سردار سپهر:

بزرگترین مشکل مردم مناطق سیل زده آسیب های روحی، روانی و اجتماعی است

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ساختارهای رسمی توانایی پاسخ گویی به مشکلات اورژانسی مردم را ندارند، کشور های پیشرفته هم در برابر بلایای طبیعی قادر به حل مشکلات اورژانسی مردم نیستند.

 سردار محمد حسین سپهر جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در نشست ویدئو کنفرانس مسئولین بسیج اصناف و اتاق های اصناف سراسر کشور که در سازمان بسیج اصناف کشور برگزار شد، اظهار داشت: مسئولین بسیج اصناف و اتاق های اصناف دغدغه حمایت های مادی و معنوی را از مردم آسیب دیده دارند و با رفتار جهادی و انقلابی به کمک سیل زدگان شتافتند، که باید این عمل تقویت شود.

سردار سپهر یادآور شد: ما در بعد خسارات انسانی هنوز شاهد مشکلات و معضلات سختی هستیم و امکان برون رفت از این مشکلات به سادگی امکان ندارد. در لرستان بخش پلدختر خسارت بزرگ مادی و روحی را شاهد هستیم.

 

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ساختارهای دولتی توانایی پاسخ گویی به مشکلات اورژانسی مردم را ندارند، کشور های پیشرفته هم در برابر بلایای طبیعی قادر به حل مشکلات اورژانسی مردم نیستند. لذا باید به سمت راه حل های مردمی و اجتماعی رفت، لذا همه اقشار به ویژه اصناف و بازاریان که این مشکلات را بهتر احساس می کنند باید در صحنه‌ی مدیریت، سازماندهی، به کارگیری، پشتیبانی و امداد رسانی نقش تاریخی ایفا کنند.

وی در ادامه گفت:حجم فاجعه زیاد است و ما باید در دوبخش کار اساسی و ضروری انجام دهیم ابتدا حل مشکلات اورژانسی و فوری مردم است و بخش دوم کارهای اساسی که زمان و هزینه بر است و نیاز به صبر، تحمل و تلاش و کارهای حاکمیتی با مشارکت مردم دارد که در آینده نزدیک باید شروع شود.

 

سردار سپهر با بیان اینکه مشکلات اورژانسی امروز اسکان مردم و انتقال مردمی که در معرض تخریب سد های بالادستی  است، افزود: تغذیه، درمان، بهداشت و حل مسائل ومشکلات مردم امروز فوریت دارد. برگرداندن روحیه زندگی، امید، نشاط با فعال شدن اصناف و فعالیت دادو ستد و چهره زنده از شهرها میتواند از کارهای فوری باشد.

سردار سپهر یادآور شد: تلاش کنیم با توانی که در اتاق های اصناف است با جلسات پی در پی و ارتباطات چهره به چهره با همه اتحادیه ها که مرجعیت دارند و مورد قبول جامعه صنفی خودشان هستند ارتباط برقرار کنند و از آنها درخواست کنید که هر کمکی که میتوانند برای فعال کردن صنوف انجام دهند.

 

جانشین سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: امروز مسئله ای که ماداریم آسیب های روحی، روانی و اجتماعی است. مهمترین کار برگرداندن روحیه نشاط، امید و حل مشکلات اجتماعی است که این فاجعه بزرگ به وجود آورده است. وحدت، همدلی، هم زبانی و روحیه تعاون وهمکاری میتواند تسلی بخش برای مردم مناطق باشد.

سردار محمد حسین سپهر افزود: گروه های خیرین اصناف و بازار باید فعال شوند و با مدیریتی درست اقدام به گذر از این وضع فعلی نمایند و این توانایی در بین اصناف ما هست که با یک عدد جزئی اقدام بزرگ مالی را برای آسیب دیدگان سیل به عمل آورند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: تمام نظام های مهندسی ، بهداشت و درمان، شهرسازی، صنعت و کشاورزی باید از این فاجعه بزرگ عبرت بگیرند. حالا اصناف ما چه عبرتی می توانند بگیرند؟ چه تدابیری باید اندیشید؟ در آینده اگر این اتفاق برای صنف های شهرها بزرگ مثل تهران بیفتد چه کاری باید کرد؟

وی ادامه داد: به نظر میرسد راه نو، فکر نو، اندیشه نو، تصمیم نو برای آینده لازم است، باید در هیئت های اندیشه ورز بحث شود، باید کشور انسجام لازم برای تدابیر آینده را داشته باشد.

 پایگاه اطلاع رسانی بسیج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.