سخنگوی نجباء:

فشارهای آمریکا بر محور مقاومت، شکست خورده است

سخنگوی جنبش «نجباء» عراق اعلام کرد، در حالی که منطقه با چالش‌های زیادی از جمله «معامله قرن» و عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی روبروست آمریکا هم به فشارهای خود بر محور مقاومت افزوده اما این فشارها تا کنون به جائی نرسیده است.

هادي نيوز:  نشست خبری جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء عراق که هفته گذشته در لیست تحریم آمریکا قرار گرفت، امروز (شنبه هجدهم اسفندماه) در «خبرگزاری فارس»  آغاز شد.

در ابتدای این نشست، «سید هاشم الموسوی» سخنگوی نجباء اعلام کرد، منطقه شاهد چالش ها و توطئه های زیادی است و از جمله مهمترینش معامله قرن و تلاش برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و تحریم‌های آمریکاست. آمریکا در حال اعمال فشار سیاسی، اقتصادی و نظامی بر محور مقاومت است اما تاکنون این فشارها شکست خورده است.

وی تصریح کرد: حقایق و نتایجی که تاکنون سیاست‌های آمریکا بر جای گذاشته نشان از وحشیانه بودن سیاست‌های این کشور است  - آمریکا هشت سال تلاش کرده که دولت سوریه را سرنگون کند اما شاهد شکست آن هستیم، آمریکا در پی روی کار آوردن دولتی در سوریه بود که در پوشش آن منابع سوریه را مصادره کند .  آمریکا زمانی‌که در سوریه شکست خورد اعلام کرد که می‌خواهد از آن خارج شود.

الموسوی ادامه داد: آمریکا اعلام کرد که از سوریه خارج می‌شود و آن را به دیگران می‌سپارد اما روشن نیست که منظورش از دیگران کیست. آیا ترکیه است یا دولت مرکزی سوریه.. آمریکا با ایجاد منطقه حائل در صدد است بخشی از نیروهای خود را در آن نگاه دارد. به اعتقاد ما حضور این نیروها برای هدایت گروه‌های مسلح و تروریستی در آن منطقه است.

وی در ادامه گفت، دونالد ترامپ تهدید کرد که تروریست‌های باقی مانده (در شرق سوریه) را به کشورهای اصلی خودشان بازمی‌گرداند. آمریکا در لبنان هم شکست خورد وقتی که نتوانست مقاومت را از دولت جدا کند. امروز حزب الله نماینده بخش بزرگی از مردم لبنان و بخشی جدایی‌ناپذیر از لبنان است و تصمیم اخیر ظالمانه دولت انگلیس نیز علیه حزب الله موفق نخواهد شد. آمریکا همچنین تا الان نتوانسته معامله قرن را به پیش ببرد همچنانکه در نشست ورشو تلاش کرد آن را پیش ببرد...

سخنگوی النجباء تصریح کرد، آنچه در عراق جریان دارد نیز بخشی از طرح شکست‌خورده آمریکاست. آمریکا دنبال روی کار آمدن دولت و قانون اساسی ضعیف در عراق بود اما در عراق هم شکست خورده است؛  آگاهی و هوشیاری مردم عراق بزرگتر از طرح‌های آمریکاست.

الموسوی ادامه داد: ما طبق قوانین الهی و بین‌المللی که مقابله با هر کشور متجاوز را قانونی می‌داند با آمریکا مقابله کرده‌ایم. ما در جنبش نجبا به فرماندهی شیخ اکرم الکعبی بخشی از مقابله حتمی با نیروهای آشغالگر آمریکا هستیم. ما هیچ روزی در مقابل هیچ کشوری که بخواهد حاکمیت عراق را نقض کند عقب نشینی نخواهیم کرد و بر سر حقوق خود چانه‌زنی نخواهیم کرد. این مایه افتخار ماست که تاریخ خواهد نوشت چطور آمریکا را وادار به عقب‌نشینی و شکست کردیم.

وی افزود: تحریم اقتصادی و محاصره سیاسی و حجم فعالیت رسانه‌ای سفارت آمریکا در ریاض برای جنگ روانی، جنبش نجباء را از ادامه کار و مبارزه باز نخواهد داشت. آمریکا به دنبال فرسایش نیروها و محور مقاومت در جنگ با داعش و نیروهای تکفیری در عراق و سوریه بود و نام این نبرد را نبرد فرسایشی گذاشت، اما ما در محور مقاومت اعلام کردیم که هر روز باتجربه‌تر خواهیم شد و جبهه‌های رسانه‌ای و میدانی قوی‌تری در مقایسه با گذشته خواهیم داشت.

