سی ان ان:

کره شمالی در تدارک پرتاب موشک یا ماهواره است

رسانه‌های آمریکایی به دنبال شکست نشست «کیم جونگ اون» و «دونالد ترامپ» در ویتنام، با انتشار تصاویری ماهواره‌ای ادعا کردند که کره شمالی در حال آماده شدن برای پرتاب موشک یا ماهواره است.

هادي نيوز:  بعد از ادعای اخیر مقام‌های اطلاعاتی کره جنوبی درباره بازسازی یک سایت موشکی کره شمالی حالا رسانه‌های آمریکایی هم مدعی شده‌اند که تصاویر ماهواره‌ای از تدارک و آمادگی پیونگ یانگ برای پرتاب ماهواره یا شلیک موشک در آینده نزدیک حکایت دارد.

آژانس‌های اطلاعاتی کره جنوبی روز سه‌شنبه اعلام کردند شواهدی هست که نشان می‌دهد کره شمالی احتمالا در حال بازسازی یک سایت موشکی است که پیشتر به آمریکا وعده داده بود آن را تخریب می‌کند. خبرگزاری «یونهاپ» به نقل از نمایندگان پارلمان کره جنوبی که در جلسه توجیهی با آژانس ملی اطلاعات این کشور شرکت داشته‌اند، نوشته که کره شمالی در حال بازسازی سقف و تعویض یک درب در مرکز پرتاب موشک «تونگچانگ-ری» است.

حالا شبکه «سی‌ان‌ان» گزارشی منتشر کرده که در آن به تصاویر ماهواره‌ای شرکت «دیجیتال گلاب» استناد شده است.

طبق گزارش این رسانه آمریکایی، «تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که احتمالا کره شمالی در حال آماده شدن برای شلیک یک موشک یا پرتاب ماهواره به فضا در آینده نزدیک است».

تصاویر ادعایی ماهواره‌ای آمریکا درباره تحرکات کره شمالی

 

تصاویر استنادی سی‌ان‌ان، تصاویر شرکت «دیجیتال گلاب» نشان می‌دهد که فعالیت‌ها در تاسیسات «سانومدونگ» واقع در حومه پایتخت کره شمالی تشدید شده است.

طبق ادعای رسانه‌های آمریکایی، کره شمالی قبلا برخی از موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای و موشک‌های ماهواره‌بر خود را به این تاسیسات منتقل و جمع آوری کرده بود.

«جفری لوئیز» مدیر «پروژه عدم گسترش (سلاح اتمی) شرق آسیا در بنیاد مطالعات بین‌المللی میدل‌بوری» به سی‌ان‌ان گفت: «ما در تاسیسات سانومدونگ تحرکات تجیهزاتی را شاهد هستیم. به نظر من، شواهد حاکی از پرتاب ماهواره است».

شبکه سی‌ان‌ان همچنین از رجوع این رسانه به وزارت خارجه آمریکا برای اظهارنظر درباره احتمال پرتاب موشک یا ماهواره به فضا توسط کره شمالی خبر داد و نوشت: «وزارت خارجه آمریکا از اظهارنظر در این باره خودداری کرده است».

تشدید گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال از سرگیری فعالیت‌های موشکی و اتمی کره شمالی بعد از ناکامی نشست اخیر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی واکنش ترامپ را هم در پی داشته است.

رئیس‌جمهور آمریکا با بیان آنکه رابطه‌اش با کیم، «کماکان خوب است» گفت در صورتی که کره شمالی آزمایش‌های تسلیحاتی‌اش را از سر بگیرد ناامید خواهد شد.

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.