محمد عبداللهی

مهر تأیید آمریکایی

مخالفان تصویب لوایح FATF می‌گویند اگرچه در ظاهر، این موارد معاهداتی بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم یا پولشویی هستند اما در حقیقت، طرف‌های غربی می‌توانند گروه‌های مقاومت یا نهادهای داخلی را در لیست گروه‌های تروریستی قرار دهند.

 بزرگ‌ترین حامی تروریسم، سپاه پاسداران را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار داد؛ این اقدام در حالی صورت گرفته است که نظام سلطه به سردمداری آمریکا پس از همراهی جریان غربگرا برای مهار توان هسته‌ای ایران در سناریوی «برجام»، تلاش خود را در مجموعه‌ای از طرح‌های به هم پیوسته همچون FATF وCFT  مضاعف کرد تا به زعم خود نفوذ منطقه‌ای و توان دفاعی ایران را مهار کند.

اصرار دولت و اصلاح‌طلبان برای تصویب لوایح تحمیلی با این تحلیل صورت می‌گرفت که در صورت تصویب، موانع همکاری بانک‌های خارجی با ایران برطرف شده و شرایط اقتصادی ایران بهبود خواهد یافت. این در حالیست که بر پایه لوایح مذکور هیچ تضمینی برای بهبود شرایط اقتصادی از سوی حامیان داخلی طرح وطرف خارجی وجود نداشت.

از همان ابتدای امر، مخالفان تصویب لوایح بر این عقیده بودند که اگرچه در ظاهر امر، این موارد معاهداتی بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم یا جرایمی همچون پولشویی هستند اما در حقیقت، تعیین مصادیق گروه‌های تروریستی و مسدود کردن منابع مالی آن‌ها طبق نظر کشورهای غربی صورت می‌گیرد. به‌طوری‌که با تصویب آن، طرف‌های غربی می‌توانند با مصادیق مختلف، گروه‌های مقاومت همچون حماس، حزب‌الله و یا نهادهای داخلی همچون سپاه پاسداران و یا حتی قوه قضاییه را در لیست گروه‌های تروریستی قرار دهند.

یکی دیگر از نکاتی که مخالفین مطرح می‌کردند این بود که در صورت پیوستن به لایحه منع مالی تروریسم و از سویی قرار گرفتن یکی از نهادهای ایران در لیست گروه‌های تروریستی، حتی نهادهای داخلی نیز موظف می‌شوند نهادی را که طبق تعریف غرب در لیست گروه‌های تروریستی قرار گرفته است تحریم کنند. در خصوص این انتقادات اما هیچگاه پاسخ منطقی از سوی موافقان ارائه نشد. با این وجود حامیان این لوایح، مخالفان را متهم به سیاسی کاری در برخورد با تصویب لوایح مرتبط با FATF کردند. امروز اما تروریست خواندن سپاه مهر تاییدی بر اظهارات مخالفین کنوانسیون‌های مرتبط با FATF است.

FATF سند خیانت جریان نفوذی است که تصمیم داشت با ایجاد مکانیزم خودتحریمی، کشور را بدون جنگ تسلیم دشمن کند. امروز اما به لطف حماقت آمریکا، نه‌تنها سپاه در ایران و منطقه از محبوبیت قابل توجهی برخوردار خواهد شد بلکه خیانت جریان نفوذ نیز بر همگان آشکار می‌شود.

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.