قاسم حبيب زاده

سیل، خدمت رسانی و فضای سایبری

شبکه‌های پیام رسان سایبری به همان میزان که در اطلاع‌رسانی، پدیده شگرفی محسوب می‌شوند در وارونه سازی واقعیات هم قدرت بی نظیری دارند و همواره بین اطلاع‌رسانی منصفانه و دروغ پراکنی ناجوانمردانه در این فضا، نزاع سختی در جریان است.

شبکه‌های پیام رسان سایبری به همان میزان که در اطلاع‌رسانی، پدیده شگرفی محسوب می‌شوند در وارونه سازی واقعیات هم قدرت بی نظیری دارند و همواره بین اطلاع‌رسانی منصفانه و دروغ پراکنی ناجوانمردانه در این فضا، نزاع سختی در جریان است.
 در موضوع سیل های اخیر که خسارات زیادی به هم وطنان ما وارد شد حتما قصورها ها و کم کاری هایی وجود داشته است، اما حجم امداد رسانی ها توسط ارتش، سپاه و قرارگاه خاتم، گروه‌های جهادی بسیج، کمیته امداد و هلال احمر و سایر سازمانهای دولتی و همچنین حضور وزرا در استان‌های مختلف بسیار چشمگیرتر از نواقص بوده، اما شاید در مقایسه با گستره خسارات انتظار بیشتری وجود داشته باشد که انتظار به جایی خواهد بود.
 نگاه اجمالی در فضای سایبری حاکی از آن است که تصویر منصفانه ای از این حجم از خدمت رسانی منعکس نمی شود و کم نیستند مطالبی که از سر غرض و مرض در پی وارونه سازی واقعیات  هستند. در این میان انتظار می‌رود دوستانی که در عرصه فضای سایبری فعالیت می‌کنند در کنار بهره‌گیری از شبکه های پیام رسان داخلی، در عرصه شبکه‌های خارجی صرفاً به برجسته‌سازی برخی مطالب یا همان ترند کردن در توئیتر اکتفا نکنند و شبکه اینستاگرام را نیز دریابند که در شکل دهی افکار عمومی تأثیر بیشتری دارد.
 بعید نیست وارونه سازی  واقعیات در این فضا از کم کاری بخش سایبری جریان خدمت رسان باشد.

برگرفته از کانال معيار در سروش

 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.