 

الموسوی ادامه داد: ما معتقدیم که تصمیم‌های آمریکا صرفا جنگ روانی است که در میدان نبرد اثری ندارد و این کشور هیچ قیمومیتی بر دولت و ملت عراق و دیگر دولت‌های منتخب منطقه نخواهد داشت. آمریکا از مبارزه با تروریسم صحبت می‌کند اما حامی اول آن است. این کشور اکنون حمایت تسلیحاتی از عربستان دارد که  در یمن استفاده می‌شود. آمریکا حامی عربستانی است که خاشقچی را کشت ... چه کسی بمب اتمی و ممنوعه در ژاپن و ویتنام و سوریه و دیگر نقاط جهان استفاده کرده؟ آمریکا با چنین سابقه‌ای چطور از حقوق بشر صحبت می‌کند؟ 

وی سپس تصریح کرد: این کشور آمریکا) مدعی است که ما علیه دولت اقدام کرده‌ایم و بخشی از گروه‌های تروریستی هستیم اما این مغالطه است و این ادعا اعتباری ندارد چون ما برای نجات عراق در مقابل گروه‌های تروریستی اقدام کرده‌ایم. نجباء دوش به دوش ارتش و دیگر گروه‌های عراقی علیه داعش جنگیده و آمریکا نمی‌تواند بین ما و دیگر گروه‌ها اختلاف بیندازد، ​ما به حمایت خود از دولت عراق و همچنین کمک به خدمات‌رسانی به مردم و مقابله با تروریست‌ها ادامه خواهیم داد.

الموسوی در ادامه گفت: آمریکا می‌گوید علت دوم تروریستی خواندن نجباء حضور نظامی در سوریه است، حضور ما در سوریه حضوری قانونی است، ما به صورت قانونی از در وارد شده ایم نه مثل آمریکا که از پنجره  وارد شده است. حضور ما دفاع از مرزهای عراق است و کاملا قانونی است. آمریکا که به بهانه دفاع از امنیت ملی خود وارد منطقه و سوریه شده چطور برای دیگران چنین حقی قائل نیست؟

وی افزود: ما تصمیم اخیر آمریکا را فقط مختص جنبش نجباء نمی‌دانیم. نجباء صرفا یک گروه زودگذر نیست بلکه بخشی از مردم عراق و جنبشی مردمی است و این کار به معنای این است که مردم عراق، تروریست هستند. یکی از علل‌های دیگر تروریستی خواندن نجباء این است که ما اعلام کرده‌ایم حضور آمریکا در عراق غیرقانونی است و گفته‌ایم که از طریق پارلمان عراق برای خارج کردن آنان اقدام می‌کنیم ، ما همچنین یگان جولان را در جنبش خود تاسیس کرده‌ایم و از سویی دیگر معامله قرن را رد کرده‌ایم ، آمریکا برای جلب رضایت اسرائیل ما را در لیست تروریسم قرار داد.

 

الموسوی ادامه داد: علت دیگر تحریم ما این است که نجبا‌ء را به مرزهای عراق محدود کند اما ما معتقدیم که باید به گروه‌های مقاومت کمک کنیم و  بخشی از امنیت ملی کشور خود و مردم خود هستیم. آمریکا نگران است که حضور نیروهای مقاومت در سوریه سبب محاصره اسرائیل بشود. آمریکا به دنبال شعله‌ور کردن درگیری‌ها و اختلافات مذهبی است و خاموش کردن این آتش بخشی از وظیفه ماست.

وی تأکید کرد: نجباء اجازه نداد تا آمریکا در عراق برای خود پایگاه دائمی داشته باشد. «عراق» عربستان، قطر یا کشورهای دیگر نیست که میزبان پایگاه‌های آمریکا باشد. عراق مستقل خواهد ماند و تابع کسی نخواهد شد. ما این طرح‌ها را خنثی و با آن مقابله کردیم. تمایل داریم بگوییم که اگر ما را محاصره سیاسی، اقتصادی نظامی و رسانه‌ای کنید، نخواهید توانست مانع ادامه مسیر ما در مبارزه با تروریسم بشوید و ما به راه خود ادامه خواهیم داد. به مردم و حامیان مقاومت اطمینان خواهیم داد که تحریم آمریکا سبب تزلزل در جنبش نجباء نخواهد شد و این جنبش به وظیفه خود در محور مقاومت ادامه خواهد داد.

