درخواست رهبران دموکرات کنگره برای انتشار کامل گزارش مولر

رئیس مجلس نمایندگان و رهبر دموکرات‌های مجلس سنای آمریکا در بیانیه‌ای مشترک خواستار انتشار عمومی و کامل گزارش مولر شدند.

هادي نيوز: در حالی که انتشار خلاصه گزارش «رابرت مولر» بازرس ویژه تحقیقات درباره ارتباط تیم انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با روسیه با استقبال جمهوری‌خواهان مواجه شد، دموکرات‌ها اما در صحت این خلاصه تشکیک کردند.

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان و «چاک شومر» رهبر دموکرات‌های مجلس سنای آمریکا در بیانیه‌ای مشترک خواستار انتشار عمومی و کامل گزارش مولر شده و تاکید کردند که خلاصه منتشر شده از سوی وزارت دادگستری، سوالات زیادی را ایجاد کرده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» پلوسی و شومر در این بیانیه مشترک نوشتند: «نامه (ویلیام) بار دادستان کل، در کنار پاسخ‌هایی که ارائه کرد اما سوالات بسیاری را نیز برانگیخت. این حقیقت که گزارش مولر،‌ رئیس‌جمهور را از اتهامات جدی مانند ممانعت از اجرای عدالت تبرئه نمی‌کند، نشان‌دهنده ضرورت انتشار علنی و بدون وقفه کل گزارش و مدارک ضمیمه آن است».

بامداد امروز بود که «ویلیام بار» وزیر دادگستری و دادستان کل آمریکا خلاصه‌ای ۴ صفحه‌ای از گزارش مبسوط مولر به کنگره ایالات متحده ارسال کرد که در آن تاکید شده بود هیچ مدرکی دال بر تبانی و ارتباط آگاهانه تیم انتخاباتی ترامپ با روسیه نیافته و مدارک کافی برای اعلام جرم علیه وی وجود ندارد.

بعد از کشمکش‌های طولانی درباره تحقیقات مولر در خصوص ادعای دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ و تبانی کارزار انتخاباتی ترامپ با مسکو، روز شنبه ۳ فروردین بود که این تحقیقات کامل و گزارش نهایی آن به دادستان کل تحویل داده شد.

تحقیقات مولر که از حدود دو سال پیش آغاز شده بود، حدود ۲۵ میلیون دلار خرج روی دست دولت آمریکا گذاشته و در جریان آن ۱۹ وکیل، ۴۰ مامور ویژه و تحلیلگر اف‌بی‌آی حضور داشتند. مولر همچنین در جریان تحقیقات خود حدود ۲۸۰۰ احضاریه، ۵۰۰ حکم بازرسی و ۱۳ درخواست ارائه مدرک از دولت‌های خارجی صادر کرده بود. از ۵۰۰ نفر نیز مصاحبه حضوری به‌ عمل آمد.

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.