طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان وارد فاز اجرایی شود

استاندار سمنان گفت: طرح انتقال آب دریای خزر به این استان باید هرچه سریع‌تر وارد فاز اجرایی شود.

هادی نیوز: علیرضا آشناگر ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان با اشاره به تصویب طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان از سوی نمایندگان مجلس اظهار داشت: امیدواریم پس از انجام طرح مطالعاتی انتقال آب دریای خزر عملیات اجرایی آن سریع‌تر آغاز شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه تأمین آب این استان می‌تواند نقش مهمی در توسعه زیرساخت‌ها داشته باشد افزود: می‌توانیم شاهد رونق در حوزه اشتغال این استان باشیم.

آشناگر با اشاره به اینکه آب یکی از زیرساخت‌های مهم توسعه هر منطقه به شمار می‌رود خاطرنشان کرد: انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران سبب توسعه صنعت و اشتغال در منطقه کویری کشور شده و تحولات خوبی را در استان سمنان و دیگر استان‌های اطراف آن ایجاد کند.

وی با اشاره به تصویب ردیف بودجه انتقال آب دریای خزر از سوی نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان باید هرچه سریع‌تر این اقدام نمایندگان مجلس شورای اسلامی را تکمیل و این پروژه را به‌سرعت وارد فاز اجرایی کنند.

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان سمنان با اشاره به‌ضرورت ایجاد مشاغل خانگی در این استان افزود: باید با ایجاد دستورالعمل‌های موردنیاز مشاغل خانگی در این استان توسعه یابد.

آشناگر با اشاره به نقش مشاغل خانگی در رونق اقتصادی استان افزود: ایجاد مشاغل خانگی در مناطق محروم و به‌ویژه در روستاها نمی‌توانند از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری کرده و سبب توسعه پایدار در روستاها شود.

وی خاطرنشان کرد: توسعه مشاغل خانگی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است و ازاین‌رو باید بیشتر موردتوجه مسئولان قرار گیرد.

 

تسنیم

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.