سخنگوی النجباء در ادامه گفت: از تحریم آمریکا غافلگیر نشدیم. ما تحریم آمریکا را نشان افتخار خود و مردم عراق می‌دانیم؛ روزی که آمریکا این اقدام را علیه ما انجام داد «یوم‌الله» قلمداد می‌کنیم. این نشان می‌دهد که اقدامات ما برای آنان دردناک بوده ، این مسیر را ادامه خواهیم داد و اقدام آنان در تحریم نجبا‌ء نیز عملا هیچ ارزشی نخواهد داشت.

پاسخگویی به سؤالات

**الموسوی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آمریکا طرحی برای مقابله با ایران دارد و بر اساس آن اعلام کرده، می‌خواهد از سوریه خارج شود اما تصمیم دارد از عراق، ایران را زیر نظر داشته باشد و از سویی دیگر داعشی‌ها را در افغانستان سازماندهی‌ کند؛ گفت، عراق توجهی به طرح‌های آمریکا ندارد و هیچ وقت دروازه ای برای دیگران نخواهد شد که از این طریق آسیبی به مردم ایران برسد. اما برخی کشورها مثل عربستان هستند که از تروریست‌ها حمایت مالی می‌کنند تا به ایران ضربه بزنند مثل حادثه اخیر که تروریست‌ها از پاکستان آمدند و در ایران اقدام تروریستی کردند.

وی افزود: ما معتقدیم که بسیج کشورها و ارتش‌هایی که وزیر خارجه آمریکا دنبال آن بوده، شکست خورده. سپر جزیره در بحرین را ببینید که شکست خورده است ؛ عربستان در یمن نتوانسته بعد از چهار سال مقابل مردم یمن موفقیتی کسب کند، همه بدانند که عراق هیچگاه تابع اراده عربستان سعودی یا آمریکا نخواهد بود. ما و ایران دارای عمق و عقبه مشترک تاریخی فرهنگی هستیم. ما بخشی از مردم عراق و محور مقاومت هستیم. ما هیچ وقت ابزار دست آمریکا نخواهیم شد ما پارلمان و دولت ملی داریم. غیرممکن است دستی را که به ما کمک کرده قطع کنیم.

** وی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه  «آمریکا طرحی سه مرحله‌ای برای متوقف کردن نجباء داشته و نجبا چه طرحی برای مقابله با آن دارد؟» گفت: آمریکا به بهانه این که ما در سوریه می جنگیم، تلاش کرد بین ما و دولت جدایی و اختلاف بیندازد. ما برای مقدسات، منافع و امنیت ملی خود مبارزه کرده‌ایم. می‌دانستیم که تروریست‌ها از سوریه به عراق وارد خواهند شد تا تمام اقدامات مخرب و ویرانگر خود را در عراق نیز ادامه بدهند. سیاست بی‌طرفی سیاستی است که بی مسئولیتی می‌آورد. ما به اسلام محمدی و نبوی تعلق داریم که می‌گوید اگر کسی به امور مسلمانانان توجه نکند مسلمان نیست. ما یاور مظلوم خواهیم بود. 

الموسوی سپس تصریح کرد: نکته دوم اینکه آمریکا فکر می‌کند ما منافع اقتصادی یا پول در غرب داریم اما اشتباه می‌کند. ما از دل سختی‌ها بیرون آمده‌ایم. ما حکومت نیستیم که تحریم شویم و نهادهای مالی داشته باشیم. آمریکا فکر می‌کند که اگر ما را محاصره اقتصادی کند متوقف خواهیم شد اما اگر ما در شدیدترین وضعیت اقتصادی هم قرار بگیریم دست از اهداف خود بر نخواهیم داشت . آمریکا دنبال این بود که مردم عراق را به ما بدبین کند اما نمی‌داند که ملت عراق از ما حمایت می‌کند چون ما بخشی از مردم هستیم . وقتی آمریکا ایران را تحریم کرد عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق گفت که ما توجهی به این تحریمها نداریم. 

وی ادامه داد: واکنش ما این است. ما به راه خود ادامه می‌دهیم و عقب نشینی نخواهیم کرد. ما از هیچ یک از اهداف آمریکا تبعیت نخواهیم کرد. ما وظیفه الهی داریم که در هر جایی که آمریکا بخواهد آن را به تابعی از توابع خود تبدیل کند، وارد شویم و با طرح آمریکا مقابله کنیم . آمریکا تعریف استانداردی از تروریسم ندارد، هر جا کسی بر خلاف منافعش عمل کند آن را تروریست معرفی می‌کند . ما به آمریکا می‌گوییم که شما و محور شماست که تروریسم است.

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.