشین و البته فشرده و خلاصه را به‌عنوان نقشه راه ملّت ایران در دسترس من و شما و جامعه جوان عزیزمان قرار دادند.

امام‌جمعه موقّت تهران ادامه داد: ویژگی بعدی این بیانیه نورانی این است که یک روایت متفاوت، خلاقانه، نوآورانه و هنرمندانه و بدیع از انقلاب کبیر اسلامی است. تبیین فوق‌العاده، دلبرانه و افتخارآمیز و در عین حال عمیقی که در این بیانیه نسبت به انقلاب انجام شده، یک روایت به‌روز و پیش‌برنده؛ فعّال و مستند و باورپذیر و واقع‌بینانه و منصفانه در اختیار ملّت عزیز ماست.

حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه در عین حال این بیانیه آرمان‌گرا، افق‌گشا و مسئولیت‌آفرین است، تصریح کرد: این پیام، سرشار از آرمانخواهی و سرشار از امید و طراوت است. تکلیف را روشن می‌کند.

وی ادامه داد: نکته بسیار بدیع و زیبایی که در این بیانیه نهفته است مسئله انتقال هوشمندانه میراث عظیم انقلاب به نسلی است که دارد از راه می‌رسد؛ این آن نقطه چالشی همه انقلاب‌هاست که اگر ملّتی بتواند میراث خودش را از نسل انقلاب‌کننده و موسس به نسل ادامه‌دهنده، به‌شایستگی بسپرد به نتایج عالی دست‌پیدا کرده و این از ویژگی‌های این بیانیه نورانی است.

حاج‌علی‌اکبری، صداقت و صراحت انقلابی بیانیه رهبر انقلاب را مورد اشاره قرار داد و گفت: این بیانیه متواضعانه و صادقانه، کاستی‌ها و نقص‌ها را می‌پذیرد و انعطاف انقلابی را به عنوان یک روش نقد و بررسی دشواری‌ها و آسیب‌ها پیش رو قرار می‌دهد و فاصله گرفتن از روح و حقیقت انقلاب و عمل انقلابی و مدیریت انقلابی را علّت چالش‌ها و غفلت‌های پشت سر گذاشته شده می‌بیند.

دفاع‌پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.